Giant Boulder of Death

Giant Boulder of Death

Balvanu do cesty nelez

Jedna rakouská vesnička to pěkně schytá, valí se na ni totiž vražedný balvan, který s chutí rozdrtí vše, co se mu postaví do cesty. Vy se ale bát nemusíte, protože jste tím nemilosrdným balvanem. Nepřežijí stromy, lidi, krávy (ani ty zlaté) a nezastaví vás ani domy. Vyrazí proti vám i armáda, ale tu si taky podáte, nebo ne?

Každý čtvrtek v noci s nadšením sleduji novinky v AppStoru. Tentokrát měla aktualizace nějaké zpoždění, a tak se obchod obnovil až v pátek večer. Znáte to, projedu nové hry, kouknu co je na hlavní stránce, stáhnu si to zajímavé a krátce ozkouším, než jdu spát. Jenže to jsem nevěděl, že si stáhnu Giant Boulder of Death, u kterého vytvrdnu na několik dalších hodin. Občas je hra tak silná (ať už v příběhu, atmosféře, hratelnosti nebo designu), že vás pohltí a vy se od ní tak nemůžete odlepit. Nejde jen tak zhasnout tablet, protože přece potřebujete pokořit ještě jeden úkol.

Giant Boulder of Death – videorecenze

Smrt přijde shora

Smysl této hry je tak krásně poetický a jednoduchý, až to přináší vyloženou rozkoš. Ano, jak název napovídá, tak vaším cílem je kompletní destrukce všeho co potkáte. Jako správný balvan začínáte na špičce hory. To abyste se mohli pořádně rozjet. A pak už to začíná – stromy, krávy, domy, zátarasy a samozřejmě vojáci. Vše je navíc ve velmi zajímavě stylizované grafice, která se mi velmi líbila. Pastelové barvy z té destrukce dělají frašku a možná díky tomu jsem si nepřipadal zle, když jsem drtil kachny.

Za válcování všeho získáváte body. Každý objekt má svoji hodnotu, obyčejný plot je za jeden bod, kráva už vydá za deset, voják za třicet a větší dům třeba za padesát. To ale není vše. Tím, že sbíráte body, naplňujete bar a postupně zvyšujete násobič. Poměrně rychle se dostanete na dvojnásobek bodů a pak už to jede. Takže později získáváte body ještě rychleji. Aby toho nebylo málo, tak po naplnění baru přejdete do nezničitelného módu, ve kterém se proměníte ve vražednou kouli posetou ostny a plnou nenávisti. V tomto režimu demolujete vše. Domy, barikády i obranné věže.

Oběti

Jak už bývá dnes zvykem – i tato hra nabízí úkoly. A nejde o žádný doplněk, jsou skutečně stěžejní. Vždy dostanete jeden cíl, který když splníte, tak přijde odměna. Odměna v podobě nové oběti. Ty si můžete prohlížet v galerii a nejen to, když získáte novou oběť, tak se bude objevovat přímo ve hře. Může to být nová stavba, dřevorubec, turista, sněžný muž nebo také vojenská hradba či tank.

U každé oběti vidíte, kolik bodů dostanete za její zničení či přejetí. To samozřejmě roste s násobičem přímo při hře. Zároveň také vidíte, jak často se objevuje. Třeba stromy se objevují běžně, ale zlatá kráva je vyloženě vzácná. Tak nějak to funguje i ve skutečném životě, ne? Mezi oběti patří lidé, zvířata, domy, ale také stroje nebo předměty. Některé můžete prostě převálcovat, jiné zničíte pouze v nezničitelném módu a některé vyloženě pracují proti vám. Třeba tank tvoří miny, které se valí přes cestu.

Za peníze zlepšovák

Během hraní můžete sbírat mince, zároveň jste také hodnoceni za dosažené skóre, podle kterého dostanete ještě další odměnu. Peníze tak sbíráte poměrně rychle. Co ale s penězi? Samozřejmě jsou tu i vylepšení. Ty se dělí do dvou kategorií. V té první zlepšujete svůj balvan – zvyšujete skoky, zrychlujete zatáčení a prodlužujete trvání nezničitelného módu.

V té druhé kategorii jsou vylepšení ještě lepší, ale má to háček. Třeba investujete do toho, aby se na mapě vyskytovalo méně zátaras, nebo aby se skóre násobilo rychleji. To zní skvěle, ale bohužel to nefunguje vždy. Zde totiž vylepšujete bonusy, které si můžete před každou hrou vytočit. Vytočíte si vždy tři náhodné. A to navíc jen jednou za deset minut. Pokud chcete točit častěji, tak musíte platit gemy, které se ve hře vyskytují sporadicky, takže byste si je museli za reálné peníze dokupovat. Zas takový problém to není, protože bez bonusů se hraje stejně dobře, akorát na vás bude číhat víc nástrah a skóre poleze trochu pomaleji.

Nechci, aby to vyznělo, že jsem nějaký blázen, ale tato hra mi sedla. Destrukce je prostě zábavná a systém „splníš úkol = dostaneš odměnu“ se mi moc líbí. Obzvlášť, když hned další kolo budu moci onu novou oběť převálcovat. Hratelnost vydrží kupodivu dlouho. To bude asi i tím, že se postupně svět trochu mění a přibývají další a další oběti. Trochu mě mrzí, že je koridor složen jen z několika málo částí, které později budete znát jako své boty.

Chtělo by to, aby se mapa skládala z vícera modelů, takto se velmi nápadně opakuje. I přesto mě hra nepřestala bavit, překonat některé úkoly je vážně fuška, ale odměna je víc než dostatečná. Spolupráce vývojářů PikPok a vydavatele [adult swim] dopadla více než dobře a já vám hru téměř plnou měrou doporučuji. Zlý balvan se blíží a záhuba čeká všechny! A to v krásných pastelových barvách.

Stáhnout Giant Boulder of Death

90%
  • Destrukce