Galaga Wars

Galaga Wars

Válka proti hmyzu z vesmíru

Galaga patří mezi nejstarší a nejslavnější herní série a soudě dle přísunu nových dílů nebo remasterů tu s námi ještě nějaký ten čas pobude. Čistě mobilní přírůstek s přídomkem Wars ale ukazuje, že to vůbec není na škodu. Akčním arkádám se daří i dnes a právě rychlá hratelnost spolu s jednoduchým ovládáním se perfektně hodí na chvilkové hraní.

Občas free-to-play přístup naprosto zkazí celý herní zážitek, protože funguje na principu „házení klacků pod nohy“, kdy se vám snaží autoři hratelnost skokově ztížit, z čehož vás zachrání mikrotransakce a nákup bonusových předmětů. Jiné hry na to jdou jinak a spíše se tváří jako prémiové tituly, které ovšem k odemknutí některých svých částí vyžadují menší platbu. Tak funguje i Galaga Wars a já jsem za to ve výsledku poměrně rád.

Galaga Wars – videorecenze

Omlazená historie

Galaga patří mezi nejstarší herní série vůbec. Poprvé se objevila jako herní automat už v roce 1981. Od té doby vyšly desítky předělávek, remasterů, dalších dílů a speciálních edic na všech možných platformách, telefony a tablety nevyjímaje. Dnes se k nim přidává nový přírůstek, který je ušit na míru mobilní platformě, což je jedině dobře. Prostředí a hlavní aktéři se nezměnili. V hlavní roli stále potkáte červenobílou loď a postavíte se náporu vesmírného hmyzu.

Titul splňuje vše podstatné, co byste od správné shoot 'em up akce očekávali. Tím hlavním je kličkování mezi rojem nepřátel, vyhýbání se projektilům rozesetým po displeji a sestřelování letek nepřátel. V tomto ohledu si jistě vzpomenete na povedenou hru Sky Force. Dnešní případ nás ale vezme hlouběji do vesmíru, takže můžete zapomenout na pozemní jednotky. Nepřátelé se také chovají mnohdy nepředvídatelně.

Hluboko ve vesmíru

Sledovali jste někdy mouchu v letu? Létá si sem a tam, plynulé oblouky nezná a zatáčky bere pěkně zostra. Někteří nepřátelé v této hře přemýšlí podobně a dovedou vám zamotat hlavu. Oproti podobným hrám s vojenskou tématikou může mít Galaga výhodu právě různých typů jednotek. Bohužel toho nevyužívá naplno a nepřátelé jsou jen variací už známého s jiným pohybem nebo střelivem. Na druhou stranu se zase hra nebojí masivních počtů a podivných bossů. A jelikož je spjatá s desítky let starou sérií, nevyhýbá se ani vyloženě retro prvkům, třeba formacím ve stylu Space Invaders.

Vaše vesmírné plavidlo má jediný život a jakýkoliv náraz znamená konec mise. Ač se to tak na první pohled nezdá, nenajdete tu nekonečný vesmír, ale předem připravené úrovně. Díky tomu se můžete snažit o postup. Abyste pokaždé nemuseli začínat od začátku, po dosažení dané úrovně si lze zakoupit teleport. Bohužel ho musíte kupovat při každé hře, ale na druhou stranu jich během hraní většinou několik zdarma seberete.

Zdarma a fér

První dvě úrovně jsou snadné a přejdete je bez problému, ale později začne přituhovat. Počty nepřátel se zvyšují a navíc je pro sestřelení musíte trefit vícekrát. V kombinaci s bossy to vytváří nepřehledné bojiště, kde se hlavně vyhýbáte projektilům a jen na okraj střílíte po nepřátelích. Prostě shoot 'em up v celé své kráse. Navíc grafika je velmi příjemná a titul běhá svižně. Pojďme se ale konečně podívat na tu monetizaci.

Galaga Wars

Zdarma si Galaga Wars stáhnete a bez problému i zahrajete. Tunění lodi (které zlepšuje efekt sebraných bonusů) ale vedle mincí bere rovněž čas. Ty jsou ale jedinou herní měnou, což je jedině dobře. Za zlaťáky si odemykáte i záchytné body. Největší otázkou jsou další lodě, na které svou šikovností nedosáhnete. Za každé plavidlo dáte 27 korun a nenajdete tu nic jako „prémiový upgrade“, který by vám odemkl vše. Startovací balíček za cenu jedné lodi vám pak odemkne jedno plavidlo a ještě tisíc mincí k tomu. A to není špatná nabídka. Reklamy jsou ve většině případů na vyžádání a dostanete za jejich zhlédnutí nějaký bonus. Ale hlavně tu nenarazíte na žádnou formu energie, což je nejlepší zprávou.

Galaga Wars není nikterak převratným titulem, ale svému slavnému jménu ostudu nedělá a ve výsledku o něm musím mluvit kladně. Pokud toužíte po rychlé a mnohdy nepředvídatelné shoot 'em up akci, s touto hrou neuděláte chybu. Ačkoliv po zakoupení všeho se její cena výrazně zvedne, za hraní platit nemusíte a i tak to bude slušná zábava.

Stáhnout Galaga Wars

75%
  • nepředvídatelní nepřátelé