Frontline Commando: D-Day

Frontline Commando: D-Day

Návrat do zákopů
9

Stříleček z období druhé světové války nikdy není dost a když se podobného tématu ujme jedno z nejlepších herních studií mobilního průmyslu, nemůže to dopadnout špatně. Frontline Commando: D-Day má navíc několik unikátních mechanismů, které z něj dělají ideální mobilní titul na nudné chvilky.

Samozřejmě, nikdy nelze jednoznačně říci, zda se jedná či nejedná o dokonale splácanou hru. Lidé, kterým je akční žánr či druhá světová zcela cizí o podobný titul ani nezakopnou, všichni ostatní by ale rozhodně měli začít stahovat. Nejen, že se jedná o titul zcela zadarmo, navíc disponuje špičkovou kvalitou i zpracováním. Kdyby ještě vývojáři vynechali tak agresivní proklamování mikrotransakcí, bylo by štěstí absolutní.

Na plážích Normandie

Jak již název napovídá, příběh se točí kolem druhé světové války a především kolem operace „Den D“, neboli vylodění ve francouzské Normandii. Titul tedy nepojednává o kompletní historii jednoho z nejdrastičtějších válečných konfliktů lidstva, nýbrž se soustředí na osvobození Francie a nejvíce omývaného (a také brutálního) útoku v dějinách – pláž Omaha.

Singleplayer je rozdělen do několika zcela oddělených oblastí, inspirovaných skutečnými událostmi. Vyrazíte tedy na pláže Utah, Omaha, Gold či Juno a samozřejmě se vydáte hlouběji do vnitrozemí osvobozovat vyhořelé vesničky, polorozpadlá městečka a své vlastní zajatce.

I když se do zbytku světové války nepodíváte, titul skvělým způsobem zakomponoval detaily, statistiky a zajímavosti o průběhu celého konfliktu do nahrávacích obrazovek před každou misí. Dozvíte se tak například, kolik vojáků zemřelo na pláži Omaha, kdo osvobodil to které městečko či kolik zbraní bylo použito při útoku na tamtu vesničku. Nic unikátního, ale přesto milý detail. Misí je navíc přes 140, takže si zplna užijete boje proti pěchotě i tankům, sestřelování letounů či další radovánky.

Příběh je tak spíše vhodným prostředím pro zasazení zajímavé hratelnosti. Titul je hrán z pohledu třetí osoby, hráč však neovládá svého vojáka vždy a zcela kompletně. Představte si mapu, která je osazena několika checkpointy. V nich se voják vždy schová a hráč přejímá kontrolu nad postavou. Můžete přebíhat z úkrytu do úkrytu, střílet nacisty, vyměňovat zbraně, házet granáty a schovávat se. Úkolem v každém checkpointu je postřílet veškerý odpor a pokračovat k dalšímu. Přebíhání z bodu do bodu je však prováděno automaticky a hráč se musí starat jen o přeskakování překážek. Jedná se rozhodně o zajímavě řešené ovládání a především podání akční adventury, která díky tomu nepřináší krkolomné ovládání, viděné v jiných titulech.

Ovládněte bojiště

Jinak už hra působí jako plnohodnotná akce, která se navíc velmi pohodlně ovládá. Prstem vždy ovládáte kameru a její pohyb, zatímco jednotlivé akce obstarávají tlačítka na displeji. Nechybí zaměřování, krytí, házení granátu, výměna zbraně či přeskok překážky. Voják vše provádí automaticky a v závislosti na prostředí, takže se nemusíte starat o přesnost doskoku a další vylomeniny. Odezva a ovládání kamery je navíc velmi svižné. Vaším úkolem je dobře se krýt a co nejrychleji postřílet veškerý odpor v daném checkpointu. Každé prostředí sestává z celé řady misí, ve většině případů se však jedná o to samé, jen v jiných kulisách a v jiném počasí. I přes jistý stereotyp hra překvapivě nezačíná nudit, jelikož i podobné mapy mají vždy jinou cestu, kterou se ubíráte, a i když často poznáte okolí, běžíte skrze něj poněkud jinak, takže stereotyp nepřichází tak rychle, jak by se dalo čekat. Hráč je navíc soustředěn plněním výzev, které vám vydělávají hvězdičky. Ty jsou samozřejmě potřeba k postupu dále a odemčení nových prostředí, hra je ale dostatečně přizpůsobivá a nenutí vás do dokonalých skóre.

Světový arzenál za zády

Bylo by dost smutné, kdyby základním cílem hry bylo pouze vyhrát všechny hvězdy ve všech misích, tím pravým požitkem je přeci osahat si historické kousky hromadného i personálního ničení. V herním obchodě jsou k dispozici tuny přesných replik známých zbraní, oblečení i jiného inventáře druhé světové války. Narazíte na samopaly, ostřelovačky, granáty, kulomety, bazuky, vojenské přilby, čepice i lékárničky. Vše samozřejmě stojí peníze, a zde přichází na řadu jedna z největších nepříjemností titulu – mikrotransakce.

Množství zbraní je dostupných za herní zlaťáky, které dostáváte plněním výzev a misí. Ty lze nasbírat celkem snadno, chce to jen čas a dobrou mušku. Poté si napěchujete kapsy vším možným. Velké množství zbraní a inventáře je však uzamčeno jakožto exkluzivní zboží pro hráče, kteří hodlají platit. A to je zákazníkovi tlačeno pořád a všude. Za peníze si navíc můžete pořídit mnohé zbraňové klenoty, které nejsou dostupné obyčejným způsobem, což je obrovská škoda. Hned po první návštěvě tak zjistíte, že máte v polovině případů zkrátka smůlu a budete muset jen polykat sliny, pokud nehodláte investovat. Hra se dá bezesporu užít i bez mikrotransakcí, jejich násilné tlačení však začíná postupně lézt na nervy.

Jinak nelze na inventář a váš arzenál říci křivého slova. Vše je přesně vymodelováno, pojmenováno a realisticky vypadají i statistiky a účinnost jednotlivých zbraní. Zkrátka řádně podrobný seznam.

Krásy bez cuku

Velkou výhodou titulu je, jak skvěle vypadá. Modely postav a zbraní jsou detailní, prostředí realistické a temné, potěší efektní práce se slunečními paprsky, efekty výbuchů a ohně či ragdoll fyzika těl, které se lahůdkově rozlétají na všechny strany po výbuchu granátu. Vizuálně vypadá D-Day skvěle, ať už hrajete na iOS či Androidu. Já jsem měl tu možnost titul testovat na iPhonu 4S, kde hra běžela zcela plynule a bez jediného cukání. Problém jsem neměl ani na tabletu Asus Transformer Prime, na méně výkonných zařízeních ale bude mít titul s velkou pravděpodobností komplikace. Je totiž dost náročný.

Velmi potěší namluvení postav, realistický zvuk všech zbraní, válečná hudba v menu a vůbec celkové ozvučení, které dokáže skvěle uvrhnout do válečného chaosu a nepoužívá levné a odfláknuté zvuky.

Celkově lze Frontline Commando: D-Day označit za skvělou a především kvalitní válečnou oddychovku, která nabízí velmi originální koncept hratelnosti pro akční adventuru. Právě její neobvyklost, precizní ovládání a perfektní přenesení atmosféry se však postará o to, že se budete náramně bavit. A pokud se přenesete přes otravné sliby všemožných bonusů za peníze, je to jasná volba.

Stáhnout Frontline Commando: D-Day

85%
  • skvělá atmosféra