Frantic Shooter

Frantic Shooter

Když název nelže
7

Jména her mohou být matoucí a zavádějící. V tomto případě platí naprostý opak. Dostanete přesně to, co autoři v názvu titulu slibují – zběsile rychlou střílečku, ve které vyletí do vzduchu buď hromada zelených nepřátel, anebo vy. Skoro by se dalo říci, že více už vědět nepotřebujete, ale však už to znáte – vždy je v tom nějaký háček.

Zadejte si slovo „frantic“ do slovníku a vyleze vám třeba frenetický, zběsilý nebo šílený, což přesně sedí na popis tohoto titulu. Je to tedy jeden z mála případů, kdy název v obchodě přesně vystihuje podstatu hry a nelže. Vedle všech těch „Shooter Sniper CS – 3D FPS Game“ to vypadá jako malý zázrak. Má to ale drobný zádrhel – ačkoliv jde o střílečku, tak vy se spouště ani nedotknete. Ale jistě se stanete skvělým tanečníkem v dešti. Dešti projektilů.

Frantic Shooter – videorecenze

Uhni jim všem

Popsat tento titul není příliš obtížné. Řadí se do žánru „Shoot em‘ up“, kde stejnou roli jako střílení hraje vyhýbání se projektilům. Těmi bývá často zaplavena celá obrazovka a vy se snažíte sledovat jak nepřátele, tak i hledat skulinky v zóně smrti. Jak jsme již naťukli v úvodu, tentokrát se k tomu přidává rychlost (ne že by jiné hry v tomto žánru byly nějak pomalé), která se místy může rovnat naprosto nepřehledné řežbě.

Tyto hry bych rozdělil na dvě skupiny. Na jedné straně jsou ty, které vás nechají střílet, a ty, kde postava střílí sama. Typickým příkladem druhé kategorie je třeba Sky Force. Sami si většinou zastřílíte v arénách, kde se pohybujete mezi nepřáteli. Tím se však hra musí značně zpomalit, protože sledovat dvě věci najednou vyžaduje mnohem více pozornosti. Aby šlo zachovat formát arény a maximální rychlost, tvůrci sáhli po automatickém střílení i míření, což není tak špatný nápad, jak se zprvu zdá.

Tanečníkem v dešti

Během hraní se tak soustředíte na jediné – kličkování mezi projektily. Vedle toho také sbíráte mince, bonusy a body pro vylepšení zbraně. Pozice nepřátel dopředu signalizuje zelený bod, což vám také pomáhá vybrat, kam se přesunout. Nikdy se mi nestalo, že by automatické střílení znamenalo nějaký problém – postava automaticky vybírá nejbližší cíl, což samo sebou ovlivňujete pohybem.

Úrovně se přestavují přímo během hry a celý titul je řízen náhodou. I když můžete počítat s tím, že po několika vlnách přijde tužší boss, nikdy nevíte, který to bude, jak přesně bude vypadat herní plocha a co mu bude předcházet. Pohyb je zprvu trochu složitý, výchozím nastavením je totiž posouvání (trochu jako v Land Sliders), které vyžaduje chvíli cviku. Zvládnete ale rychlý pohyb i poměrně přesné kličkování mezi střelami, což na virtuálním joysticku není zrovna pohodlné. Ještě lepší zážitek je ale s připojeným ovladačem.

Hlavně další postavičky

Pochvalu si zaslouží, že i v té šílené rychlosti zvládli tvůrci graficky odlišit nepřátele od jiných prvků. Ona nepříjemná zelená vás vždy praští do očí a jednoduchá 3D grafika tomu jen pomáhá. Menší oddych přijde, když zabijete silnějšího nepřítele a hra vám ukáže zpomalený pohled přes rameno. Trochu vás ale zamrzí, že hrajete jen ve dvou prostředích, která se rychle ohrají. Tak to může být s celou hrou. Ta po několika prohrách začne ztrácet na působivosti. Držet vás mají další postavičky, které po vzoru Crossy Road získáváte za sbírání zlaťáků.

Frantic Shooter

Důležitější než nové postavy, které bohužel nemění prostředí a nepřináší žádné další bonusy, jsou další zbraně. U nich ovšem narazíte na drobný zádrhel v podobě časového omezení. Po zaplacení menšího počtu zlaťáků (nebo zhlédnutí reklamy) máte dvě hodiny, kdy ji můžete neomezeně používat. Obecně také platí, že téměř všechny platby herní měnou jde nahradit sledováním reklamy, i například prodloužení života, což ze hry eliminuje ono děsivé „zaplať a vyhraj“. Na předních místech tabulky vítězů tak mohou být i ti, kteří do hry nevrazí ani korunu. Skutečné peníze přitom utrácíte především za nové hrdiny (okolo 30 korun za jednoho).

Frantic Shooter přináší přesně to, co slibuje: zběsilou akční zábavu s mimozemšťany, kličkováním mezi projektily a neutuchající střelbou. Špatné není ani dotykové ovládání a variabilitě pomáhá množství nepřátel nebo náhodné generování úrovní i překážek. Problém začíná u opakujícího se prostředí a pokračuje přes hratelnost, která vás rychle omrzí. To nezachrání ani celkem nezajímavé další postavy. Titul může posloužit pro chvilkové zabavení, ale do zlatého fondu se nezařadí.

Stáhnout Frantic Shooter

70%
  • zběsilá rychlost