Recenze hry Evil Factory: zlá je nejen továrna

Nezní to příliš lákavě. Tato hra nás vybízí, abychom vkročili do továrny zla. Co tam na nás asi tak čeká? Obří, zlí a velmi nebezpeční roboti. Pokud však máte rádi příběhy, kde se hraje na dobro proti zlu a rádi byste se stali vyvoleným vojákem, který vlastníma rukama zachrání svět před zánikem, lepší příležitost jen tak nedostanete.

Co se může skrývat pod továrnou zla? Různé skupiny lidí by tak mohly označovat všemožné podniky. Výrobna plastových pytlíků? Továrna na zpracování palmového oleje? Masokombinát? Továrna z této hry však produkuje obří válečné roboty, kteří jako by vypadli z japonských anime filmů. Zlí jsou hlavně proto, že bojují pro mocnost ve střihu Třetí říše. Další podobnost bychom mohli najít s českou hrou Future Factory, kde rovněž procházíte továrnou plnou nepřátelských robotů.

Evil Factory – videorecenze

Čtvrtá říše

Už jen z obrázků si všimnete bizarních stvoření a asi by vás nenapadlo, že tvůrci hru skutečně situují na Zemi. V Evropě totiž opět vypukla světová válka, i když tentokrát to bylo mnohem jednodušší. Proti superzlé mocnosti Kraken se spojil celý svobodný svět (kéž by to takhle fungovalo) a situaci rychle vyřídil. Zatímco si však všichni poklidně užívali mír, Kraken se stáhl na Antarktidu, kde vybudoval obří podzemní továrnu na roboty. Zlé roboty!

Evil Factory Evil Factory Evil Factory Evil Factory Evil Factory Evil Factory Evil Factory Evil Factory

Jak takovou situaci vyřešit? Zatímco ve vzduchu visí otázka bezpečnosti celého světa, není lepší nápad než tam poslat jediného vojáka. Po brakovitém, ale celkem atmosférickém úvodu se totiž celý příběh otočí v jednu velkou grotesku. Nechybí zlý vůdce a jeho šílený vědec, který tvoří monstra jak na běžícím pásu. Vám je přidělena sexy operátorka (na rozdíl od vás nemá v dialozích pixelový obrázek), která si z vás v jednom kuse dělá legraci, a ani váš hrdina nebere situaci příliš vážně.

Akční retro

Dialogy se po chvíli zvrhnou v sérii ohraných a otravných vtipů, sexistických narážek a nesmyslného pokřikování (třeba směrem k nepřátelům). Rozhovory potkáte mezi každou úrovní a velmi rychle se je naučíte přeskakovat, protože jsou napsané opravdu špatně. A pak se konečně dostanete k hraní. Retro sice není pro každého, ale zpracování této hry je vynikající. Obzvlášť nepřátelé se povedli a oceníte jejich úroveň detailů.

Každá úroveň se skládá z jednoho patra v továrně. Většinou jde o uzavřené arény, ve kterých musíte porazit všechny nepřátele. Překvapilo mě, že téměř pokaždé narazíte na jedinečného bosse s unikátními schopnostmi. K jeho poražení využijete dvě zbraně. Základní je dynamit (ne nepodobný tomu z Bombermana) a plamenomet. Za úspěšné plnění misí však získáváte nové vybavení. Zatímco souboje vypadají skvěle, a navíc se výrazně neopakují, v praxi to taková sláva není. Obřím problémem je totiž ovládání.

Ovládání zla

Tento typ her skvěle funguje na konzolích, počítačích a překvapivě i na telefonech (Galaga Wars), ale v tomto případě to neplatí. Hlavním zádrhelem je pohyb postavy. Autoři po vás chtějí psí kusy – musíte se vyhýbat projektilům, kličkovat mezi nepřáteli, a ještě na ně útočit, ale k dispozici vám dají jen nepřesný virtuální joystick. Ten je rovněž poměrně pomalý a zapříčiní mnoho vašich úmrtí.

Evil Factory

Potěšilo mě, že každá úroveň obsahuje několik specifických úkolů. Pokud splníte všechny, získáte novou část výzbroje (třeba helmu nebo zbraň). Pokud pak během hraní zvednete prst z displeje, na krátkou chvíli zpomalíte čas a můžete se rozkoukat. Free-to-play model spoléhá na systém energie a oživování během kola. Jediný zásah totiž znamená konec hry, pokud nezaplatíte speciální modrou mincí. Nechybí ani dokupování předmětů a urychlování vylepšení. Překvapivě ovšem nejde o nic extra složitého.

Máte rádi hry, kde je konflikt přehledně rozdělen na ty dobré, a pak ty špatné? Kraken představuje ultimátní zlo, které musíte zastavit. Příběh spolu s dialogy ovšem patří ke slabším stránkám hry. Největším problém spočívá hlavně v nepřesném ovládání. Naopak povedené jsou souboje. Každé podlaží představuje unikátního protivníka s perfektním retro designem. Hlavní limitací free-to-play modelu je především energie.

Stáhnout Evil Factory

Google Play (zdarma)App Store (zdarma)

70%