Recenze hry Dominocity: když hezké neznamená zábavné

Ne každá hra se hraje tak, jak lidé původně zamýšleli. A u domina to platí dvojnásob. Když se řekne domino, pravděpodobně si každý z vás nejdříve vzpomene na ono skládání herních kamenů do dlouhých řad. První, čeho si všimnete na tomto titulu, ale asi bude skvělá grafika v art deco stylu. Stačí to?

Nedávno jsme vzpomínali na pogy, které třeba mě potkaly někdy na základní škole. Hráli jsme je o přestávkách, když se nám zrovna nechtělo honit za míčem nebo se prostě poflakovat po chodbách. Pokud se vrátím ještě dál do minulosti, vzpomínám na odpoledne strávená v družině, kde jsme stavěli nekonečné řady z domina. A přesně o tom je i dnešní hra. Docela by mě zajímalo, jakou další dětskou klasiku tvůrci oživí příště… Hakysáky? Diabolo?

Dominocity – videorecenze

Falešné domino

Název vlastně může být trochu zavádějící. Ano, když se řekne domino, osobně si spíše představím ono dětské stavění herních kamenů do dlouhých řad, i když to s původní hrou nemá moc společného a mohli bychom stejným způsobem hrát třeba s cihlami. Což jsme ostatně také dělali, ačkoliv mimo družinu. Nějaká čísla na koncích kamenů nás nezajímala. A shodou okolností nezajímají ani tuto hru. Nejde o logický titul.

Dominocity Dominocity Dominocity Dominocity Dominocity Dominocity

Zpět je stavění kamenů na výšku, kdy se je snažíte postavit za sebe takovým způsobem, aby postupně padaly jeden na druhý. Podobně jako knihovna v Indiana Jonesovi. Ne nadarmo se tomu říká dominový efekt. Skoro mě napadá otázka, kolik z vás si takhle z hlavy vybaví, jak se vlastně původní domino hraje správně.

Do zatáčky

Princip máte daný, jenže jak z toho udělat hru? Nakonec se ukazuje, že ty nejpřímější cesty nevedou nutně ke skvělé hře. Zkuste si položit otázku, jakou hratelnost byste z toho asi udělali, a hned první nápad bude pravděpodobně ten, se kterým přišli i tvůrci této hry. Musíte se z jednoho konce úrovně dostat na druhý tím, že pokládáte kameny za sebe. Jakmile dorazíte k cíli, vrazíte do prvního a sledujete, jak vše krásně padá.

To byla právě vždy nejzajímavější část. Ne však nutně zde, cesty nejsou příliš dlouhé a jen zřídkakdy vytvoříte zajímavé obrazce. Hra vás pošle na předem připravenou trať a minimálně na začátku vám navíc ukáže očekávanou cestu. A víte co? Je to neuvěřitelně jednoduché. Opravdu, první tři kapitoly projdete hravě. V tom je právě ten problém – ani vás to nebude příliš bavit. Není v tom výzva ani nějaké speciální kouzlo. Prostě skládáte kameny za sebe tak, aby v návaznosti spadly až k cíli.

Art deco

Výzva přijde ve chvíli, kdy hra odstraní vodící šipky a zároveň zkomplikuje úroveň, takže sami budete muset přijít na nejlepší cestu. Máte omezený počet kamenů a ještě k tomu vám utíká čas, takže přemýšlet budete spíše při restartování úrovně. Časové omezení mi vlastně přišlo zbytečné. Ve skutečnosti je hra spíše pro trpělivé a odměna by měla přijít za trpělivost a plánování, ne za uspěchané pokládání kamenů bez rozmyslu.

Dominocity

Jednou velkou výhodou je, že titul můžete hrát zdarma i bez připojení k internetu. Drahokamy, za které si odemykáte nové vzhledy kamenů, přichází velmi rychle a sbírku tak rozšíříte opravdu snadno. Dohromady jich je zatím 45 a většina z nich vypadá skvěle. Jediným free-to-play prvkem je tak reklama, která přichází po každém kole. Čtete správně, po každém kole. To je mimořádně otravné, ale naštěstí existuje řešení – za 60 korun si reklamy zrušíte. Otázkou je, jestli je hra natolik zajímavá, aby vás k tomuto kroku dovedla. Na druhou stranu vás ale v hraní nijak neomezuje a ani za další úrovně není třeba platit.

Jako hráče mě zlákal především fantastický vizuál a vzhled kamenů. Odemykatelné motivy v art deco stylu se opravdu povedly a hra vypadá skvěle. Pokud překonáte nudný a dlouhý začátek, začne být i trochu zajímavá, protože vás nutí vymýšlet správnou cestu. Původní volnost a tvorba krásných obrazců v tom už ale není a mám takové neblahé tušení, že o hru po deseti minutách ztratíte zájem. Vidím v tom jednoznačně promrhanou příležitost.

Stáhnout Dominocity

Google Play (zdarma)App Store (zdarma)

55%