Defenders 2

Defenders 2

Dvakrát v téže řece
2

Nival nás podruhé vyzývá, abychom navštívili jejich fantasy svět Primal World v dobře vypadající věžovce, která se navíc chlubí propracovaným systémem sbírání karet. Někdo se těm stvůrám prostě postavit musí. Znáte to, záchrana světa zase jednou leží ve vašich rukou. Kdo by odolal, když druhý díl nabízí ještě ničivější arzenál?

Druhé díly to mají těžké. U mobilních hříček to asi neplatí vždy, ale může existovat publikum, které se na pokračování těší a něco od něj očekává. Zlepšení všeho tak, aby se stále jednalo o stejnou hru. U věžovky je to poměrně snadné – stále to bude věžovka, která třeba přinese nové věže, nepřátele a přidá pár chytrých prvků navíc. Ačkoliv se to v názvu přímo neobjevuje, tak hra patří do série Prime World. Pokud by vás tak chytla, můžete si stáhnout i další hry, které příběh a svět rozšiřují.

Defenders 2 – videorecenze

Věžičky

Hra kombinuje (jak už zmiňuji téměř u každé recenze) více žánrů, protože autoři mají asi představu, že do čím více škatulek se vejdou, tím více hráčů budou mít. Tentokrát je to TD (tower defense) a CCG (sbírání kartiček). Téměř vše ve hře je reprezentováno kartami. Ať už to jsou vaše věže, vylepšení, kouzla nebo nepřátelé. Nejprve to však nemusíte brát na zřetel a můžete se věnovat hraní – tedy stavění věží a bojování.

Hra vám nabídne herní pole poseté čtverečky, do kterých můžete umisťovat své věže. Těch však máte omezený počet na každé kolo, což se za chvíli ukáže jako značná překážka. Každou věž můžete jednou vylepšit (během hraní) a tím to hasne. Vše tak závisí na tom, zda chytře umístíte správné věže, či zda si vůbec s sebou správné karty vezmete. Na každou hru totiž máte omezený počet slotů – nejprve to jsou tři, později si odemknete další. Maximálně však šest.

Strategie

Vaše strategie se tak nesmí odvíjen jen od toho, jaké věže byste chtěli kombinovat, ale počítat musíte i s jejich počtem. Vylepšováním totiž zvyšujete i číslo, kolikrát danou věž můžete postavit. Nemá smysl si vzít tři věže s možností pouze jedné konstrukce. Vyplatí se je nejprve vylepšit, a pak až vzít do hry. Věže se samozřejmě různí – jedna je dobrá na dálku, jiná se hodí proti skupině nepřátel. Jedna věž zpomaluje, druhá pouští jed a zraňuje tak postupně.

Vždy byste nad rozmisťováním měli trochu přemýšlet a neobsadit si nejlepší pozice hloupě. Počítat musíte i s nepřáteli, kteří mají speciální schopnosti. Jeden vám třeba blokuje pozice na stavbu dalších věží, jiný se po smrti rozdělí na spoustu menších nepřátel. I za mnohem těžší nepřátele ale většinou dostanete stejný počet herní měny, za kterou si stavíte věže. Rychle se vám ale stane, že už nebudete mít co postavit a měny budete mít stejně přebytek.

Těžší a těžší

Velmi mě potěšila možnost hrát na těžší obtížnost znovu. To ale funguje tak, že ve hře vlastně pokračujete, věže vám zůstávají, jen se znovu valí těžší nepřátelé. Pravděpodobně už ale stejně máte postavené všechny věže, takže při těchto těžších hrách se budete spíše jen dívat. Za zkušenosti a karty navíc to ovšem stojí. Mimo hru na vás ovšem čeká vylepšování, čekání na další souboje, získávání run a vše se bude točit okolo sbírání karet.

Defenders 2

To po vás hra chce předně. Kupovat si balíčky náhodných karet. Po nějaké době jsem se rozhodl do tří investovat a vše se změnilo – najednou jsem dostal mnohem silnější věže a lepší kouzla. Po dvou hodinách hraní se vám totiž obtížnost rapidně zvýší a dál se budete prokousávat stěží. Graficky se mi nakonec hra líbí méně než první díl. Úroveň je nepřehledná, karty a prostředí už nevypadají tak kouzelně a kamera při jiném pohledu než shora prostě nefunguje.

U hry jsem vydržel dlouho, strategické prvky nejsou špatné, ale stále se nemohu rozhodnout, zda je omezení počtu věží dobrý nebo špatný krok. Pro základní hru asi dobrý, když ale pokračujete s vyšší obtížností, tak nemůžete téměř nic dělat. Ačkoliv tu není energie, tak přibyla spousta dalších prvků ve vylepšování, kvůli kterým se v celém systému snadno ztratíte. Grafika už úplně nemá své kouzlo, ale v hraní snadno pár hodin času utopíte.

Stáhnout Defenders 2

65%
  • strategie