A Good Snowman Is Hard To Build

A Good Snowman Is Hard To Build

No vážně
3

Zima by tu už dávno měla být, jenže na stavění sněhuláků to tak úplně nevypadá. Opravdovou vánoční atmosféru zažijete třeba v nejbližším obchodním centru, ale pokud chcete, tak ji můžete přenést i do svého tabletu či telefonu. A to díky této nové hře, která kombinuje velmi chytrou hratelnost a naprosto roztomilý svět či postavy.

Tak nějak se snažím bránit tomu, že je tu zima a blíží se Vánoce. Vzduchem by měl poletovat sníh, po ulicích by měly běhat děti, sáňkovat a stavět sněhuláky. Přiznám, že jsem si ničeho takového nevšiml a vánoční atmosféra panuje skutečně jen v obchoďácích. Rozhodl jsem se však prolomit na svém tabletu a zahrát si hru, ze které na mě vykukuje roztomilý sněhulák. A skončilo to tak, že se nemůžu dočkat Vánoc a poslouchám soundtrack k filmu Frozen.

A Good Snowman Is Hard To Build – videorecenze

Jak se staví sněhulák

Každé dítě ví, jak se staví sněhulák. Není k tomu potřeba žádných nákresů, stavebních povolení ani diplomů z vysokých škol. Stačí pár šikovných rukou, sníh a trocha píle. Jak takový sněhulák vypadá? Jsou to vlastně tři sněhové koule navrstvené na sebe. Ale pozor, je v tom háček – tu spodní musí tvořit koule největší, pak o trochu menší a z úplně nejmenší uděláte hlavu. Toto pořadí je třeba dodržovat, jinak sněhulák rozhodně nebude dobrým sněhulákem.

A na tomto principu stojí i logická hra A Good Snowman Is Hard To Build. Právě jsme si řekli, že postavit sněhuláka není nic složitého, tak co nám to hra chce namluvit? Stavíte sněhuláka ve čtvercové síti a na herní mechaniky si budete muset přijít sami, protože vám hra žádný tutoriál nedá, což je trochu škoda a na začátku se v tom můžete lehce topit. Koule třeba nemůžete přeskakovat, takže pokud si ucpete cestu, tak neprojdete.

Má to háček

Abyste mohli kouli válet, tak potřebujete prostor, takže pokud ji přestrčíte do rohu, tak s ní už nehnete. Naštěstí hra nabízí možnost vrátit se o několik kroků zpět, případně restartovat celou místnost. Velikost koulí určuje pořadí v jakém je musíte vrstvit na sebe. Nejprve začnete na zelené louce, kde se koule nebudou nijak zvětšovat. To se však později změní. Jakmile ji budete valit po sněhu, tak poroste. Ovšem vždy maximálně ve třech velikostech.

Občas si tak budete muset největší koulí udělat cestu, aby se vám ostatní koule už nijak nezvětšovaly. Dává to smysl a přijdete na to, ale jistě vám to hra vysvětlit mohla. Stejně tak si až později uvědomíte, že můžete na sebe skládat koule jen přechodně, pokud je třeba chcete přehodit. Samozřejmě obtížnost postupně roste, takže najednou zjistíte, že v jedné úrovni stavíte dva nebo tři sněhuláky a musíte myslet na mnohem více věcí najednou.

Kouzlo je v detailech

Úrovně nejsou striktně odděleny. Jste v jakémsi parku a pokud se vám jeden sněhulák nedaří, tak můžete jít zkoušet štěstí o kus dál. Plněním místností si ovšem odemykáte další cesty, kterými se dostanete dál, takže za sebou nejde nechávat celé nedokončené oblasti. Ale mnohdy se mi osvědčilo přejít dál a vrátit se – najednou jsem řešení viděl jasně a zřetelně. Grafika je jednoduchá, ale absolutně kouzelná. To platí i o hudbě.

A Good Snowman Is Hard To Build

Hra naprosto exceluje v detailech. S prostředím můžete interagovat, takže se klidně posadíte na lavičku a můžete přemýšlet nad řešením problému. Můžete kopnout do stolu nebo zacloumat s ptačí budkou. Můžete se pohodlně opřít do živého plotu nebo prohánět motýla po parku. Věřím, že citlivější duše u těchto animací mohou doslova roztéci. A co teprve když se podíváte, jak roztomilí jednotliví sněhuláci jsou.

Nejprve budete mít pocit, že takhle jednoduchá mechanika nemůže na celou hru stačit. Jenže najednou si uvědomíte, že uběhla hodina a vy stále stavíte a stavíte. Hra není vyloženě dlouhá, ale nahrazuje to achievementy a narůstající obtížností. Začátek může být těžko stravitelný, protože hra nemá tutoriál, ale když na to přijdete, tak dostanete tu nejmilejší hru s vánoční atmosférou, která rozhodně stojí za všechna doporučení.

Stáhnout A Good Snowman Is Hard To Build

90%
  • kouzelná grafika a hudba