Hero Academy 2

Hero Academy 2

Téměř dokonalá fantasy tahovka

Máte odvahu postavit se zrádným pavoukům, nadpřirozeným silám, nemrtvým kostlivcům nebo útočným kotlíkům? Pokračování Hero Academy vás zavede do kouzelného fantasy světa, ve kterém se zapojíte do velkolepých bitev.

Tak nějak se zdá, že jestli chcete v dnešním světě mobilních her uspět, musíte pracovat na online hře. Mezi novými velkými tituly se totiž objevuje méně a méně značek, které by se nesnažily o nějakou formu soupeření. V tomto případě opět mluvíme o duelech dvou hráčů. Hero Academy 2 má však i tu výhodu, že nabídne spoustu obsahu jednotlivci, pokud se zrovna na skutečné protihráče necítí.

Hero Academy 2 – videorecenze

Fantasy souboje

Pokud tomu budete věnovat pozornost, všimnete si, že na vás postavy občas i mluví a snaží se budovat jakýsi jednoduchý příběh. Ten je samozřejmě naprosto bezvýznamný a jediným cílem je pokaždé porazit protivníka a posunout se k dalšímu. U hry více hráčů pak samozřejmě mizí i tento opar. Hero Academy vás především zanese do generického fantasy světa, který je opepřený o bojovné kotlíky a další humorné postavy.

Jádrem celé hry jsou souboje dvou hráčů. Každý má v záloze svou vlastní armádu, kterou během bitvy vykládá, protože jednotky jsou „nečekaně“ reprezentovány kartami, a dokonce i ovládá. Na rozdíl od podobného Hearthstone tak navíc dostanete i rozměr pohybu, který představuje významné strategické možnosti. Cílem je navíc zničit krystaly, které reprezentují protivníkovy životy. I při tom musíte počítat s pozicováním a blokováním jednotek.

Karty, karty, karty

V každém kole do ruky dostanete nové karty a manu k jejich vyložení. Oproti jiným hrám máte jen málo prostoru pro úpravu počátečních karet v ruce – v každém kole totiž vyměníte maximálně jednu. Snadno se vám tak stane, že hned první kolo nezahrajete vůbec nic. Karty se dělí do několika typů: hlavní jsou jednotky, dále můžete držet zbraně nebo kouzla. Řekněme si rovnou, že bez vojáků to nevyhrajete, ale chytré používání kouzel může celou bitvu zvrátit ve váš prospěch.

Jednotky se liší používanou zbraní, což hraje roli ve chvíli, kdy je chcete vylepšovat. Karty zbraní lze totiž aplikovat jen na stejný typ jednotky. Musíte si tak dávat pozor při sestavování balíčku, abyste pro karty vůbec našli využití. Vojáci vedle základních statistik útoku a obrany nesou také speciální schopnosti. Podobně jako ve zmiňovaném Hearthstone tak mohou provést efekt při vyložení, použití i třeba po smrti. Občas tudíž hraje klíčovou roli pořadí vykládání karet.

Jde to i zdarma

Náhoda vás samozřejmě může mnohdy podrazit. Karty vám mohou chodit v nevhodném pořadí, všechny efekty se provedou ve váš neprospěch apod. Šikovně sestavený balíček a promyšlená strategie je však znát. Do začátku dostanete celkem funkční začáteční sbírku karet, se kterou se dají první zápasy uhrát. Pořádná hra však začne ve chvíli, kdy nasbíráte dost karet na to, abyste mohli vymýšlet vlastní kombinace.

Titul volí podobný free-to-play model jako několikrát vzpomínaný Hearthstone, což je příjemná zpráva. Základem je totiž jen a pouze sbírání nových karet. Balíčky s náhodnými kartami můžete vyhrát hraním, nebo si je koupit za skutečné peníze. Jestli to s hraním myslíte vážně, určitě se v začátku vyplatí investovat do několika balíčků. Mnohem rychleji si tak otevřete herní možnosti. Pro nováčky však pomalý postup může být žádoucí.

Hero Academy 2 dělá mnoho věcí správně. Kombinuje chytrou tahovou strategii se sběratelskou karetní hrou, nabízí opravdu hezkou grafiku a líbivý fantasy svět. Dostatek obsahu nabízí nejen pro fanoušky duelů, ale příjemně si zahrajete i sami. Ani free-to-play model není příliš na překážku. Pokud jste však žádnou podobnou hru nehráli, můžete se rychle začít ztrácet, obzvlášť když dojde na sestavování vlastního balíčku.

Stáhnout Hero Academy 2

85%
  • hezká grafika