Cubor

Cubor

Kostková noční můra

Pro někoho mohou být abstraktní logické hry jako šedé myši, jinému mohou poskytnout nekonečnou studnici zábavy. Cubor sice neobsahuje příběh a vlastně ani žádné skutečné téma. Místo toho však nabídne obtížné hádanky.

Jelikož přinášíme pouze jednu herní recenzi týdně, již po pár titulech vždy dostanu pocit, že nějaký žánr závažně opomíjíme. Tentokrát na řadu přišly logické hry. A skutečně, naposledy to bylo v listopadu minulého roku s titulem PUSH. Je dost dobře možné, že vám obě hry budou připadat podobné. Však také fungují zcela abstraktně a jen těžko bychom do nich dostali jakýkoliv příběh. A to samozřejmě nevadí.

O kostkách

Cubor je hra o kostkách. Budete je posouvat a převracet a s tím si vystačíte celou dobu. Každá úroveň má jasně ohraničené herní pole, které se skládá ze čtvercové sítě. Právě po ní kostkami hýbáte a plníte dané cíle. Jak vypadají, ptáte se? Hra po vás v zásadě vyžaduje jediné – dostaňte kostku dané barvy na označené pole. To se zdá jako snadný úkol, no ne? Už během prvních úrovní však zjistíte, že to nehrozí.

Cubor – videorecenze

V čem by mohl být problém? Pole je často velmi zúžené, takže je potřeba kostkami posouvat s rozmyslem. Jinak se navzájem zablokují a do cíle je nedostanete. Tyto rébusy představují de facto nejsnazší hádanky, které ve hře můžete potkat. Ty se kombinují minimálně se dvěma dalšími typy. Ten první do hry přidává zajímavý element – v jedné úrovni je více kostek stejné barvy. Ty samozřejmě ovládáte najednou a zpravidla je potřebujete dostat na vzdálená místa.

Když se to komplikuje

Další typ hádanky je nejzapeklitější a vyžaduje opravdu dobrou prostorovou představivost. Hra vám označí jednu konkrétní stranu krychle, kterou musíte na cílovém políčku skončit. To je opravdu komplikovanější, než se ze strohého popisu může zdát. Zatímco vícero kostek stejné barvy vyžaduje jejich blokování okrajem mapy či jinou kostkou, v tomto posledním případě se musíte spolehnout na prostý princip otáčení pohybem. Metodou pokus-omyl můžete u komplikovanějších úrovní vytvrdnout opravdu dlouhou dobu.

Za příjemný bonus považuji hodnocení v úrovních. Hra vám počítá provedené tahy a pro zisk tří hvězdiček musíte být téměř bezchybní. Takže žádné zbytečné pohyby! Pro postup do další úrovně však ničím omezeni nejste. Akorát tedy musíte hádanku vyřešit, i kdyby vám k tomu pomohlo náhodné šoupání kostek se stovkami pohybů.

Nikdo není neomylný

Mrzí mě, že autoři do hry neimplementovali jakýsi „vraceč“ času. Snaha dokončit úroveň na tři hvězdy vyžaduje bezchybnost – komplexnější úrovně však vyžadují desítky pohybů. A jak víme, dotykové ovládání přesnosti nepřeje. Hra se sice ovládá pohodlně, ale i tak mnohdy uděláte pohyb navíc, případně netrefíte správný směr. Pokud chcete tři hvězdy, musíte celou úroveň restartovat. Udělejte to u samého konce a budete dost nešťastní.

Potěšit ale určitě může free-to-play model, který tomuto označení skutečně dostojí. Hra je ke stažení zdarma a neobsahuje mikrotransakce. Jedinou překážkou jsou tak reklamy, které se čas od času spouští. Pokud by vás výrazně otravovaly, můžete si za 50 korun zaplatit plnou verzi hry. To je ale všechno.

Cubor obsahuje jen několik logických principů, jejichž obtížnost se ale postupně zvyšuje, i když růst určitě není plynulý a připomíná spíše horskou dráhu. Problémy pocítíte převážně v úrovních, kde se vše kombinuje. Na druhou stranu se úkoly začnou po chvíli značně opakovat a je otázkou, jak dlouho u hry můžete vydržet. Osobně bych ji doporučil k občasnému hraní, kdy máte zrovna chvilku volného času. Ovládáním nebo free-to-play modelem vás může potěšit, určitě od ní ale nečekejte zázraky.

Stáhnout Cubor

70%
  • hraní opravdu zdarma (reklama)