ASUS ROG Phone

ASUS ROG Phone

Splněný sen všech pravověrných hráčů
14

Shánět čistokrevný herní telefon je jako hledat jehlu v kupce sena. Často bývá přídomek „herní“ udělován i smartphonům, které toho hráčům v porovnání s neherní konkurencí mnoho navíc nepřináší a herních speciálů, které byly tvořeny od A do Z pro hráče, bychom napočítali na prstech jedné ruky. My jsme však měli štěstí a jeden takový herní smartphone s čistokrevným původem se nám dostal do rukou. Jeho původ? Republika hráčů.

Ovladač Gamevice

Gamevice je díky své skladnosti a hmotnosti pouhých 125 gramů ideálním společníkem na cesty. Samotné propojení s ROG Phonem funguje velmi jednoduše. Po zasunutí pravé strany telefonu do ovladače se na 5 sekund rozsvítí modrá dioda, která indikuje, že je vše v pořádku a ovladač funguje. Napájení obstarává baterie telefonu a možná i proto v sobě nemá Gamevice integrované haptické vibrační motůrky.

Oproti příslušenství ASUS TwinView Dock disponuje hned dvěma dvojitými triggery. Vrchní triggery jsou poměrně tenké, nicméně jsou alespoň vystouplé, takže je lze snadno nahmatat. Zato spodní triggery mají ergonomický tvar, díky kterému vám z něj ukazováčky jen tak nesklouznou. Triggery, stejně jako všechna ostatní tlačítka, si můžete jednoduše namapovat přesně podle svých potřeb. Tlačítka mají jistý stisk a ovládací páčky kladou příjemný odpor. Navíc můžete do ovladače klidně zapojit i sluchátka nebo USB-C adaptér. Gamevice ovladač považujeme za povedený a hráčům jeho nákup rozhodně doporučujeme zvážit.

ASUS TwinView Dock

ASUS TwinView Dock je možná tím nejzajímavějším příslušenstvím, které si můžete k ROG Phonu dokoupit. Jedná se v podstatě o ovladač s druhým displejem. Po zapojení smartphonu na vás čeká mnoho výhod, ale bohužel také nevyužitý potenciál. To si ale necháme až na konec. ASUS TwinView Dock váží 390 gramů, které jsou v ruce znát a po zapojení 200gramového ROG Phonu se hmotnost lehce přehoupne přes půl kilogramu. To je hodně a několikahodinové hraní se tím pádem rozhodně podepíše na kondici vašich rukou. Na druhou stranu musíme uznat, že ergonomie je na vysoké úrovni a ovladač se drží dobře.

Připojením ROG Phonu získáte kromě displeje navíc také další dva reproduktory, takže máte rázem soustavu o čtyřech reproduktorech, která je doopravdy hlasitá a snadno ozvučí i veliký pokoj. Pokud chcete hrát, aniž byste rušili své okolí, můžete využít 3,5milimetrový audio port. Stejně tak můžete zařízení dobíjet skrze USB-C konektor.

Dva displeje využijí hlavně streameři.

ASUS TwinView Dock přichází se samostatnou baterií o kapacitě 6 000 mAh, takže po připojení získáte celkem 10 000 mAh. Po této stránce budete velmi dobře vybaveni i na dlouhé herní seance. Potěšila nás také podpora dvou vibračních motůrků s haptickou odezvou, které fungují skvěle. Zážitek je plně srovnatelný s tím, co umí ovladače dnešních herních konzolí.

Samotné nasazení telefonu do ovladače je snadné – stačí vysunout plastovou přihrádku pro smartphone, nasadit a zajistit. Přihrádka naštěstí nezakrývá čočku fotoaparátu, takže můžete během hraní klidně natáčet okolní dění. O chlazení se postará větráček, který se dá korigovat obdobně jako AeroActive. Pochválit můžeme rovněž triggery, které mají dobrý stisk a vystouplý tvar, díky kterému ukazováčky nesjíždí ani během hektického hraní. Samozřejmostí je opět možnost si triggery namapovat. S tím přichází i ona menší výtka. Možná byste čekali, že jeden displej budete moci používat jako ovladač a na druhém budete sledovat hru. Bohužel toto není možné, přitom by stačilo tak málo.

Dva displeje jsou tak podle nás výhodou hlavně pro ty, kteří rádi streamují. Hraní her lze streamovat skrze služby Twitch i YouTube a na jednom z displejů tak můžete real-time sledovat svůj stream včetně svého obličeje, zatímco na druhém hrajete samotnou hru. ASUS TwinView Dock je rozhodně zajímavým příslušenstvím. Jediným nedostatkem je chybějící možnost namapovat si herní tlačítka na virtuální ovladač.

Mobile Desktop Dock

Příslušenství s názvem Mobile Desktop Dock nabízí hlavně bohatou konektorovou výbavu. Na zadní straně najdeme USB-C, které slouží k napájení, tři USB 3.1, Ethernet port s rychlostí až 1 Gb, Display Port 1.2 nebo HDMI. Také zde samozřejmě nechybí 3,5milimetrový konektor. Na další straně najdeme rovněž microSD slot a jeden USB port typu B. Po zmáčknutí tlačítka dojde k zrcadlení obrazu ze smartphonu. Následně si můžete namapovat tlačítka počítačové klávesnice. Vše Funguje velmi jednoduše, stačí najet do rozhraní Game Genie na smartphonu nebo zmáčknutím klávesnice F11 na počítači. Tlačítka si tak plně můžete přeprogramovat k obrazu svému. Je škoda, že telefon nepodporuje desktop režim podobný tomu od Samsungu nebo Huawei.

ASUS ROG Phone

ASUS WiGig Display Dock

ASUS WiGig Display Dock umožňuje bezdrátové připojení ROG Phonu k televizi nebo projektoru. Jedná se o malé kompaktní zařízení, na kterém se nachází USB a HDMI, přes které se připojíte k zobrazovači. Spojení mezi televizí a telefonem je okamžité a hraní her na veliké obrazovce tak dostává zcela nový rozměr. S ASUS WiGig Display Dockem tak můžete mít z telefonu v podstatě herní konzoli, obzvlášť když si dokoupíte i příslušenství Gamevice.

ASUS ROG Phone