Apple iPhone 6 Plus

Apple iPhone 6 Plus

Ve velkém stylu

Nikdy neříkej nikdy. To je pořekadlo, které Apple ne vždy úplně dodržuje a nejnovější Apple iPhone 6 Plus je toho jasným důkazem. Vždyť, kdo by ještě před rokem řekl, že Apple přispěchá s 5,5palcovým tabletofonem? Tak či tak, nový iPhone 6 Plus dokázal upoutat pozornost, a o to tu přeci celou dobu jde.

Fotoaparát: optická stabilizace funguje

Ještě než se pustíme do hodnocení snímků jako takových, zastavíme se na okamžik u prostředí aplikace Fotoaparát. Prostředí je poměrně přehledně rozděleno do několika bloků, v primárním režimu můžete standardně fotografovat, nastavit HDR, samospoušť, blesk, můžete zapnout některý z barevných filtrů či efektů anebo fotoaparát otočit, respektive fotit přední kamerou pro videohovory (ta nabídne rozlišení 1,2 Mpx). Mezi další možnosti snímání patří režim čtverce, takovéto fotky se hodí například pro upload na Instagram, případně jinou sociální síť, kde je čtvercový formát vhodnější. Mezi další režim můžeme zařadit časosběr, díky tomu můžete vytvořit poměrně zajímavý sled snímků, který připomíná zrychlené video. V případě, že podržíte spoušť fotoaparátu déle, začne se automaticky pořizovat sled snímků, v Galerii pak snadno vyberete ten nejpovedenější a ostatní se následně automaticky smažou. Je příjemné, že sled snímků se ukládá pod jednu položku a zbytečně tak nezabírá místo v Galerii.

Prostředí aplikace fotoaparát

Apple iPhone 6 Plus disponuje oproti iPhonu 5s mírně vylepšeným snímačem s označením iSight, ten nabídne rozlišení 8 Mpx a velikost čipu 1/3 palce. To jsou ale prozatím shodné parametry, které nabídl již poměrně starý iPhone 4S. Optika má 5 členů a světelnost f 2/2, tedy veskrze průměrné parametry. Novinkou oproti předchozímu iPhonu 5s jsou však focus pixely pro rychlejší zaostřování, což je technologie, kterou v minulém roce přineslo třeba LG G3 nebo letošní Samsung Galaxy S5. Největší novinkou, a to i oproti iPhonu 6, je však optická stabilizace obrazu. Ta funguje spolehlivě, a to i pokud se vám třesou ruce opravdu výrazně. Apple iPhone 6 Plus zkrátka zaostří a snímek vyfotí, bez rozmazání, přesně tak, jak očekáváte.

Prostředí aplikace fotoaparát

Fotoaparát v iPhonu 6 Plus tedy podle papírových specifikací nevypadá nijak valně, opak je ale pravdou. Výsledné snímky jsou opravdu perfektní, za ideálního světla se nám dostávají plné, barevně věrné a ostré snímky, které se mohou rovnat s nejlepšími smartphony na trhu. Problém může nastat s protisvětlem, kdy jsou snímky zahaleny do fialového nádechu, tento problém se však nevyskytuje u všech snímků. Špičkové je rovněž makro, iPhone 6 Plus ostří již zhruba od vzdálenosti 8 centimetrů. Pochválit musíme i snímky za zhoršeného osvětlení, i když zde už se ve větší míře projevuje zašumění a ubývající ostrost směrem k okrajům. Stále se ale jedná o velice povedené snímky. Pochválit musíme rovněž rychlost snímání a ostření, vše je bleskurychlé a neunikne vám tak žádný důležitý moment.

Vytvářet můžete i panoramata, u iPhonu 6 Plus až v rozlišení 43 Mpx. Chybějící optická stabilizace sice zamrzí, ovšem pokud budete zařízení držet dostatečně pevně, budou snímky ostré i za zhoršeného osvětlení. Zde pomůže dvoubarevná přisvětlovací LED dioda. Dvojité zabarvení pomůže při fotografování osob v noci, kdy nedochází k přílišnému přesvětlení, a tedy znehodnocení snímku. Kvalitu ukázkových snímků můžete koneckonců posoudit sami na následujících příkladech.

Ukázkové snímky

Videokamera: záznam až 240 FPS

Apple iPhone 6 Plus můžete využít i jako záložní videokameru. Za dobrých světelných podmínek je kvalita videa na špičkové úrovni, o čemž se můžete sami přesvědčit. Telefon zvládá nahrávání videa ve FullHD rozlišení, konkrétně tedy 1 920 × 1 080 pixelů, při 30 snímcích za vteřinu. K dispozici je opět i optická stabilizace obrazu. iPhone 6 Plus se dočkal také speciálního slow-motion režimu (natáčení zpomalených videí), nově můžete v HD rozlišení nahrávat videa při 120, respektive 240 snímcích za vteřinu. 64bitový procesor Apple A8 má zkrátka výkonu na rozdávání. Praktické využití této funkce je na zvážení, jistotou ovšem zůstává, že výsledné záběry působí opravdu skvěle, bez problémů si tak můžete prohlédnout váš golfový švih nebo třeba zpomalený vzlet letadel.

Multimediální funkce: velký displej výhodou

Velký displej iPhonu 6 Plus přímo předurčuje ke konzumaci a vytváření multimediálního obsahu. Apple iPhone 6 Plus samozřejmě zvládá vše, jako jeho menší sourozenec, vše je však větší, a tedy lépe konzumovatelné. Začneme ale pěkně od začátku, tedy hudebním přehrávačem, který je v případě iPhonů naprostým základem, avšak špičkovým základem. Během přehrávání hudby nechybí opakování, náhodná volba i ekvalizér. Hudební přehrávač můžeme ovládat i při uzamčené obrazovce nebo vyvoláním ovládacího centra. Hráči zase ocení nepřeberné množství her, které mohou v Apple Storu nalézt. Vestavěný videopřehrávač levou zadní zvládne přehrávání videí v rozlišení FullHD, kamenem úrazu jsou ovšem striktně dané formáty a kodeky. Nechte si zdát o formátech MP4, avi či kontejnerech xVid či DivX, na přehrávání tohoto typu souborů budete muset sáhnout po některém z volně stažitelných přehrávačů. Apple se striktně drží svého formátu .mov. Pořízená videa z fotoaparátu mají své místo působnosti v obrázcích. Naopak, nahrávaná videa, ať z iTunes nebo ve formě podcastů, jsou ukládána pod položku Videa.

Multimediální funkce