Alcatel OT-991

Alcatel OT-991

Zařízení dvou tváří
82

Alcatel nasadil pořádný kalibr, který se zaměřuje na nižší třídu. V dané cenové kategorii nabídne velký 4palcový displej, fotoaparát s vysokým rozlišením 5 megapixelů, GPS modul nebo velmi dobrou datovou konektivitu. Na druhé straně je tu i řadu závažných nedostatků. Odpustíte mu to?

Multimédia: vykouzlím si jiný zvuk

Vzhledem k tomu, že výrobce dal ruce pryč od jakýchkoliv výraznějších grafických úprav telefonu, můžeme očekávat, že některé aplikace budou ve výchozím vzhledu, jaký „čistý“ Android nabízí. Skutečně je tomu tak. Hudební přehrávač má zastaralou grafiku, hudbu řadí podle playlistů, skladeb, alb a interpretů. Při přehrávání se zobrazuje booklet alba. Co bych nečekal, je bohatý ekvalizér ve smyslu různých voleb. Nechybí standardní ekvalizér s napevno danými volbami, pak zvukové efekty (malá, střední, velká místnost, hala a další), a zvýšení basů posuvným jezdcem, který volí intenzitu a virtualizér. Přehrávány jsou formáty mp3, aac, wav.

Prostředí hudebního přehrávače nabídne pouze strohou grafiku, na druhou stranu nabídne velmi bohaté možnosti ekvalizéru

Vestavěný videopřehrávač se spokojí jen s málem. Kompatibilní formáty jsou 3gp a mp4. Pro ukrácení nudy jsou v telefonu připraveny různé hry Asphalt 6, Block Breaker 3, Where is wally now. Po kliknutí na ně, vyskočí hláška, že příslušný apk soubor chybí. Zřejmě se nachází na paměťové kartě, kterou jsme bohužel neobdrželi. Naštěstí není třeba truchlit, jakoukoliv hru může uživatel stáhnout z marketu Google Play Store.

Přítomno je i FM rádio, které ke své funkčnosti vyžaduje připojení sluchátek. Podporuje RDS, díky čemuž se zobrazí informace o konkrétní hudební stanici, či přehrávané skladbě. Prohlížení ať už stažených nebo pořízených obrázků je možné v galerii. I přes slabší hardware je zoomování v obrázcích plynulé a rychlé. Obrázky jsou okamžité doostřovány a prodleva se nekoná. Příznivci sociálních sítí si smlsnou na aplikacích Facebook a Twitter.

Fotoaparát: rád se přeceňuji

Nejednoho budoucího zákazníka může novinka přivést k omylu. Výrobce totiž avizuje rozlišení fotoaparátu 3,15 megapixelů, já v nastavení fotoaparátu vidím rozlišení 5 megapixelů. Jedná se teda o chybu? Nebo je zakopaný problém jinde? Ano skutečné rozlišení je 3,15 megapixelů, telefon následně pomocí interpolace dopočítává zbylé rozlišení na pět megapixelů. Toto většinou znamená, že snímky v plném rozlišení jsou oproti skutečnému rozlišení velmi nekvalitní. Provedl jsem srovnání snímků v obou rozlišeních a rozdíl je patrný, byť není nijak zásadní. Snímky v rozlišení tří megapixelů jsou o něco ostřejší a mají lepší obrazovou kvalitu.

Snímky jsou výrazně zašuměné, neostré a postrádají detaily. S novou aktualizací se situace o něco zlepšila a snímky především v nižším rozlišení jsou o něco ostřejší. Stále ale není příliš o co stát. Plus získává fotoaparát za rychlé pořízení snímků, což je i zásluhou nebo spíše daní za to, že chybí automatické zaostřování.

Prostředí videokamery

V nastavení fotoaparátu můžeme nastavit vyvážené bílé, expozici, barevné filtry, noční a denní režim, panoramatický snímek, sekvenční režim či detekci obličeje. K dispozici je i přisvětlovací LED dioda, která ovšem velmi výrazně přepaluje výsledné snímky. Pořizování frekvencí je v maximálním rozlišení VGA. Kvalita videonahrávek je ovšem slabá.

Snímky v plném rozlišení (5 megapixelů)
Snímky v plném rozlišení (5 megapixelů)
Snímky v rozlišení 3 megapixely