Alcatel One Touch Idol Ultra

Alcatel One Touch Idol Ultra

Sebevědomý anorektik

Tenké tělo, kvalitní displej, fotoaparát s vyšším rozlišením versus absence 3,5 mm jack konektoru, horší pohotovostní výdrž či špatný zvukový výstup. Jak tenhle souboj dopadne? Novinka má svoji pozici v kategorii kolem devíti tisíc korun velmi těžkou. Našli jsme argumenty, proč ji pořídit? Nebo jsme ji odepsali?

Multimédia

K přehrávání hudebního obsahu jsou nachystány dvě aplikace. První aplikace se jednoduše nazývá hudba. Má sympatické rozhraní, ve kterém náhled alba zaujímá většinovou plochu displeje. Nabídne možnost opakování hudby i náhodný výběr. Jediné co jí chybí, je ekvalizér.

Druhou aplikací je Hudba Play. Rozhraní je podobné, ale u některých alb nedokázal zobrazit přiřazené album. Oproti prvně jmenované aplikaci alespoň podporuje hudební ekvalizér. Výrobce myslel i na dlouhé večery či jízdy v dopravních prostředcích. Pro tyto chvíle nachystal několik jednodušších herních titulů, konkrétně stavění města Little Big City a lovení ryb Shark Dash.

Pro hudební vyžití se nabízejí hned dva přehrávače

Vedle hudebního přehrávače nechybí ani FM rádio. To ke svému provozu potřebuje sluchátka. Pokud ale vaše slechy požadují něco exotičtějšího, co česká rádia nabídnout nedokážou, potěší vás Alcatel aplikací s názvem One Touch Radio, která ke svému provozu nepotřebuje zapojení sluchátek, ale vyžaduje datové připojení. Kvalita přehrávané hudby je 128 kb/s. Mile mne překvapila plynulost reprodukované hudby i její samotná kvalita.

Pro přehrávání klipů i videí je vyčleněna aplikace Přehrávač videa. Její funkčnost ovšem začíná a končí přehráváním a pozastavením videa. Jakékoliv další funkce jsou bohužel nekompromisně ořezány. Zařízení ale bez jakéhokoliv sekání přehrálo i video v rozlišení 720p a poradí si s formáty avi, 3gp, mp4, mkv. S titulky byl ovšem problém, přehrávač je nedokázal zobrazit.

Fotoaparát

Srovnám-li fotoaparát novinky Idol Ultra s klasickým Idolem, je o něco kvalitnější, a to jak v otázce detailů a vyšší ostrosti, tak v oblasti šumu, kterého je méně. Fotografie jsou velmi slušné a fotoaparát mohu označit ve své kategorii za nadprůměrný.

Prostředí fotoaparátu a videokamery

V režimech fotoaparátu je přítomen panoramatický režim, který se postará o automatické „slepení“ snímků a následné vytvoření panoramatické fotky. V horším světle přijde vhod režim HDR, který vytvoří podexponovaný a přeexponovaný snímek a poté jej spojí do jednoho snímku. Při focení osob se vybízí režim úsměvu nebo krásné tváře, který vyretušuje obličej focené osoby.

Prostředí fotoaparátu a videokamery

Nezapomnělo se ani na scény nebo automatickou detekci scény. Uvítal jsem, že výrobce ponechal na mém rozhodnutí, zda chci mít vypnutou zvukovou spoušť fotoaparátu nebo ne. Zvuky doprovázející focení jsou velmi otravné, u některých mobilů zvlášť, a je dobře, že je možné je zde vypnout. Menší rozlišení oproti Idolu obdržela přední kamera. Má rozlišení 1,3 megapixelů.

Alcatel One Touch Idol Ultra (testovací video) – 720p

Nahrávání videa je samozřejmě možné také, ale setkal jsem se zde s nepochopitelným omezením. Maximální rozlišení totiž činí jen 720p. Proč, když má zařízení dvoujádrový procesor? Čipset totiž vyšší rozlišení nepodporuje. A od zařízení za bezmála deset tisíc korun už opravdu čekám nahrávání videí ve FullHD rozlišení. Kvalita pořízeného videa je nicméně celkem ucházející. Možná jen zamrzí slabší datová stopa a horší zvuk.