Alcatel One Touch 997D

Alcatel One Touch 997D

DvouSIMková štika v rybníce

Aktuálně nejlépe vybavený Alcatel prodávající se na našem trhu prošel redakčním testem. Již předem zaujal nízkou cenou, velkým displejem, silným hardwarem a podporou dvou SIM karet. Tedy kombinací, která byla na našem trhu takřka nevídaná. Že by se One Touch 997D přiblížil k ideálnímu telefonu?

Mutlimediální funkce

V této části recenze začnu zcela obligátně hudebním přehrávačem, který je zastoupen hned dvakrát. Aplikace Hudba Play pochází přímo od Googlu, aplikaci Hudba přidal Alcatel. Hudba nabízí dělení na interprety, alba, skladby a vámi vytvořené seznamy stop. Při přehrávání vidíte náhled alba, ovládací prvky, časovou osu a snadno spustíte náhodné či opakované přehrávání skladeb. K ekvalizéru se dostanete až po zapnutí SRS v pravé horní části displeje. Najdete však pouze přednastavené profily, které zvuk spíše jen různě przní.

Hudební přehrávač

Aplikace Hudba Play nabízí podobné třídění, jen přidává navíc selekci dle žánrů. Při přehrávání opět vidíte cover alba, ovládací prvky i časovou osu. V nastavení však objevíte pokročilý ekvalizér, který si můžete dle libosti upravovat. Až vás hudba omrzí, můžete naladit rádio. K dispozici je klasické FM rádio s RDS nebo aplikace sdružující internetová rádia, mezi kterými najdete i mnoho českých.

Online rádia

Všechna vaše videa jsou sdružena v aplikaci Přehrávač videa. Ta je poměrně schopná, přelouská AVI soubory včetně kodeků DivX a Xvid. Obraz dokáže roztáhnout a i do ni je zakomponováno zvukové vylepšení SRS. Narazíte až při pokusu přehrát externí titulky.

Videopřehrávač

Vaše fotografie a obrázky jsou sdruženy v Galerii. K dispozici je možnost otáčet snímky a základní ořez. S obrázky souvisí také aplikace PicSay. K čemu slouží? K fotografiím můžete přidávat různé popisky nebo bublinky s popisky, čímž lze vytvářet například komiksové příběhy.

A nyní je čas na hry. Často slýcháváte, že v základu žádné nejsou. To ale není případ Alcatelu One Touch 997D. Najdete jich hned šest a vesměs jde o běžně placené tituly, jako například Asphalt 6 či Assassins Creed. U nich stačí jen na Wi-Fi stáhnout herní soubory a můžete se ponořit do hraní. V nabídce najdete ještě položku 100% games od Gameloftu, ale po jejím otevření nejsou žádné hry k dispozici. Smutnit nemusíte. V obchodě Google Play jich najdete tisíce. Místa na aplikace je relativně dost, interní paměť čítá 1,37 GB. Můžete si zvolit, jaká paměť má být při instalaci preferována jako výchozí. Lze tedy nastavit paměťovou kartu, a pokud to vybrané aplikaci nebude vyloženě vadit, můžete mít většinu aplikací na kartě.

Trojice z šesti předinstalovaných her

Telefonní seznam a funkce dual SIM

Blízkost k čistému Androidu se částečně podepsala na telefonním seznamu, jehož provázanost se sociálními sítěmi není na zcela špičkové úrovni. Ale popořadě. Položka telefon vás zavede do číselníku, v jehož další záložce najdete i protokol volání. Ten si lze dále třídit na volaná čísla, zmeškaná či přijatá volání. Do telefonního seznamu vás zavede položka Lidé. Ta je dělena na skupiny, kontakty a oblíbené kontakty. Kontakty jsou řazeny dle jméno nebo příjmení. Mohou být obohaceny obrázkem. Kontakt je provázán s Google účtem, ihned vidíte, zda je dotyčný online. Přidávat můžete několik čísel, adres i elektronických adres.

Kontakty

Příchozí hovor obsloužíte různými tahy prstu. Doprava hovor přijmete, doleva odmítnete, tahem nahoru napíšete volanému například omluvnou SMS zprávu. Pokud vás ani jedna možnost neuspokojí, lze stisknout klávesu hlasitost dolů a alespoň vypnout vyzvánění.

Práce s hovory

Nevídanou věcí jsou vyzváněcí profily. Funkce, která se s příchodem Androidu a iOS vytratila, hlásí na Alcatelu návrat. V základu jsou připraveny profily Obecné, tichý, schůzka a venku. Není problém si vytvořit několik dalších a přesně si v nich definovat hlasitost na volání, zprávy, e-maily a podobně. Profily se nachází v položce nastavení, lze je ale rychle měnit i přes informační lištu.

Vyzváněcí profily

Dostávám se k funkci dual SIM, která je trumfech všech androidích Alcatelů na našem trhu. One Touch 997D dokáže být na příjmu s oběma SIM kartami. Ty jsou mimochodem typu mini SIM, tedy dnes stále nejběžnější. Vždy si vyberete hlavní SIM kartu, která zároveň bude moci fungovat v 3G. Klidně si tak můžete jako hlavní nastavit kartu z druhého slotu. Když jsem nakousl sloty, jejich umístění moc praktické není. Cesta k oběma vede přes vyjmutí baterie. Pokud tedy často SIM karty měníte, budete Alcatel proklínat.

Správce SIM karet

Ve správci SIM karet, který se nachází v nastavení, si zvolíte, zda má nějaká SIM karta například primárně sloužit k hovorům, datům, SMS zprávám či video hovorům. Nebo si nezvolíte nic a telefon se vás vždy zeptá. Je to na vás. Pokud například z jedné SIM karty právě telefonujete, na druhou se vám nikdo nedovolá. Ohlásí se mu vaše nedostupnost. V našem případě ani posléze nepřišla od operátora SMS o zmeškaném volání. Pokud na jedné SIM kartě stahujete data, jste dostupní i na druhé. V momentě příchozí hovoru se načítání stránky přeruší a po skončení hovoru naváže automaticky tam, kde se zastavilo.

Kvalita hovorů z obou SIM karet je na stejné úrovni, na čemž se shodlo více lidí nezávisle na sobě. Nestěžovala si ani protější strana. Zvuk je čistý, srozumitelný, žádný šum. Závěrem této části zmíním ještě aplikaci Ringdroid, pomocí které si snadno sestříháte svou oblíbenou písničku a zvolíte ji jako vyzvánění.

Zprávy a klávesnice

Tvorba veškerých textů se vždy točí kolem klávesnice. Ta je v Alcatelu One Touch 997D k dispozici ve dvou variantách. První je klasická Android klávesnice, která je vcelku pohodlná, nabízí rychlé psaní čísel a po ruce je i často používaná tečka. Nechybí ani hmatová odezva. Alternativu představuje klávesnice TouchPal, která přináší například psaní pomocí metody Swype, což znamená, že po klávesnici, respektive písmenkách ze slova pouze přejíždíte prstem a telefon odhaduje, co jste chtěli napsat.

SMS klávesnice a klasická klávesnice

Textové a multimediální zprávy jsou sdruženy pod položkou zprávy. Při vytváření vidíte od začátku počet napsaných znaků i zpráv, do kterých se vámi napsaný text rozdělí. Psaní si lze urychlit použitím tzv. rychlých textů, v jejichž nabídce se nachází například zpráva „Kde jsi?“ nebo „Zavolám brzy“. Zapnout lze doručenku a nastavit mazání zpráv po dosažení vámi zvoleného limitu.

Alternativní klávesnice s metodou Swype

Elektronickou poštu obstarávají aplikace E-mail a Gmail. U obou máte možnost rychlého nastavení, pokud máte účet u Googlu či Yahoo. Ostatní je nutné nastavit ručně. Na Gmailu vám zprávy chodí okamžitě, jakmile dorazí na server, v případě druhé aplikace si můžete frekvenci kontroly nastavit dle libosti.

Gmail

Sociální sítě jsou zastoupeny aplikacemi Facebook, Google+ a Twitter. Chat pak zajistí dle očekávání GTalk.