Pokud do vyhledávače Google zadáte svůj dotaz, dostanete zpátky seznam výsledků, který je pro větší přehlednost rozdělen na jednotlivé stránky. Podle některých SEO analytiků je ale umístění na druhé nebo dalších stránkách prakticky skoro bezcenné, protože se sem většina zájemců z pohodlnosti neproklikává.
Beginning today, continuous scrolling is starting to roll out to Google Search for most English searches on mobile devices in the US. Learn more: https://t.co/ulPL0EaKV0 pic.twitter.com/W0iwL3fdy6
— Google SearchLiaison (@searchliaison) October 14, 2021
Tento problém už brzy nebude tak palčivý, minimálně v mobilní aplikaci. Tam si někteří anglicky mluvící uživatelé všimli, že Google začal zavádět tzv. nekonečný scrollovací seznam. Na začátku se sice načte jen omezený počet výsledků, ale jakmile dojedete na jejich konec, automaticky se začnou načítat další a další, aniž byste na něco klikali. Při rychlém připojení je tento přechod navíc skoro nepostřehnutelný.
Spekuluje se proto, že by mohl Google podobný princip ve své aplikaci pouze testovat a postupně ho zavede i na desktopech. Nezní to jako zásadní změna, ale pro svět SEO bude mít dalekosáhlé následky.