Gloomy Hollow: Mlácení příšer v ponurém světě Underworld
recenze

Gloomy Hollow: Mlácení příšer v ponurém světě Underworld

Diablovka za pár korun, která se drží trochu stranou, si i přes špatné ovládání zaslouží vaši pozornost. Nabízí totiž hned tři hrdiny, za které je možné hrát a dostatek obsahu pro dlouhé chvíle.

Ponurá ponurost Ponuré díry

Diablovek na mobilních zařízeních najdete hodně. Mezi nejznámější patří určitě Dungeon Hunter od Gameloftu, který kopíruje legendární předlohu skutečně věrně. Gloomy Hollow je trochu jiný, je skromnější, nehraje na epickou strunu a plíží se stranou v atmosféře ponurého světa Underworld.

A ponurá je také vesnička, ve které celý příběh začíná. Však se taky jmenuje Ponurá díra. Když do ní poprvé dorazíte se svým hrdinou, tak vám místní Mayor sdělí, že je sice hezké, že jste přišli, ale bohužel vám nemá co nabídnout, protože je to vesnička skutečně ponurá a navíc jim někdo sebral jejich krystaly. Vás to pravděpodobně dojme, proto se rozhodnete, že jim pomůžete a krystaly získáte. A oproti dalším diablovkám se také liší v tom, že zde prakticky nenajdete žádné dungeony.

Tři hrdinové

Po každé úrovni se můžete do vesnice vrátit. Tam na vás čeká kovář, u kterého si můžete vylepšovat předměty, obchodník, kde nakoupíte zbraně nebo brnění, a pak další postavy, které vám zadávají úkoly. V prvních levelech „náhodně“ potkáte další dva hrdiny, kteří se k vám připojí ve vesnici, a budete si moci mezi nimi vybírat. Měnit můžete jen a pouze ve vesnici, během levelu to bohužel nejde. Stejně tak hra nenabízí hru více hráčů, abyste mohli třeba s kamarády projít úroveň společně. Docela škoda.

Hrdiny máte tedy tři, každý se jinak ovládá, jinak bojuje a nabízí úplně jiné možnosti. První hrdina, Vousatý Jim, nosí pistole a lehké oblečení. Druhým hrdinou je hromotluk, Kovář, který nosí velké sekery a palice a klidně se obalí do železa. Poslední postavou je hrdinka, Rosie, bývalá salónová zpěvačka, která hraje na rychlost a používá hvězdice nebo vějíře. S každým budete hrát trochu jinak. U pistolníka se vyplatí couvat a střílet a s hromotlukem klidně naběhnete mezi hromadu nepřátel a zničíte je pořádnou ranou do země. Hrdinové mají od obou schopností 3 různé varianty a vy si za získané body můžete vybrat, co chcete používat. Ale pozor, stalo se mi, že jsem o tento postup úplně z ničeho nic přišel a dovednostní body mi to nevrátilo. Nevím proč, prostě tak.

Ovládání

První velký problém ale přichází s ovládáním. Můžete si vybrat mezi ovládáním gesty (pohyb a útok tapnutím, první schopnost pinchnutím dvou prstů a druhá schopnost přiložením třech prstů), což je ale poměrně nepohodlné, proto doporučuji přepnout na klasické zobrazení ovládacích tlačítek. S tlačítky by nebyl problém, ty fungují dobře. K naštvání je ale pohyb po úrovni, jelikož hra výrazně absentuje volné prostranství, tak často procházíte úzkým koridorem a hrdina se neustále o něco zasekává. Bojovat s bossem v uzavřeném prostoru je peklo, protože jste v jednom kuse zaseknutí o nějaký kámen nebo zeď a nemůžete se hnout. A hrdina, který se nemůže pořádně hýbat, je snadnou kořistí.

Jelikož tu nemáme myš a klávesnici, tak nám hra musí krapet pomáhat s otáčením. Hrdina se proto zaměří na nejbližšího nepřítele a tím směrem útočí. To je samozřejmě v pořádku, jen to občas nefunguje a hrdina se nechce zaměřit na potvoru, která do něj zrovna buší. Když ji nakonec zabijete, tak je možnost, že z ní vypadnou zlaťáky, gem nebo nějaký předmět. Předmětů je překvapivě dostatek a z každého levelu si přinesete nové vybavení. To nejlepší si samozřejmě nasadíte a zbytek prodáte. Měnit předměty bohužel nejde rovnou v úrovni, ale musíte až ve vesnici.

Chyby a mikrotransakce

Hlavním problémem je asi zabugovanost. A není to jen otřesný pohyb, ale také třeba sbírání speciálních předmětů. Někdo vám zadá úkol, že máte posbírat knoflíky v nějaké úrovni. Tak se do toho pustíte, ale může se vám stát, že nějaký knoflík nebude reagovat na to, že přes něj chodíte sem a tam. Prostě si leží a vegetuje. Tak level dokončíte bez něj a pustíte ho znovu. To už se vám většinou povede předmět sebrat, ale zase musíte znovu projít až do cíle. A to je otrava.

Hra vás obecně hodně nutí opakovat levely. Pokud projdete úrovní, tak můžete dostat až 3 klíče. První za splnění levelu, to je vždy když dojdete do cíle. Druhý za zabití všech potvor v úrovni a třetí klíč za posbírání pěti… nevím čeho, prostě takových modrých světýlek. Části úrovní jsou ale vždy zamčeny za mříží, a pokud chcete vše splnit, tak musíte tyto brány otevřít. To chce určitý (zvyšující se) počet klíčů. Nebo si můžete pomoci fialovými gemy, které se dají za skutečné peníze dokupovat. Pokud jednou za hru zaplatím, tak se mi pak nechce platit znovu a znovu, tak jsem musel úrovně opakovat a vracet se ve chvíli, kdy jsem nasbíral dostatečný počet klíčů. Čím dál ve hře jste, tím víc vás to nutí používat gemy, jinak se pořádně nehnete z místa. Výhodou je, že občas nějaký najdete i v levelu, ale to nestačí.

Výhodou je, že se vám postup hrou ukládá online a můžete tak libovolně přecházet mezi iPadem a iPhonem, aniž byste museli začínat znovu.

Závěrem

Gloomy Hollow má příjemnou temnou atmosféru, úrovně se nijak zásadně neopakují, a když zrovna vše funguje, tak vás to bude bavit. Tři různí hrdinové hře také přidávají, ale těch much je tam tolik, že velmi kazí hraní. Ať už je to nekonečné zasekávání, mizení postupu nebo chybné předměty. A ačkoliv jsou tyto hry většinou pouze o mlácení, tak Gloomy Hollow promarnil 3 zajímavé postavy na naprosto tupém a zbytečném příběhu. A to je veliká škoda.

Stáhnout Gloomy Hollow

App Store

Hodnocení
70%
Klady
  • Proměnlivé prostředí
  • Postavy
  • Dostatek předmětů
  • Atmosféra
Zápory
  • Nezajímavý příběh
  • Chyby
  • Pohyb
  • Bez gemů to později nejde
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze