„Praktické dotazy směřovaly na trendy účesy roku 2020, domácí výrobu roušek nebo důchodovou kalkulačku pro letošní rok,“ říká Michal Sedláček, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání, a doplňuje, že v době plné omezení se uživatelé internetu zajímali v rámci volnočasových aktivit zejména o venkovní kulturní a sportovní akce jako svatováclavské slavnosti v Třeboni, o pálení čarodějnic, ale i Mistrovství světa v biatlonu konané v Itálii.
Víte, jaké výrazy zahýbaly v roce 2020 českým internetem? Prozradí vám to náš každoroční žebříček skokanů #skokani @hledani_seznam https://t.co/gSKA4dXJiM
— Seznam.cz (@seznam_cz) January 21, 2021
Ze známých osobností zaujaly například herečky Hana Maciuchová či Lucie Benešová a informace o zesnulém herci Janu Skopečkovi. V kategorii zprávy a kauzy pak první tři pozice obsadily volby na post amerického prezidenta, události okolo hrobu Karla Gotta a podzimní zemětřesení na řeckém Samosu.
Již tradičně se uživatelé internetu zajímali o seriálovou tvorbu. Letos zvítězila česká rodinná série Poldové a nemluvně, vztahový televizní seriál Slunečná, ze zahraniční produkce se dařilo francouzskému výpravnému seriálu Versailles.
Kategorii komerční firmy ovládly e-shopy, a to zábavné oblečení Dedoles.cz, lékárna Dr. Max a hobby market Mountfield. Témata týkající se koronavirové krize se nejvíce propsala do žebříčku komerčních produktů, kde hledanost poskočila u dezinfekčního gelu na ruce Sanytol, Nano filtru z nanovláken nebo detoxikačního přípravku Detonic.
Mezi témata, která v uplynulém roce ještě hýbala internetem, se v kategorii ostatní umístily pečicí kameny, tzv. pečáky hranaté, speciální sirtfood dieta, kterou proslavila anglická zpěvačka Adele, nebo informace týkající se štěněte zlatého retrívra.