Facebook přiznal, že dva roky nadhodnocoval čas sledování videí

1

S přehledem největší sociální sítí je samozřejmě Facebook. Soustředí se na něj také mnozí inzerenti, a to nejen s klasickou textovou reklamou, ale v kurzu jsou dnes také videa. Nyní však vyšlo najevo, že Facebook nadhodnocoval údaje o délce sledování videí.

Facebook

Reklama šířená skrze Facebook je pro mnohé inzerenty velmi důležitá. Sociální síť je velmi populární napříč celým světem a tím se zásadně zvyšuje dosah reklamních sdělení. Ať už jde pouze o status či rovnou video. A právě v případě videí Facebook inzerentům neposkytoval správné zpětné údaje. Největší problém se týká průměrné délky sledovaného videa, kterou Facebook zásadně nadhodnocoval, což společnost již sama přiznala a omluvila se. Dle některých informací měla být čísla nadhodnocena až o závratných 80 %.

TIP! Facebook zvýšil tržby o 59 %, má 1,65 miliardy aktivních uživatelů

Jak se takové pochybení mohlo přihodit? Facebook ve své metodice zcela opomíjel uživatele, kteří video sledovali po dobu méně než tří vteřin. Díky tomu zásadním způsobem narůstala průměrná délka sledování každého videa, protože diváci, které video (reklama) nezaujalo, byli opomíjeni. Špatná čísla Facebook uváděl zhruba dva roky, avšak oznámil, že chyba byla v současné době již opravena. Nově Facebook zavádí měření dle poměru sledovaného času k celkovému počtu přehrání videa.

Stáhnout Facebook

Google Play (zdarma) App Store (zdarma)

Zdroje: facebook.com, bbc.com

Diskuze ke článku
Milan Kutaj
Milan Kutaj
"Špatná čísla Facebook uváděl zhruba dva roky, avšak oznámil, že chyba byla v současné době již opravena."
Tú chybu ste zabudli dať do úvodzoviek :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze