Soudní spor se točí kolem služeb AppleCare a AppleCare+ a uživatelů, kteří těchto služeb využili po 20. červenci 2012. V rámci těchto služeb se dle žalobců Apple zavázal k tomu, že v případech náhodného poškození nebo vady iPhonu či iPadu dojde k výměně či opravě produktu. Pakliže by šlo o výměnu, mělo se jednat o zařízení odpovídající novému a spolehlivému zařízení.
Apple však dle žalobců této skutečnosti ne zcela dostál, neboť v případě výměny produktů či dílů došlo k nasazení repasovaných dílů. Ty sice mohly výkonem i spolehlivostí takřka odpovídat novému a spolehlivému produktu, nicméně nelze to říci 100%. Právníci Applu však poukázali na to, že žalobci současně nemohou jistě dokázat, že případné další problémy pramenily z nasazení repasovaných dílů.
Celý spor se nicméně táhne již od roku 2016 a nyní se dle replacementdevicelawsuit.com blíží k dohodě, kdy Apple souhlasí, že zaplatí pokutu ve výši 95 miliónů dolarů. V této částce je nejen odškodné pro stranu žalobců, ale také soudní výlohy.