Zrychlení za 6 sekund a spotřeba 1,7 litru – nové Audi Q7 e-tron

19

Audi Q7, největší vůz v nabídce ingoldstadské automobilky se dočkal své ženevské premiéry. Audi Q7 nově dorazí také jako plug-in hybrid. Cíle má opravdu velké. Prodejně chce modelová řada navázat na úspěchy předchozí generace a konkrétně model Audi Q7 e-tron chce jezdit za 1,7 litru a na elektrický pohon urazit až 56 kilometrů. Je to vůbec možné?

TIP: Auta a mobily: Audi Connect

Nové generace Audi Q7 bude v nabídce i ve verzi e-tron. Jedná se, stejně jako v případě Audi A3, o plug-in hybrid, ovšem s pohonem všech kol, který si můžete dobít i z vaší zásuvky. Nabití baterii vás zdrží 2 hodiny a 30 minut. Pod kapotou se bude o hlavní slovo hlásit dieselovo-elektrické hybridní ústrojí o celkovém výkonu 373 koní a 700 N.m. točivého momentu. Dieselový motor má obsah 3,0 litru a je naladěný na 258 koní a 600 N.m. točivého momentu. O zbytek výkonu se stará elektromotor, který je zakomponovaný mezi spojkou a osmistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení 0 až 100 km/h má být otázkou 6 sekund a maximálně můžete atakovat až 225 km/h. Až sem by bylo vše v pořádku.

Audi Q7 e-tron

Jenže Audi Q7 e-tron je zřejmě ten nejlepší kamarád s partičkou lidí z Bruselu, kteří díky různým nařízením mění automobilový trh více, než bychom chtěli. Audi Q7 e-tron má mít spotřebu pouze 1,7 l/100 km. Pokud by vám to přišlo mnoho, pak více jak polovinu této trasy, konkrétně 56 km, můžete urazit na elektrický pohon. Díky těmto hodnotám má Q7 e-tron akční rádius až 1 410 kilometrů. Samozřejmě, že hodnota spotřeby potěší oko nejednoho ekologicky či ekonomicky smýšlejícího člověka, ale každý realista ví, že v běžném provozu bude spotřeba jistě někde jinde. Jak moc se to bude ve výsledku lišit, si musíme ještě počkat.

Nově Audi Q7 e-tron nabízí tepelnou pumpu, která má na starost shromažďování energie z elektrického ústrojí, které vám pak promění například na příjemných 22 stupňů Celsia, které si nastavíte na klimatizaci. Opomenout nemůžeme také jízdní režimy, které Q7 e-tron bude nabízet hned čtyři. Sportovní design podtrhuje zadní difuzor nebo 19" litá kola. V interiéru na vás bude čekat již ve standardní výbavě virtuální kokpit. Do prodeje se, minimálně na německém trhu, Audi Q7 e-tron dostane na jaře příštího roku.

Oficiálního představení se Audi Q7 e-tron dočkal včera na ženevském autosalonu. Na záznam včerejší tiskové konference Audi ze švýcarské Ženevy se můžete podívat v přiloženém videu.

Zdroje: carscoops.com

Diskuze ke článku
Martin
Proč tady píšete o autech? Hovno o nich víte, tak se vraťte k mobilům a auta nechte na ty, co o tom něco vědí a zaobírají se tím.
Matěj
Přesně, chápu že se snažíte svůj okruch informovatelnosti rozšířit, ale radši to nechte lidem kteří se tomu věnují na plno jako vy mobilním telefonům...
Jirka
Není těch 225 km/h nějak málo? To má Superb s polovičním výkonem.
Libor
Martin: asi nemáš nic jiného než se s..t do redaktorů. Za chvíli ty jejich telefony budou řídit auta na dálku. Elektřina vede. Ať si píšou o čem chtějí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze