Údaje vyplývají z analýzy firmy Canalys, které ještě nedodala konkrétní čísla, ale slíbila tak učinit do konce měsíce. Nicméně se jedná o údaje vztahující se ke třetímu čtvrtletí. V meziročním srovnání vzrostly prodeje Huawei o 80 %, zatímco prodeje Xiaomi začaly po dlouhém období mírně klesat.
Jedním z možných faktů, který dopomohl Huawei k úspěchu, je i spolupráce s Googlem, pro kterého vyrábí Nexus 6P. I když počty expedovaných mobilů to pro třetí čtvrtletí ovlivní jen okrajově, firmě mohl dopomoci i mediální zájem. Naopak Xiaomi nejspíše čeká přehodnocení marketingové strategie. Doby, kdy se díky zajímavě ceně prodávaly mobily jako housky na krámě, je už zřejmě pryč. Jedná se sice jenom o jedno špatné čtvrtletí po několika dobrých letech, ale je otázkou, nakolik masivně pak bude Xiaomi expandovat na americký trh, kde bude konkurence ještě o to vyšší.
Zdroje: wsj.com