Finanční výsledky
Celkové konsolidované provozní výnosy za prvních devět měsíců roku 2014 klesly meziročně o 7 % na 33,1 miliard Kč. Provozní výnosy bez zahrnutí vlivu nižších propojovacích poplatků, které nemají přímý dopad na provozní zisk, se meziročně snížily o 4,9 %. Ve třetím čtvrtletí se přitom meziroční pokles zpomalil na -3,2 % (-9,6 % v prvním čtvrtletí; -8,3 % ve druhém čtvrtletí).
TIP! O2 v listopadu: Huawei Ascend G7 a mnoho dalších novinek
Provozní zisk OIBDA klesl v období od ledna do září 2014 meziročně o 10,6 %. OIBDA marže dosáhla 35,7 %, meziročně o 1,4 procentního bodu méně.
Konsolidované investice dosáhly výše 6,43 miliard Kč. Tato částka v sobě zahrnuje i akviziční náklady spojené s nákupem licencí k LTE kmitočtům v České republice a na Slovensku. Výše investic bez zahrnutí této částky dosáhla 2,53 miliard Kč.
Jednou z klíčových růstových oblastí, na kterou se společnost zaměřuje, zůstává O2 Slovakia. Celkový počet zákazníků na Slovensku dosáhl 1 638 000 a vykázal tak meziroční růst o 11,3 %. Celkové provozní výnosy dosáhly výše 161 miliónů €. Provozní zisk OIBDA vzrostl meziročně o 4,1 % na 51 miliónů €.
Q1-Q3 2014 | Q1-Q3 2013 | Meziroční změna | |
---|---|---|---|
Provozní výnosy | 33 071 mil. Kč | 35 579 mil. Kč | - 7,0 % |
Provozní náklady | 21 342 mil. Kč | 22 614 mil. Kč | - 5,6 % |
OIBDA | 11 805 mil. Kč | 13 206 mil. Kč | - 10,6 % |
OIBDA marže | 35,7 % | 37,1 % | - 1,4 p.b. |
Provozní výsledky
Meziročně se operátorovi prakticky nemění počet zákazníků. Ten aktuálně činí 5 052 000 zákazníků, což je meziročně o 0,4 % méně. O2 zaznamenalo pokles „předplacenkářů“, jejichž počet klesl o 5,7 % na 1 772 000 zákazníků. Naopak přibylo tarifních zákazníků na 3 280 000, což je meziroční nárůst o 2,7 %.
Počet zákazníků mobilních služeb | Q1-Q3 2014 | Q1-Q3 2013 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Tarifní zákazníci | 3 280 000 | 3 195 000 | + 2,7 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 1 772 000 | 1 880 000 | - 5,7 % |
Celkem | 5 052 000 | 5 075 000 | - 0,4 % |
Právě počet tarifních zákazníků s neomezeným tarifem roste a s tím i celkový mobilní hlasový provoz. Objem volání se meziročně zvýšil o 9,1 % na 8 628 milionů minut. Za leden až září 2014 tak na každého mobilního zákazníka připadá v průměru 190 provolaných minut měsíčně.
Daří se také mobilnímu internetu, kdy počet zákazníků, kteří jej využívají, meziročně vzrostl o 25,6, což znamená nárůst výnosů z mobilních datových služeb o pětinu. S internetem souvisí i chytré telefony, jejichž podíl v síti O2 dosáhl již 39,6 %. Zcela dominují telefony s operačním systémem Android, kteří si u O2 drží 64% podíl. Druhou příčku okupuje Symbian s 18% podílem. Třetí místo patří systému iOS s 9,2% podílem, na čtvrté pozici je Windows Phone s 5,7% podílem a první pětici uzavírá BlackBerry s 1,9% podílem.
Chytré telefony | Q1-Q3 2014 | Q1-Q3 2013 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Podíl chytrých telefonů v síti O2 | 39,6 % | 32,0 % | + 7,6 p.b. |
V září 2013 uvedlo O2 na trh digitální televizi O2TV s novými funkcionalitami. Po roce fungování počet jejich zákazníků vzrostl o 21 %, překročil hranici 178 tis. a stále roste. Svůj podíl na tom má i nová služba O2TV Go, která umožnila sledovat televizi na mobilních zařízeních kdykoli a kdekoli. Aplikace O2TV Go je k dispozici pro zařízení s operačními systémy Android a iOS a doposud si ji stáhlo více než 138 tisíc zákazníků.
Zdroj: TZ O2
Není to poněkud málo? Jwte si jisti, že skutečně jde pouze o miliony kaček?