Podle mnoha průzkumů jsou uživatelé zařízení s iOS se svými telefony velmi spokojeni a jsou tím pádem zároveň považováni za velmi věrné. To ostatně potvrdil i poslední průzkum společnosti Ericsson, který se objevil v listopadovém vydání souhrnného Mobility Reportu, který mapuje rozložení telefonů ve společnosti, penetraci různých technologií k uživatelům a trendy v sítích. Tento průzkum konkrétně mapuje chování uživatelů telefonů se systémy Android, iOS a Windows při přechodu na nové zařízení, a to na rozvinutých trzích v Evropě, Severní Americe a Asii. Minoritní systémy jako BlackBerry, Symbian nebo Firefox OS naopak do průzkumu zařazeny nebyly.
Nové smartphony kupujeme stále častěji
V roce 2014 se celosvětově prodalo 1,3 miliardy smartphonů a dle odhadů analytiků bude toto číslo růst každoročně o 10 %. Trhu smartphonů celosvětově dominuje Android se zhruba 80% podílem. Na druhém místě je pak iOS s výrazným odstupem a podílem 15 %. Trh se smartphony živí nejen noví zákazníci, kteří smartphone předtím neměli, ale hlavně ti, kteří upgradují ze svého předchozího smartphonu. Na rozvinutých trzích je tato skupina výrazně větší, než na rozvíjejících se trzích. Například 60 % majitelů iPhonů na těchto trzích upgraduje na nový model každý rok, což znamená logicky vysoké tržby pro tohoto kalifornského výrobce.
Androidisté jsou věrnější než uživatelé iOS
Každý měsíc se z celkové masy uživatelů Androidu najde 1,7 % uživatelů, kteří upgradují na nový model se stejným systémem. Naopak 0,3 % uživatelů přejde ve stejném období na iOS. V případě iOS je poměr 1,1 % na nový iPhone a 0,4 % přejde ve stejném období na Android. To znamená, že většina uživatelů Androidu a iOS je věrná své platformě – konkrétně 82 % uživatelů Androidu přechází opět na Android, nicméně jen 73 % majitelů iPhonů přechází zase opět na iPhone. Uživatelé Androidu jsou tedy překvapivě věrnější, na druhou stranu mají mnohem širší výběr a rozdíly mezi jednotlivými uživatelskými prostředími jednotlivých značek jsou natolik velké, že si každý může vybrat systém, který mu vyhovuje nejvíce a vypadá zcela jinak, než čistý Android. Nejhůře jsou na tom s věrnostní uživatelé Windows Phone, kteří od platformy odchází. 60 % přechází při koupi nového telefonu na Android a 15 % na iOS. Pouze 20 % uživatelů Windows Phone telefonů přechází na nový přístroj se stejným systémem, což je pro Microsoft velmi špatná zpráva. Důvodem je zejména malý počet zařízení s tímto systémem a tím pádem omezený výběr pro uživatele.
V případě Androidu je možné podle průzkum také pozorovat nespokojenost uživatelů s levnými telefony. Jejich majitelé totiž při svém nákupu příštího smartphonu velmi často volí jinou značku a doufají, že se tak zbaví pomalých reakcí a špatného fungování systému u svého současného Androidu. Na druhou stranu majitelé vlajkových lodí většinou zůstávají při nákupu nového modelu u stejné značky a série.
Nové iPhony zlákají skoro všechny
Průzkum dále přináší velmi zajímavé údaje o chování uživatelů v období po zahájení prodeje nových iPhonů a ukazuje, jakým způsobem dokáže Apple zdeformovat trh. Loajalita zákazníků ke svému systému se ve dvoutýdenním období následujícím po uvedení nových iPhonů dramaticky mění, a to každoročně. V případě iOS se z průměrných 73 % vyšplhá až na 93 %, což znamená, že téměř všichni uživatelé iPhonů, kteří si v tomto období kupují nový smartphone, sáhne opět po iPhonu. To je logické. Zároveň se ale snižuje loajalita uživatelů Androidu a z 82 % padá na 76 %. V tomto období se počet lidí s Androidem přecházejících na iOS téměř zdvojnásobuje.
Po koupi smartphonů stahujeme hlavně aplikace a hry
Mobility Report od Ericssonu dále názorně ukazuje naše chování hned poté, co si pořídíme nový smartphone a potvrzuje jediné. Aplikace vládnou světu. Hned v ten den, kdy si telefon koupíme je stahování nových aplikací a her dominantním prvkem činnosti na telefonu. A to zde nemluvíme o Wi-Fi, ale o datových přenosech přes operátora. V případě zahrnutí Wi-Fi, přes které uživatelé stahují velké hry, by se podíl ještě zvýšil. Už dva dny po koupi telefonu ale stahování výrazně ustupuje a dominantním prvkem co se týče objemu přenesených dat, stejně jako po zbytek užívání smartphonu, se stává sledování videa. A jedno zajímavé číslo na konec. S každou koupí nového smartphonu se zároveň zvyšuje objem prosurfovaných dat přes mobilní sítě o 20 až 45 %. Už víte, proč vám operátoři tak rádi prodávají nové přístroje?