Nepřehlédněte:
- T-Mobile představil balíček „Tablet pro naše“: tablet získáte za 1 Kč
- LTE od T-Mobile v dalších 138 obcích, částečně již také v Brně
Celý reklamní spot má poměrně jednoduchou zápletku. Třída spolu se svým učitelem (Ivanem Trojanem) vyrazí na běžky do lesa poblíž hranic. Když se učitel zastaví, protože mu vyzvání telefon, který však nereaguje, objeví se za smrk maskovaný a polsky mluvící muž, který mu začne nabízet pochybně vyhlížející věci, včetně mobilního telefonu, který s ním nakonec smění (narážka na službu Fresh od T-Mobile). Vyměněný mobilní telefon se však ve vteřině rozbije, polsky mluvící překupník je však již dávno pryč.
Spot se dočkal kritiky polské veřejnosti a rozhněval dokonce i polskou velvyslankyni v Praze. „Televizní reklama T-Mobile byla pro mě nepříjemným překvapením. Důrazně protestuji proti takovýmto spojením, která zjednodušujícím a skandalizujícím způsobem prezentují Poláky,“ uvedla v dopise českému vedení telekomunikační firmy velvyslankyně Gražyna Bernatowiczová.
A jak se zachoval T-Mobile? Samozřejmě se omluvil a reklamní spot „Třída na běžkách“ pozastavil. Záměrem prý v žádném případě nebylo jakkoli znevažovat Poláky ani na ně přímo upozorňovat. Doplnil, že úspěch jeho reklamních kampaní je založen na nadsázce a absurdních situací, neměl být tedy brát jakkoli osobně.
„Mrzí nás, že se naše reklama, která dlouhodobě sází na nadsázku a specifický humor, mohla někoho dotknout. Přestože jsme přesvědčeni, že reklama je z etického i zákonného hlediska v pořádku, rozhodli jsme se ji pozastavit, a to ještě před setkáním s paní velvyslankyní,“ říká Milan Vašina, generální ředitel TMCZ.
Zdroje: t-press.cz