T-Mobile používá jako ochranu proti DDoS útokům systém Arbor, jemuž se neformálně přezdívá „DDoS pračka“. Tento systém dokáže spolehlivě rozpoznat útok od korektního požadavku a eliminovat ho. Ani tak masivní nárůst intenzity, který představoval zvýšení běžného datového provozu o 15 milionů %, proto nezpůsobil výpadek a zákazníci ho ani nezaznamenali.
TIP! Aplikace Můj T-Mobile: zajímavá čísla z praxe
Největší část útoků byla směřována vůči NTP a DNS serverům. Zajímavostí je, že operátor zaznamenal také poměrně časté útoky na hrací servery a konkrétní hráče (pro získání neoprávněné herní výhody). Z hlediska četnosti útoků se jako odolnější jeví mobilní sítě – důvodem je fakt, že v těchto sítích se zákaznické adresy většinou překládají (tzv. NAT) a tím jsou pro útočníka zvenčí neviditelné.
T-Mobile považuje otázku zajištění datové bezpečnosti (ať už se to týká zákaznických dat nebo vlastní síťové infrastruktury) za velmi důležitou a průběžně se věnuje posilování a vylepšování svých kompetencí v této oblasti. Za poslední tři roky operátor investoval do modernizace a posílení bezpečnostních prvků více než 50 miliónů korun – mimo jiné za ochranu proti malwaru, monitoring incidentů, zabezpečení interní sítě a nejvíce pak za nové Bezpečnostní dohledové centrum (dále SOC – Security Operation Center).
Bezpečnostní prvky zákaznické a vlastní síťové infrastruktury T-Mobile (jako jsou Anti-DDoS, Firewall, systémy pro prevenci a odhalení průniku /IPS, IDS/ atd.) jsou prostřednictvím SOC integrovány do nepřetržitého dohledu 24 hodin denně sedm dní v týdnu po celý rok. Bezpečnostní incidenty navíc řeší vyškolený tým, který má dále k dispozici telefonickou podporu dalších expertů. Díky tomu je operátor schopen reagovat na útoky a aplikační zranitelnosti výrazně rychleji než tomu bylo dříve. K činnosti týmu SOC patří i informování zákazníků o možných bezpečnostních rizicích – v loňském roce jim rozeslal stovky upozornění na výskyt sítí botnet a „podezřelou komunikaci“.
Zdroj: Tisková zpráva