Sony spouští vlastní crowdfundingovou platformu

2

Vybírání peněz na nový projekt skrze platformu, jako je například Kickstarter, je čím dál tím populárnější formou, jak dostat na trh zajímavá elektronická zařízení. Velmi často se jedná o zajímavé nápady, pro jejichž prosazení by se ve velkých korporacích nenašlo dost odvahy. Sony se však tyto dva světy rozhodlo propojit a už nyní se chystají celkem zajímavé výrobky.

Sony svoji platformu pojmenovalo „First Flight“ a chystá se s její pomocí uvádět na trh vlastní výrobky, které by jinak uvízly v sítě složitého korporátního schvalování. Stejně tak funguje i pro malé firmy s originálními nápady, které by se jinak jen těžko dostaly k patřičné pozornosti. Prozatím je program omezený na Japonsko, a tak nemá ani web v angličtině. V případě úspěchu se snad dočkáme i mezinárodní verze.

Trojice projektů ucházející se o přízeň publika ve First Flight.

Co si od něčeho takového slibovat? Pro firmy to může být nové neorané pole plné příležitostí, pro zákazníky pak spousta zajímavých produktů, které překvapí svým neotřelým přístupem k věci. Prozatím jsou vyhlášeny první tři kampaně. První se jmenuje MESH a poněkud neurčitě slibuje možnost stát se investorem. Další dvě ale vypadají o poznání zajímavěji. Jde o chytré hodinky využívající e-ink a také univerzální dálkový ovladač postavený na téže technologii.

Celkově vzato jde o velmi povedený nápad, který může mít cenu zlata. Kickstarterové kampaně přinášejí zajímavé nápady, kterým však při realizaci chybí praktické zkušenosti k tomu, aby byl nápad dotažen k dokonalosti. Naopak prostředí velkých firem ony nápady postrádá nebo je z obav ze ztrát záměrně dusí. Pokud se obojí podaří propojit odpovídajícím způsobem, máme se rozhodně na co těšit.

Zdroje: first-flight.sony.com