Sony svoji platformu pojmenovalo „First Flight“ a chystá se s její pomocí uvádět na trh vlastní výrobky, které by jinak uvízly v sítě složitého korporátního schvalování. Stejně tak funguje i pro malé firmy s originálními nápady, které by se jinak jen těžko dostaly k patřičné pozornosti. Prozatím je program omezený na Japonsko, a tak nemá ani web v angličtině. V případě úspěchu se snad dočkáme i mezinárodní verze.
Co si od něčeho takového slibovat? Pro firmy to může být nové neorané pole plné příležitostí, pro zákazníky pak spousta zajímavých produktů, které překvapí svým neotřelým přístupem k věci. Prozatím jsou vyhlášeny první tři kampaně. První se jmenuje MESH a poněkud neurčitě slibuje možnost stát se investorem. Další dvě ale vypadají o poznání zajímavěji. Jde o chytré hodinky využívající e-ink a také univerzální dálkový ovladač postavený na téže technologii.
Celkově vzato jde o velmi povedený nápad, který může mít cenu zlata. Kickstarterové kampaně přinášejí zajímavé nápady, kterým však při realizaci chybí praktické zkušenosti k tomu, aby byl nápad dotažen k dokonalosti. Naopak prostředí velkých firem ony nápady postrádá nebo je z obav ze ztrát záměrně dusí. Pokud se obojí podaří propojit odpovídajícím způsobem, máme se rozhodně na co těšit.
Zdroje: first-flight.sony.com