Kazuo Hirai informoval, že Sony se už nebude soustředit na soupeření na poli smartphonů a zaměří se na jiné segmenty svých výrobků. Během následujících tří let chce společnost zvýšit své tržby až 25násobně, a to hlavně díky svým fotosenzorům a platformě PlayStation. Chytré telefony totiž Sony jednoduše nevydělávají a sám Kazuo potvrdil, že nedokáže soupeřit s ostatními asijskými výrobci. Apple a Samsung jsou pak pro Sony největšími rivaly na poli chytrých telefonů. Pro nás nejzajímavější segment se tedy přesouvá na druhou kolej a hlavní zaměření bude směřováno právě na dva výše zmíněné segmenty.
TIP: Sony prodalo ve 4Q 12 milionů telefonů, mobilní divize je opět v zisku
Společně s chytrými telefony se Sony přestává zaměřovat také na televize. To potvrzuje i oddělení audio a video divize, která se přesune do dceřiné společnosti, kterou Sony vlastní. Kazuo nevyloučil to, že by se časem mohlo Sony zbavit těchto dvou divizí kompletně. Co ale končí s okamžitou platností je heslo „One Sony,“ což byl program pro sjednocení veškerého snažení této společnosti a v současnosti se snaží zbavit všeho, co společnost akorát zatěžuje, protože již sedmý rok v řadě je Sony ve ztrátě.
TIP: Sony Xperia E4 oficiálně: elegantní střední třída
A z čeho všeho tedy hodlá Sony nadále žít? Jedna z hlavních věcí je investice do budoucnosti a zabezpečení do dalších let. Jako hlavní zdroje příjmů ale budou sloužit divize, které se starají o fotoaparáty a všechno kolem fotografických technologií, herní divize PlayStation, které se velmi daří, finanční služby a filmy s hudbou. Sony však stále investuje i do vývoje různých „hloupostí“, jako jsou například chytré brýle za 840 dolarů, které nemají moc velké šance oslovit široké publikum zákazníků. Počítačová divize VAIO, které se Sony zbavilo již vloni, nyní také uvedla svůj první konvertibilní počítač VAIO Z Canvas.
Zdroje: reuters.com, theverge.com