Recenze Killer Escape: utečte sériovému vrahovi (Android)

5

Dnes tu máme adventuru plnou skvělé hororové atmosféry. Jako zajatec sériového vraha se budete snažit dostat zpět na svobodu. Jestli se vám to povede či ne, záleží jen na vašich bystrých smyslech při prozkoumávání vašeho zajetí a na logickém myšlení, při plnění zapeklitých hádanek.

Killer Escape je "point to click" adventura, ve které musíte uniknout ze zajetí sériového vraha. Ten vás zavřel kamsi do sklepení a je připraven vás zabít, utečte tedy dřív, než se vrátí. K útěku budete potřebovat jen vaše logické myšlení, jak bývá v podobných adventurách zvykem.

Žánr "point to click" adventur vzešel z textových her a byl populární někdy před deseti nebo patnácti lety, pak téměř vymizel. Je proto potěšující, že se s ním můžeme opět setkat na mobilních telefonech. V tomto druhu her je herní plocha tvořená jednotlivými obrazovkami, mezi kterými přecházíte a prozkoumáváte jejich obsah. Obrazovky jsou vesměs téměř statické, interakce je ve stylu použití nějakého předmětu na nějaký jiný objekt ve scéně, například prozkoumáte krabici, najdete v ní klíč, klíč v jiné místnosti vložíte do zámku, tím se otevřou dveře a podobně.

Hra začíná tím, že vás nějaký člověk v masce zavře do jakési cely a sdělí vám, že vás zabije. Vaší jedinou šancí je útěk. Po prozkoumání vaší cely najdete útržek nějakého dopisu, ze kterého porozumíte, že nejste první zajatci, nastíní vám i postup, kterým se ze zajetí můžete dostat. Na tento postup však přijdete v průběhu hraní taky, útržky dopisů hledat ani nemusíte. Více vám už prozrazovat nebudu, připravil bych vás tím o zážitek ze hry.

Hra je sice kompletně v angličtině, ale myslím, že se dá bez problémů dohrát i se základní jazykovou výbavou. Dopisy jsou sice obsáhlejší, ale jak už jsem psal, pokud je nepřečtete, nic se neděje, přeložit si musíte jen roztrhaný dopis, který seskládáte z jeho kousků, ten obsahuje nápovědu k jednomu úkolu (metodou pokus-omyl se ale dá vyřešit i bez dopisu).

Prozkoumejte důkladně každou místnost, klidně i několikrát, napoprvé určitě vždy něco přehlédnete. Nalezené předměty lze použít několikrát na různých místech, nespoléhejte na to, že je použijete jednou a pak je již nebudete potřebovat. Předměty, které už nebudou potřeba po použití zmizí samy.

Téměř ve všech místnostech se nacházejí pavučiny, nezapomeňte je všechny prozkoumávat, pod nimi se nacházejí důležité předměty. Ve hře není možné "zakysnout" nějakým nesprávným použitím předmětů, nemůžete ani nešikovnou posloupností akcí zemřít. Připravte se kromě prozkoumávání místností a používání předmětů i na zajímavé logické hádanky. Napoprvé se mi podařilo bez nápovědy dohrát hru zhruba za hodinu a půl, pokud už nebudete vědět jak, můžete se podívat na návod na YouTube, kde uvidíte, že se dá hra dohrát i za 10 minut.

Má cenu hrát hru znova? Nečeká vás sice už žádné překvapení, můžete jen zkusit ji dohrát co nejrychleji, za což dostanete nějaké body navíc, které se promítnou do výsledného skóre. Potěšilo mě, že při opětovném hraní se některé předměty nacházely na jiných místech, než při hraní předchozím. Hru jsem testoval na telefonu Samsung Galaxy S II, kde zabírá jen 18 MB a z Google Play si ji můžete stáhnout zdarma.

Killer Escape je první "point to click" adventurou, která mě na mobilních telefonech zaujala natolik, abych ji dohrál až do konce. Má výbornou atmosféru, skvělé grafické zpracování a je zcela zdarma a bez reklam. Doufám, že vývojáři chystají nějakou další hru podobného ražení. Nezlobil bych se, kdyby byla delší, ani kdyby byla placená. Pokud jste ji ještě nezkusili tak stahujte a hrajte, stojí to za to.

Stáhnout Killer Escape

Google Play (zdarma)

100%