You Must Build A Boat

You Must Build A Boat

Vítejte na palubě

Když utíkáte z vězení a vyberete si za cestu řeku, tak asi budete potřebovat loď. Nejprve si vystačíte s člunem nebo bárkou, ale později budete potřebovat doslova koráb, abyste obstáli v rozbouřených vodách divočiny. You Must Build A Boat je pokračováním oceňované hry, které původní hru vylepšuje po všech směrech. Tak natáhněte plachty, námořníku!

Je to přesně týden, co jsme tu recenzovali nejnovější hru ze série Angry Birds – Fight!. Proč ji připomínám? Protože se v ní Rovio pokusilo kouzlit s hratelností spoj-tři, ale dopadlo to víceméně špatně. Dnes tu máme další hru, která na této hratelnosti stojí, ale já bych po vás chtěl, abyste hned neutíkali. Toto je totiž úplně jiný případ. A naopak mohu říci, že zde by si Rovio mělo vzít příklad. Takhle si totiž spojovačku představuji.

You Must Build A Boat – videorecenze

10000000

You Must Build A Boat je vlastně pokračování. EightyEight Games předtím pracovali na hře 10000000 (neptejte se proč se tak jmenuje), která byla dnes recenzovanému titulu velmi podobná. Jen jste v ní sbírali suroviny a opravovali hrad. Tentokrát se ale dostáváme na vodu. A aby se člověk mohl plavit po vodě, tak potřebuje loď. Nejprve stačí malá bárka. Jakmile ale proniknete dál do divočiny, tak bude potřeba více kajut a schopnější posádka.

A to je právě hlavním cílem této hry. Zvětšovat svou loď, nabírat nové členy na palubu a zajímat nepřátele. A ve středu toho všeho stojí právě spoj-tři. Jakmile loď zakotví, tak se můžete vydávat na mise. Dokonce si můžete před každým kolem vybrat zda chcete úkol jen jeden nebo rovnou dva. Tím se změní obtížnost i typ levelu, takže volte na co si troufáte. Jakmile všechny úkoly splníte, tak loď popojede do dalšího sektoru.

Spojovačka

Běžíte úrovní a proti vám se mohou řítit nepřátelé, nebo také narazíte na past či truhlu. Většina obrazu je věnována poli, ve kterém budete spojovat stejné znaky. Když stojíte před nepřítelem, tak ho můžete zraňovat mečem nebo magií. Je tu také štít, který vás ochrání před vystrčením z obrazu, což je přesně způsob, jak ukončit váš běh. Důležité jsou samozřejmě klíče, protože těmi se dostáváte přes bedny.

Nakonec tu jsou ještě mozek a síla, které použijete k ochočení zkrocených nepřátel. Abych nezapomněl, rozbíjet můžete i bedny, ve kterých pak často naleznete nějaký bonus. Zmínit určitě musím způsob, kterým pole posouváte. Vždy totiž táhnete celým řádkem nebo sloupcem, což do hry přináší úplně nový způsob uvažování. Hra je hodně rychlá, protože můžete přesouvat i během padání políček. I přesto jsem se čas od času zasekl a ostudně prohrál.

Gratuluji, vítězi!

Zde ale není nic jako prohra. Sice vám skončí hra, ale stejně jste označeni za výherce. Protože se vždy můžete vrátit na loď, koupit si pár vylepšení a zkusit to znovu. S plněním úkolů se vaše loď bude rozrůstat. Díky tomu budete moci prodávat artefakty, zlepšovat účinnost meče nebo magie a za mozky a sílu si trénovat nepřátele, kteří vám nějakým způsobem zlepší statistiky. Nepřátelé se pak potulují po lodi, zatímco spojenci mají své vlastní kajuty, ve kterých je navštěvujete.

You Must Build A Boat

A to je jedním z nejsilnějších taháků hry. Sledujete jak vaše loď pomalu roste, jak přibývají kajuty a zaplňuje se paluba s příšerami. Také jste stále silnější a silnější, přestože úkoly jsou neustále obtížnější. Grafika je stále primitivní a hudba připomíná éru 8bitových počítačů, ale to vám nezabrání u hry prosedět hodiny. Protože přesně to se stalo mně a jistě se to stane i vám. Budete chtít pokořit daný úkol a budete chtít získat ten artefakt. A neodtrhnete se, dokud to nezvládnete.

You Must Build A Boat je dost možná nejlepší spoj-tři hra, kterou jsem měl možnost hrát. Od předchozího dílu se liší jen detaily, ale ty jsou v tomto případě zásadní. Díky nim je hra mnohem rychlejší, svižnější a ve spojování byste neměli narazit na výrazné záseky. Budovat svou loď je skvělý tahák a noví členové posádky vám neustále přinášejí nějaká zlepšení nebo výhody. Vždy se tak budete ptát, co asi přijde dále.

Stáhnout You Must Build A Boat

90%
  • originální zpracování