Whispering Willows

Whispering Willows

Strašidelný dům

Mladá dívka se vydala hledat svého otce do strašidelného panství, které je plné nadpřirozených bytostí a nebezpečí. Přece ji v tom nemůžete nechat samotnou! Hra se rozhodně neřadí mezi laciné vyvražďováky, ale nabídne velmi hustou atmosféru a napínavý příběh. A hlavně vám umožní oddělit duši od těla.

Některé hry vás mají rozčilovat svou přehnanou náročností, jiné jsou tu jen pro rychlé potěšení. Jsou tu hry stavící na promyšlené hratelnosti, takové, které vás udrží chytře vymyšlenými mechanikami. Jindy to může být excelentní grafika. Existují hry všeho druhu. A ne vždy to musí být o prostém juchání. Příběh je nedílnou součástí každé hry. U Flappy Bird tak významný není, ale v dnešním případě bude hrát spolu s atmosférou klíčovou roli.

Whispering Willows – videorecenze

Duchové

Pokud máte chuť zahrát si lekací horrorovku v prostředí temného domu, tak jste na špatné adrese. Ano, vydáme se do honosného sídla, které bude krapet zašlé dobou, ale na laciné lekačky tu nenarazíte. V hlavní roli je dívka, která pátrá po svém otci. Ten by se měl někde v sídle nacházet. Najít ho ale bude mnohem těžší než si myslela. A na začátku by ji asi vůbec nenapadlo, že u toho bude muset mluvit s duchy a prolézat kobky.

Na nadpřirozené jevy narazíte hned na začátku a shodou okolností skončíte v kobkách pod sídlem. Abyste se dostali na povrch, tak budete muset naplno využít svých speciálních schopností. A jak záhy zjistíte, tou schopností je nahlížení světa nadpřirozených věcí a bytostí. Ačkoliv dostanete možnost odpoutat svou duši z těla, tak s filosofickým přesahem počítat nemůžete. To však neznamená, že by hra měla být brána na lehkou váhu.

Mnohaúrovňový labyrint

Představuje nám totiž různá velmi závažná témata. Zatímco z pohledu hledající dívky se jedná o strašidelný rozpadlý dům, tak po přechodu do druhé fáze bytí je mnohem živější a plný příběhů. Příběhů, které můžete objevovat. Živý je ale jen napůl, protože většina duchů neřekne více než pár vět. A nějakou zásadní interakci z nich také nedostanete. Většinou budou prostě poletovat ve vzduchu a drmolit jak zaseklý kazeťák.

A zjistíte, že panství je svědkem velmi nepěkných událostí. Vy se také dostanete do několika nebezpečných situací, ale většinu času budete prostě bloudit chodbami, číst nalezené zápisky a sbírat předměty. Těch není mnoho a v drtivé většině případů slouží pro další postup. Není složité úkoly vyřešit, mnohem těžší je orientovat se ve světě, který je sice ve 2D, ale pohybovat se budete moci v mnoha úrovních. A kdo by si všechny ty temné chodby pamatoval?

Čtení před spaním

Už jsem zmiňoval, že se ve hře bude hodně číst? Nalezené informace většinou nepotřebujete k dokončení úkolů, ale sami byste se připravili o řadu zajímavých příběhů a vysvětlení. A když už budete nějaké zbloudilé duši pomáhat, tak by bylo hezké o ní něco vědět. Přechod do formy ducha má i tu výhodu, že prolezete i malými škvírami a budete moci manipulovat s objekty. A asi vám došlo, že to hraje značnou roli v hratelnosti.

Whispering Willows

Jestli mě něco po první hodině hraní začalo iritovat, tak to byla pomalá chůze hlavní hrdinky. Venku může běhat, ale v interiérech strávíte většinu času. Dále to je tak napůl zvládnuté ovládání. Pokud nemáte gamepad, tak si budete muset vystačit s nevzhlednými ikonami na displeji. Hra se s nimi dá ovládat, ale příliš pohodlné to není. Také bych vám chtěl doporučit, abyste tuto hru hráli spíše v klidu doma. Jinak si neužijete tu atmosféru a povedené ozvučení.

Nečekejte béčkový horror, vyvražďovák ani lacinou lekačku. Whispering Willows je o trpělivém procházení rozlehlého panství a objevování jeho záhad. Díky možnosti vystoupit z vlastního těla získáte přístup do živoucího prostředí nadpřirozených věcí, ačkoliv většina rozhovorů moc živě nepůsobí. Bez ovladače to půjde trochu ztěžka, ale pokud odpustíte hrdince pomalejší chůzi nebo jednodušší úkoly, tak si můžete užít adventuru s propracovanou atmosférou a bohatým obsahem.

Stáhnout Whispering Willows

75%
  • tajemná atmosféra