Warhammer 40,000 – Freeblade

Warhammer 40,000 – Freeblade

Ze železa a šroubků

Budoucnost je temná, krvavá a kovová. Alespoň ve světě Warhammeru 40,000, kde neutuchá boj o přežití mezi lidmi a orky. Zakovaní do železného brnění se vrhnete proti hordám nepřátel a pokusíte se navrátit mír do válkou zmítané země. A to všechno ve hře s perfektní grafikou, která zkouší pracovat i s novou technologií 3D Touch.

Warhammer her se v poslední době vyrojilo celkem slušné množství. Dřív tomu tak úplně nebylo. Práva na toto universum totiž vlastní Games Workshop, který se v posledních letech rozhodl změnit strategii a licenci na užití značky půjčuje mnohem štědřeji. Stačí prý mít dobrý nápad a můžete se nějak dohodnout. Z jedné takové spolupráce vzešla i dnes recenzovaná hra. Bavit by vás ale měla, i pokud se ještě mezi Vesmírné mariňáky neřadíte.

Warhammer 40,000: Freeblade – videorecenze

Za ručičku

Zelení orci, drsní mechaničtí vojáci, do železa zakutí nepřátelé a trosky zničeného světa. To všechno v této hře najdete. Lidé stále válčí s orky, a jak se zdá, tak ještě dlouho budou. Ve chvíli největší nouze přicházíte vy a vyrovnáváte pomyslnou misku vah. I když jsem ze hry měl často spíše dojem, že jsem lehce využíván na špinavou práci a svět by se beze mě asi nezbořil. Pokud je tedy ještě co bourat. V této budoucnosti bych žít nechtěl.

Pojďme se ale dostat k jádru mechanického pudla. Dost možná vám něco říká pojem „rail shooter“. To je taková ta střílečka, ve které nekontrolujete pohyb, ale kamera se hýbe sama a vy máte obstarávat jen útočení. To fungovalo skvěle na starodávných automatech a výborně to funguje i na dotykových displejích. Taková hra se totiž bude pohodlně ovládat i bez gamepadu. Pro střelbu stačí přidržet prst, případně dva pro silnější sekundární palbu.

Souboj titánů

Z hlediska hratelnosti se dá jen málo co vyčítat. Stojíte proti vlnám nepřátel, kteří se objevují ze všech stran a jednotlivé malé orky občas budete muset hledat schované v nějakém rohu. Obzvlášť na iPhonu to může být místy nepřehledné. Obtížnost samozřejmě stoupá a bitvy se zintenzivňují. A to velmi rychle. Druhá část hratelnosti je představena jako souboj s bossem. To je zpravidla nějaký jiný robot. Porazíte ho tak, že bude včas reagovat a ťuknete přesně ve stanovený moment.

Souboje s bossy tak sice vypadají skvěle, kdy protivníkovi třeba uříznete jednu paži, ale z hlediska hratelnosti nejde o nejsvětlejší moment. Od začátku se budete potýkat s předměty. S hromadou předmětů. Před každou úrovní můžete upravit postavu od helmy, přes zbraně až po štíty. Potěšilo mě, že se třeba zbraně opravdu liší a jiná plátová zbroj změní vzhled vaší postavy. Ne vždy se ale chcete přehrabovat v nastaveních, takže vám hra nabízí automatické zvolení toho nejvhodnějšího.

Ztraceni v systému

Čím jsem byl ve hře dál, tím větší pocit úzkosti jsem cítil. Doslova jsem se ztrácel v platebním modelu a všech jeho aspektech. Támhle je kampaň, tuhle jsou speciální mise, pak opakování starých misí, čištění lokací, kupování beden s předměty, dvojí herní měna, vlezlý startovací balíček za 7 €, předměty, spojování předmětů, vylepšování předmětů, čekání na doručení předmětů a tak dále a dále. Všimli jste si něčeho? Není tu systém energie. A i když budete muset spoustu misí opakovat, tak si zahrajete i zdarma.

Warhammer 40,000: Freeblade

Bavilo mě upravovat si svého bojovníka. V červené vypadá skutečně vražedně, ale modrá je také stylová a seděla by k mobilenetu. Pokud budete do hry i trochu investovat, tak se dostanete k lepším materiálům a různým vzorům. A graficky hra není vůbec špatná. Ale asi si toho nevšimnete přes tu neustálou ponurou atmosféru. Problém bych viděl v tom, že tvůrci slibují podporu od iPadu 3, ale i na iPadu 4 se mi hra sekala. Alespoň místy – v některých misích. Pokud však máte novější stroj, tak není co řešit. Na nejnovějších iPhonech dokonce využijete 3D Touch.

Freeblade je slušný zářez do oblíbeného univerza. I pokud vám tento svět nic neříká, tak si můžete užít poměrně jednoduchou střílecí zábavu v podobě odpalování stovek zelených orků. Obsahu je zde opravdu přehršel a v celém free-to-play systému se bezpečně ztratíte. Ve výsledku si ale zahrajete poměrně zdarma a občasná reklama vám může pomoci k předmětům. Je to výbušné, zábavné a dobře to vypadá, takže to můžete minimálně zkusit.

Stáhnout Warhammer 40,000: Freeblade

App Store (zdarma)

• výbušná akce