Ultimate Briefcase

Ultimate Briefcase

Přej si něco, padá bomba

Co vás zachrání před nepřáteli, kteří útočí na město s opravdu výbušným arzenálem? V tomto případě nezničitelný kufřík a možná ještě šikovné prsty, díky kterým se hlavní hrdina bude proplétat mezi padajícími bombami. Svět zachránit asi nedokážete, ale co vlastní krk? Nitrome to prvně zkouší z pozice vydavatele a rozhodně nejde o krok vedle.

Vynikající mobilní hříčky a rychlé arkády zdarma jsou od Nitrome běžnou záležitostí. Málokteré firma dovede v takové kvalitě vypouštět jednu hru za druhou. Všechny zábavné, postavené na podobném free-to-play konceptu, ale využívající odlišnou hratelnost. Dnes recenzovaný titul je také od Nitrome, ale tentokrát nejsou jejími autory, nýbrž pouze vydavateli. Je to na hře trochu znát, ale rozhodně nejde o krok vedle a do jejich kompletního portfolia zapadá více než slušně.

Ultimate Briefcase – videorecenze

Je to bomba

Nad městem se z ničeho nic vyrojila po zuby ozbrojená kovová monstra a začala shazovat bomby co jim kapacity dovolily. V tomto pekle stane náš hrdina a… ne, nezachrání svět. Ale bude rád, když se mu podaří zachránit si vlastní krk. A to je ono. Hra vám sice postupem hraní odemyká skryté klipy s drobným příběhem o napadení města a záhadě nezničitelného kufříku, ale pokud nebudete hledat, tak si toho ani nevšimnete.

A všímat si příběhu rozhodně nemusíte. Nejdůležitější je právě ono padání bomb. Ocitnete se v omezeném prostoru a shora na vás začnou pršet výbušniny. Vyhýbání je jen základním úkolem. Některé bomby totiž nesou peníze a jiné třeba energii. Tento speciální obsah z nich po výbuchu vypadne a vy ho budete moci sebrat. Osobně vám ale doporučuji neustále koukat nad sebe a dávat si pozor, ať vám něco nespadne na hlavu. Sbírání by asi mělo být druhotným zájmem.

Pomalý rozjezd

Hlavním tahounem hry a velikou výhodou jsou bonusy, které si odemykáte za získané peníze. A překvapivě si i bez placení poměrně rychle odemknete to nejdůležitější – život navíc a pár kůži zachraňujících zlepšováků. Všechna vylepšení mají výrazný dopad na hratelnost a nejsou tu jen na oko (jako u spousty dalších her). Jednou si přidáte zpomalení času, ochraňující střechu nebo třeba magnet přitahující bonusy.

Souvisí s tím zásadní problém. Úvod hry je opravdu těžký a budete velmi rychle umírat. Řekl bych, že odhadem potřebujete tak půl hodiny hraní, abyste si odemknuli potřebná vylepšení. Až potom vás hra začne opravdu bavit. Pokud se dovedete dostat přes tu první půlhodinu, která je spíše frustrující než zábavná, tak si můžete hru užít. Alespoň do té doby, kdy budete mít ještě co odemykat. Vylepšení a další postavy totiž představují hnací motor, bez kterého motivace hrát asi opadne.

Protibombový kufřík

Hra se tak skvěle hodí na chvilkové hraní, protože jedna hra může průměrně trvat okolo minuty, s tím, že čím déle budete hrát, tím dál se dostanete. Toho obsahu v ní není málo a vedle zmíněných bonusů to jsou i další hrdinové. Neliší se jen vzhledem, ale i schopnostmi. Jednou může hrdina vytáhnout nezničitelný kufřík jako deštník, jindy třeba policistka rozstřílí bomby v nejbližší vzdálenosti.

Ultimate Briefcase

Pokud chcete tvůrce podpořit, tak můžete koupit některý z balíčků mincí a rychleji si třeba odemknout další postavy. Mnohem více vám ale musím doporučit koupit vypnutí reklam, které jsou jinak otravné a mincí si vyděláte dostatek i pouhým hraním. Navíc ono odemykání obsahu je největším tahounem hry, takže byste se tím o to dost připravili. Zmínit musím také nepovedený landscape mód, ve kterém můžete vidět uříznuté pozadí a tlačítko pro zapnutí bonusu často překryje celou vaši postavu a vy nic nevidíte.

Ultimate Briefcase je solidní arkádovkou, která se pyšní především stylovým audiovizuálním zpracováním a slušnou hratelností. Musíte se ovšem prokousat přes silně frustrující a trochu pomalejší začátek. S odemčením základních bonusů se hra značně zlepší. A dokud máte co odemykat, tak vás bude bavit. Až na otravné reklamy vás autoři do placení nijak netlačí a je rozhodně příjemné, že si lze vše snadno odemknout hraním.

Stáhnout Ultimate Briefcase

75%
  • audiovizuální zpracování