Twofold inc.

Twofold inc.

Továrna na hádanky
2

Balit a expedovat zásilky není lehkým úkolem. Nová hra od úspěšného tvůrce titulu rymdkapsel míří k logickým spojovačkám, ale nabízí více, než se na první pohled může zdát. A není to jen skvělá minimalistická grafika, ale především skutečná výzva a nutnost rozvažovat každý tah, protože pravidla jsou velmi komplexní a originální.

Které hry si pouštíte, když chcete vyplnit chvíli nudy? Třeba v metru nebo tramvaji. Možná vás to překvapí, ale dodnes si pouštím Threes!, protože je to chytrá logická hříčka, při které je třeba uvažovat, ale jedna hra netrvá přehnaně dlouho. Její pravidla jsou přitom dostatečně komplexní. Datum vydání? Únor 2014, což je dost dávno. Možná jsem ale našel náhradu. Zda tomu tak skutečně bude ukáže až čas. Teď si ale můžeme říci, zda se návštěva továrny v twofold vyplatí.

twofold inc. – videorecenze

Továrna

Je u logické hry důležitý příběh? Asi ne nutně, což si uvědomují i tvůrci, a pokud chcete, tak můžete hrát hezky vypadající hru se spojováním plošinek. Není tu sice filosofický přesah po vzoru konzolové/PC hry The Witness, ale něco přece. Jste totiž v továrně, kde máte za úkol expedování zásilek. Ty dostáváte přiřazeny jako úkoly, které musíte naplnit správným počtem barevných položek.

Žádný klient ale na svou zakázku nebude čekat věčně, takže bude označená počtem tahů, které zbývají, než vyprší. Jelikož se každá zakázka skládá z více položek, tak splněním některé z nich získáte tah navíc. Stejně tak expedováním celé zásilky se vám prodlouží všechny ostatní. To jsou základní pravidla, se kterými musíte počítat. Pokud to nestihnete, začnete přicházet o životy. A nakonec umřete! No, možná úplně neumřete, ale minimálně vás vyhodí.

Spoj to

Z obrázků by se mohlo zdát, že hra pracuje s principem „spoj-tři“, ale to není pravda. Ano, snažíte se vedle sebe dostat políčka stejné barvy, ale systém je mnohem chytřejší. Musíte totiž všechna navazující pole spojit jedním tahem. Nelze tedy některé vynechat. A logicky vám dojde, že si snadno něčím uzavřete cestu. Teď vám to nepřijde, ale v praxi je to poměrně těžký úkol. A čím více stejných políček vedle sebe máte, tím horší to je.

Hra vám naštěstí lehce pomáhá, protože vám zvýrazní pole, která spojit lze. Tím si ušetříte spoustu času zkoušení. Z obrázků by vám mohlo přijít, že každý úkol po vás chce až přehnaně mnoho polí. To proto, že pole má hodnotu dvou bodů a spojením se navzájem násobí. Spojte dvě a dostanete 4, tři a najednou máte 8 bodů. Když budete šikovní, tak si spojíte snadno 512 či 1024.

To stále není všechno

Jak ale dostat políčka vedle sebe, abyste mohli vytvořit tak velký řetězec? Náhodně asi těžko. Na každé straně máte šipku, kterou můžete posunout celý řádek nebo sloupec. I to ovšem představuje jeden krok, takže musíte neustále hlídat, abyste měli dost kroků na splnění zakázky. Zprvu se vám může hra zdát opravdu zmatená, protože je třeba hlídat spoustu aspektů. Tutoriál sice vysvětlí základy, ale stále budete muset odhalit řadu principů – jak využívat spodní bonusové kostky, že se body nejprve plní do zakázek napravo a podobně.

twofold inc.

Jakmile budete mít spoustu polí jedné barvy, tak to rozhodně není výhra, protože není jednoznačně jasné kam a jak pole posunout, abyste je mohli spojit a odpálit. Pomoc od hry čekat nemůžete, takže se vaše představivost dost zapotí. To jsou přesně ty momenty, kdy během pár kroků přijdete o životy a skončíte. A to může být také moment, kdy se naštvete a hru vypnete. Mějte proto na paměti, že to není žádná hloupá spojovačka ve stylu Candy Crush, ale opravdu po vás vyžaduje přemýšlení. Zamrzí ale, že je tu jen nekonečný mód ve dvou obtížnostech a žádná připravená výzva navíc.

Excelentní minimalistická grafika, hezké animace a skvělá hudba na pozadí. To jsou důležité aspekty twofold inc. I bez nich by ale stále šlo o perfektní logickou hru, která nezastírá, že po vás chce rozvahu a přemýšlení. Rychlým spojováním ničeho nedosáhnete, zapojte představivost a vezměte si na každý tah čas. Pravidla jsou skutečně komplexní a někdy hra může působit až krutě, kdy ze vzniklé situace téměř nejde vybruslit.

Stáhnout twofold inc.

90%
  • minimalistický vizuál