Dnes je den zamilovaných. A přesně tomu přizpůsobíme výběr dnes recenzované hry. Říká se, že láska je mocná čarodějka. A pokud někoho milujete, tak je to kompletní. Milujete ho se vším. Ať už má jakýkoliv objem, spalovací nebo elektrický motor, je to třeba čtyřtakt a jistě ho budete milovat i s jedním válcem. Milovat, to znamená oddat se. Oddat se jízdě na dvou kolech. Vyrazit na dráhu, dálnici, do terénu nebo na trať plnou překážek. Dnes se vydáme do čtvrtého pokračování Trial Xtreme.
Trial Xtreme 4 – videorecenze
Na dvou kolech
Sérii Trial Xtreme jste již dost možná potkali. Minimálně ve Freeboxu se předchozí díl objevil. A nejde o nic jiného než o moderní variaci Elasto Manie. Dostanete motorku, jezdce a sličná děva vám řekne, že teď je čas závodit. S příslibem dalšího rozhovoru se do toho samozřejmě pustíte a zjistíte, že ovládání není vůbec složité. Máte na výběr mezi nakláněním a tlačítky. Doporučuji tlačítka, protože díky nim budete přesnější.
Minimálně na tabletu se hra ovládá opravdu dobře. Alespoň základní pohyb a naklánění. Odpružení už je trochu mimo základní dosah a budete se na něj muset soustředit, ale dotyková tlačítka, jejich citlivost a rozložení hodnotím velmi kladně. Na trati čekají překážky, přes které se snažíte dostat co nejrychleji. A ne vždy je klíčem držet plný kvalt. Někdy na tu lásku prostě musíte pomalu a rozhodně se nevyplatí túrovat, když se řítíte na skokánek, za kterým čeká zeď.
Na hraně
Herních módů zde není málo, přesto jde ve všech o to stejné – zajet co nejlepší čas. Toho docílíte jen tak, že budete dokonale znát celou trať, protože často se musíte připravit na překážku, kterou ani ještě nevidíte. Třeba, když potřebujete naklonit kládu tak, aby vám posloužila jako skokánek. Musíte na chvíli zastavit na jejím okraji a v pravý okamžik se rozjet. Věřte mi, že to na první pokus vědět nebudete. V některých závodech se mi stávalo, že na krátkou chvíli popředí zastínilo trať a já si nebyl jistý kde jedu a co se děje.
A proto se vám vyplatí si nejprve projet kampaň, vydělat co nejvíc peněz, vylepšit motorku co to jde, a pak se pustit do opravdového závodění – proti skutečným hráčům. Nejlepší jsou turnaje, protože v nich můžete vydělat nejvíce peněz. Ty opravdu zajímavé mají ale zápisné a určitě nechcete vyhodit balík, a pak prohrát, protože dostatečně neznáte trať. V duelech je to podobné. Máte jeden pokus, hra se nedá restartovat – prostě se musíte snažit a pokud možno znát trať.
Hrajte dosyta
Problém to není, protože ve hře není žádná omezující energie, takže můžete hrát skutečně dle libosti. Můžete trénovat v kampani, ale také proti ostatním. Tam už to ale není neomezené. Jednou denně můžete někoho zdarma vyzvat na duel zdarma, případně vstoupit do jednoho turnaje, který je zdarma, ale tím to končí. Pro získání všech hvězd v kampani musíte přizvat dalšího hráče (a porazit ho) – což stojí peníze.
Další peníze zaplatíte za duely, případně za zápisné do turnajů. Mimo to samozřejmě platíte za vylepšování motorky. Na to nezapomínejte, často se proti vám také postaví hráči, kteří budou mít motorku silnější a ani perfektní jízda vám nepomůže. Spousta map je navíc postavena tak, že jsou velmi lehké, ale obsahují jednu překážku, která je naopak velmi těžká. V kampani prostě budete drtit tlačítko „restart“, v duelech a turnajích ale máte smůlu.
Závěr
Trial Xtreme 4 úspěšně pokračuje ve stopách série. Není to jasná AAA značka, ale zároveň patří k tomu nejlepšímu, co v této kategorii her můžete chtít. Prostředí je trochu šedé, grafika nevýrazná a animace toporné. Místy se hra seká a obtížnost je nevyvážená. Freemium model je ale velmi férový, řada tratí má skvělou myšlenku a obsahu je zde přehršel. Nejvíce si hru užijete, když se pustíte do závodění s ostatními. Ať už to budou turnaje, duely nebo výzvy.