Traffic Rider

Traffic Rider

Nebezpečně rychlá arkáda
4

Vítr ve tváři, zapadající slunce, ubíhající silnice a ohlušující zvuk motoru. Tato hra vám dá k vyzkoušení rychlou jízdu na motorce a neuvěřitelný pocit svobody. V nenápadně vyhlížejícím titulu se skrývá mnohem více, než se na první pohled může zdát, a pokud máte rádi rychlost a závody, tak tento titul nesmíte minout.

Nikdy jsem moc nebyl do závodních her. Ne, že by mi auta (nebo motorky) nepřišla zajímavá, rychlost vzrušující a hluk motorů dechberoucí, ale vždy jsem měl pocit, že mi to řízení prostě nejde. Ne však ve skutečnosti. Jenže tam se člověk neřítí nesmyslnou rychlostí a nesnaží se kličkovat mezi dalšími auty. Závodní simulace pak šly naprosto mimo mě. Nic takového ale na telefonech čekat nemůžete. A možná vás překvapí, když prohlásím, že mě arkáda Traffic Rider opravdu baví.

Traffic Rider – videorecenze

Myška

Řítíte se oslepující rychlostí na svém hřmotném stroji, motor vytáčíte do nesmyslných výšin, kličkujete mezi auty a hledáte skulinky kudy byste mohli proklouznout dál. Věřím, že každý motorkář tohle zná – možná ne ve městě, ale na dálnici jistě kličkoval mezi auty, předjížděl a snažil se vejít do užších prostorů. Přináší to adrenalin, který je možná přednějším důvodem než to, že se chceme dostat z bodu A do bodu B.

Traffic Rider nabízí tento adrenalin, protože vás do předjíždění a těsného vyhýbání přímo tlačí. Jinak totiž nebudete mít šanci na výhru a pro obezřetné řidiče je tu akorát obrazovka neúspěchu. Takže ovládáte motorku, vyhýbáte se dopravě a snažíte se dojet do cíle, případně splnit zadaný úkol. To není nic nového pod sluncem a takových her určitě naleznete v obchodě více. Naleznete, ale Traffic Rider je v něčem překonává. A navíc tu narazíte na model Škoda Octavia.

Ovládání jedna báseň

Osobně mi na hře nejvíce imponoval perfektní pocit z jízdy. Kombinací velmi hezké grafiky (obzvlášť detailní model motorky a krásné krajinky v pozadí), rychlosti a věrných zvuků motoru máte doslova pocit větru ve tváři. Je to dost možná má imaginace, ale jízdu hra zvládá perfektně. S tím souvisí i ovládání, které je naprosto přirozené a velmi pohodlné. Výchozí možností je ovládání nakláněním a ruční ovládání plynu a brzdy po stranách.

Není to simulátor, takže nepočítejte s manuálním řazením, ale v nastavení si můžete zvolit i ruční zatáčení virtuálními tlačítky nebo třeba automatické zrychlování. Výchozí možnost mi však přijde naprosto nejpohodlnější a nejlepší. Pokud budete hrát někde v méně klidném prostředí, tak další možnosti ale oceníte, stejně tak možnost prohození prvků. Ve výsledku bych ale řekl, že třeba v tramvaji si moc nezahrajete, protože hra je opravdu těžká a vyžaduje soustředění.

Kariéra

Základním herním módem je kariéra, která sestává z více než 40 závodů, které můžete postupně projít. Během toho vystřídáte několik motorek, u čehož zároveň platí, že po téměř každém závodě budete muset investovat do vylepšení. Nebo alespoň se vám to hra bude snažit vnutit. Mně se na začátku kampaně docela osvědčilo nevylepšovat koupené motorky, ale vždy si šetřit na silnější stroj, který bude o poznání silnější než předchozí motorka s několika vylepšeními.

Traffic Rider

Většinou závodíte proti času, projíždíte časovými branami nebo prostě jen musíte ujet daný počet kilometrů. V některých úkolech dostanete zase třeba za úkol těsně se prohnat okolo deseti aut. Nic z toho není lehké, protože časy jsou krátké a vzdálenosti dlouhé. Každá jízda tak bude muset být bezchybná, protože po nárazu už asi ztrátu nedoženete. Nároky se zvyšují tak rychle, že po chvíli budete muset opakovat závody a šetřit si na lepší motorky. Vedlejší módy zase vyžadují buď vysoký level nebo drahý nákup klíče. Stejně v nich ale nenajdete nic jiného než v kampani.

Traffic Rider je překvapivě zábavná hra, která nabízí skvělý pocit z jízdy, moc hezkou grafiku a pohodlné ovládání se spoustou možností úprav. Ačkoliv je to arkáda, tak není vůbec snadná. Bohužel časem začne být přehnaně náročná a bez nákupu zlaťáků nebo velmi častého opakování se nehnete z místa. Alespoň tu není žádná energie. Vedlejší módy nepřináší v podstatě nic navíc, ale pokud máte rádi ježdění vysokou rychlostí, tak se od hraní nebudete moci odtrhnout.

Stáhnout Traffic Rider

80%
  • hezká grafika