Thumb Drift

Thumb Drift

Závod palců

Že na volant patří obě ruce? Autoři této hry si to rozhodně nemyslí a dokáží vám to tím, že vás donutí řídit jediným prstem – palcem. Jenže ani tak to nebude snadné a závodit budete především s ovládáním, které je inovativní a udrží vás u hraní, abyste si mohli odemknout další tratě a řadu stylových aut.

Rozlišit, které hry se k nám do recenze dostanou, a které ne by bylo asi dost obtížné. Thumb Drift je jednoduchou hříčkou, kterou si navíc stáhnete zdarma. Ideální kandidát do FreeBoxu. Jenže v tomto případě cítím potřebu ke hře říci něco víc, než jen že je zajímavá a stojí za vyzkoušení. Nabízí totiž něco poměrně unikátního – zajímavou kombinaci ovládání, hratelnosti a téma, které by u tohoto typu hry každý hned nečekal.

Thumb Drift – videorecenze

Běhačka

Toto nejsou závody. To je první věc, kterou byste si měli uvědomit. Ano, jsou v tom sice auta, ale závodíte tak maximálně s ovládáním. Tato hra je nekonečnou běhačkou, ve které máte za úkol nenabourat do překážky a sbírat u toho mince nebo plnit úkoly. To, že v hlavní roli stojí autíčka je velmi příjemným faktem, který ale bohužel úplně nezahladí, že fakticky vůbec nezávodíte. Mohlo by tomu ale pomoci vědomí toho, že driftujete.

Pokud jste s tímto srovnaní, tak můžeme postoupit dál. Jak se ukazuje, tak driftování pouhým prstem je naprosto samozřejmá záležitost. Bude to něco úplně přirozeného a ačkoliv ovládání opravdu není snadné a po pár sekundách jízdy dost pravděpodobně skončíte v některé zdi, tak s driftováním problém nebude. A hra tak přesně dělá to, co si vzala do názvu.

Peklo

Ovládání je na jednu stranu peklem, protože je těžké, kličkovat se s ním nedá a do běžné závodní hry by se asi nehodilo. V podstatě po vás chce, abyste palcem opisovali půl-elipsu a tím natáčeli auto, které vyloženě klouže po trati. Na druhou stranu si díky němu užijete spoustu legrace, protože právě v něm tkví největší kouzlo. Představuje určitou výzvu, kterou se snažíte překonat. A věřte mi, že je dobrý pocit, když se prvně dostanete přes vzdálenost 300.

Váš palec se doslova učí, takže vám to stále půjde lépe a lépe. I tak se nevyhnete obrazovce nárazu, které na konci každého pokusu ukáže detailní záběr na to, jak se vaše auto rozletí na spoustu drobných dílů. To nevypadá špatně, akorát může být vtipné, když z nejprve prázdného kabrioletu najednou z ničeho nic vyletí řidič, který tam celou dobu nebyl. A do toho vám hraje poměrně nesnesitelná hudba, kterou si ale samozřejmě můžete vypnout.

Na ledu to klouže

Mince sbíráte při jízdě, ale můžete plnit i úkoly. Po nich se zpravidla vyplatí pustit reklamu pro znásobení získaných peněz, abyste si rychleji vydělali na nová auta. Některé úkoly jsou trochu nejasné – třeba když máte určitou dobu driftovat, ale hra na to nemá žádný ukazatel. Kromě auta hra nabízí i změnu tratě. Ty jsou celkem čtyři a liší se nejen vzhledem, ale i obtížností. Postupně v nich přibývají překážky a ta poslední výrazně více klouže.

Thumb Drift

Je to zdarma, takže asi očekáváte nějaký problém. To není tak úplně pravda. Hra vám čas od času pustí celkem nenásilnou reklamu a na vyžádání si můžete pustit videoreklamu. Pokud navíc chcete, tak lze za poplatek reklamy úplně vypnout. A to je vše – žádná energie ani čekání. Odemykání aut i tratí trvá stále déle a déle, ale za hodinu hraní už určitě budete mít z čeho vybírat. Grafika je navíc velmi povedená, hezká a mile stylizovaná.

Ačkoliv je ovládání výrazně lepší na telefonu než tabletu, tak rozhodně představuje hlavní přednost této hry. Přináší sice výraznou výzvu a přesného manévrování s ním nedosáhnete, ale užijete si dlouhé drifty v jinak celkem běžné nekonečné běhačce, kde sbíráte mince a plníte úkoly. Zajímá vás předně skóre a mince, za které si odemykáte další auta. Ta na rozdíl od tratí znamenají jen vizuální změnu. Určitě ale hře dejte šanci, třeba zrovna vás chytne.

Stáhnout Thumb Drift

80%
  • zajímavé ovládání