The Room Three

The Room Three

Větší a temnější
4

Jedna z vůbec nejpopulárnějších mobilních sérií pokračuje třetím dílem, který přináší ještě hutnější atmosféru a mnohem větší měřítko. Čeká tu na vás řada logických hádanek, rébusů a Řemeslník, který před vámi očividně něco skrývá. Jestli vás neláká toto, tak možná by to mohla být grafika, která se řadí k absolutní špičce.

Série The Room pro mnohé představuje to nejlepší, co na telefonech a tabletech mohou najít. Výborná grafika, fungující a pohodného ovládání, silná atmosféra a promyšlený koncept. První i druhý díl se povedl a zatímco jednička nás nechala prozkoumávat jednotlivé objekty, tak dvojka přišla už s celými místnostmi. A bylo by smutné, kdybychom se zde zastavili a trojka nepřinesla žádný viditelný pokrok. O smutku tu ale nemůže být vůbec řeč.

The Room Three – videorecenze

Řemeslník

Začátek jak z nějaké detektivky. Sedíte ve vlaku a neznámo odkud se před vám objeví tajemný muž, který vám předá podivný objekt. Jak zanedlouho zjistíte, je to sám Řemeslník. Už tady na začátku v rámci tutoriálu hra představí některé své základní vlastnosti, jako je ovládání, využívání speciálních brýlí, sbírání předmětů nebo i sledování příběhu. Ten bude vyprávěn formou zápisků v diáři, poznámek nebo zanechaných vzkazů.

Jako v předešlých dílech je příběh pouhou volbou – můžete ho sledovat, ale nemusíte. Trojka ho ovšem představuje viditelněji a jistě by byla škoda se mu vyhýbat. Myslím, že vás nakonec začne zajímat, kdo to vlastně ten Řemeslník je a co po vás vlastně chce. Pokud se příběh rozhodnete sledovat, tak vám hra nakonec může doplnit příběh i z prvních dvou dílů. Nečekejte ale dabing nebo animované filmové scény, rébusy a hádanky jsou stále výrazně v hlavní roli.

Hádanky

Místo řešení jednoho objektu se budete nyní zabývat celými místnostmi a řadou různých objektů, které jsou většinou propojené. Na začátku dostanete také nové speciální brýle, díky kterým budete moci operovat v těch nejmenších prostorech. Díky tomu se dostanete i do titěrných prostorů, ve kterých na vás mohou čekat překvapení a skryté objekty. Nemusíte se však bát, že by hra pracovala s abstraktními úkoly.

Většinou se budete poohlížet po předmětech, které do sebe pasují. Hádanky jsou také striktně logické – budete muset najít správné pořadí posuvníků. Jindy je to jen o hledání vhodné kombinace poměrů. Třeba když natáčíte dvě plošiny tak, aby dohromady vznikl jeden objekt či ladíte radiové vlny. Kombinace menších úkolů vždy dává dohromady jeden velký celek, který vede k získání kýženého objektu.

Správný směr

Řada nápadů je skvostných. Třeba když se v rámci jednoho objektu dostáváte stále hlouběji a hlouběji, ale vizuálně se mění jen detaily. Připadal jsem si jak ve filmu Inception. Toto procházení objektů v mnoha úrovních má i své nevýhody – dostat se zpět na výchozí postavení je občas zdlouhavé. A když se zaseknete, tak vás to může otravovat. Delší zásek ovšem nepřipadá v úvahu, protože hra má velmi propracovaný systém nápověd.

The Room Three

Neukáže vám jak něco vyřešit, ale v několika krocích vás bude popostrkovat správným směrem. Nebudete mít tak pocit, že jste hlupáci a hra vám to musela ukázat. Po splnění rébusu stále budete mít pocit, že jste to nakonec zvládli téměř sami. Škoda je, že se některé úkoly viditelně opakují, obzvláště v hlavním rozcestníku. Ten pocit, když si najednou něco uvědomíte je skvělý – dojde vám to, všimnete si nepatrného detailu a podobně. To v sérii vždy skvěle fungovalo.

The Room Three je precizně připravená logická hra s hutnou atmosférou a řadou skvělých a originálních nápadů. Občas se možná něco viditelně opakuje, ale s větším měřítkem a hodinami hratelnosti se to dá očekávat. Pokud nejste slepí a hluší, tak si také musíte všimnou fantastické grafiky a doprovodné hudby. Jestli jste předchozí díly nehráli, tak se rozhodně nemáte čeho bát, tato hra má co nabídnout všem.

Stáhnout The Room Three

95%
  • hutná atmosféra