The Lone Ranger

The Lone Ranger

Plať nebo čekej
7

Přijdete natěšení z kina a chcete víc těch skvělých hrdinů, kteří vás na plátně tak bavili. A jelikož vás filmoví producenti milují, tak pro vás nechají udělat skvělou licencovanou hru. Jaké to asi je dělat Rangera na divokém západě?

Mám pro vás dobrou zprávu, pokud nechcete za hry platit a raději koukáte po něčem, co září nálepkou „zdarma“, tak vás jistě potěší, že i do budoucna se předpokládá vzrůstající počet her, které jsou free2 play. Dnes je na AppStore nějakých 90 % her zdarma. Jenže, jsou ty hry skutečně zdarma? Na první pohled ano, ale v podstatě nejsou. Nejprve vás otravují reklamou, pak vám nabízejí kdejaké extrabuřty za pár kaček a nakonec si bez peněz ani nezahrajete. A s radostí vám oznamuji, že si dnes jednu free 2 play hru zrecenzujeme!

The Lone Ranger – videorecenze

Proti filmu

To by nebyl Hollywood, aby k novému blockbusteru nenechal udělat i hru. Kdo přišel z kina nadšen, tak si mohl hru rovnou stáhnout. A navíc zdarma, no neberte to. Jenže hned po prvním zapnutí přichází studená sprcha. Ve hře se sice objeví Osamělý jezdec, ale vy za něj nehrajete, jen se mu dostanete do cesty, navzájem si pomůžete a do Colby už mašírujete sám. Hned mě tedy napadlo, že je děj zasazen do konce filmu, kde Tonto a John Reid putují za spravedlností a vzniká tam spousta místa pro další vyprávění.

Tak to ale není. Hra začíná očividně někde po smrti staršího Reida a vy přicházíte do města jako nový šerif. Postavy jsou zpět a proti vám bojuje hlavně Cavendishův klan. Potkáte tak ještě Cola, Tonta Dannyho nebo Rebeku. A jak správně tušíte, to je všechno. Návaznost na příběh nečekejte, hra předlohu využívá jen pro pro zázemí.

Plať nebo čekej

Jak můžete vidět z obrázků nebo z videa, hra připomíná spíše strategii. Není se čemu divit, protože se velkou měrou inspiruje právě u budovatelských strategií s RPG prvky, které na tabletech doslova letí (podobně jak na Facebooku). Jenže v tomto případě nic nestavíte, alespoň ne přímo. Herní plochu vidíte shora, takže mapa vypadá ještě o trochu nudněji, než ve skutečnosti je. Oživují to barevné odznaky, které vás upozorňují na úkoly, obchody apod. Prvně je ale důležité si říci něco o herních mechanikách, protože v tom je největší háček.

Jako hráč musíte sledovat několik základních veličin. A není jich zrovna málo. Jako v dalších RPG hrách zde máte dosaženou úroveň a vedle toho zkušenostní body. Když dosáhnete určeného počtu bodů, tak úroveň stoupá, jasné jak facka. S tím dostanete několik osobních bodů na rozdělení – ty můžete dát do životů, energie nebo nábojů. Ztrácíte se v tom? To ještě není vše. Jelikož se musíte postavit padouchům, tak operujete s dalšími položkami – útok a obrana. To má ale háček, protože útok nezlepšujete nákupem lepší zbraně, která se vymění za předchozí, ale sčítá se útočná síla všech vašich předmětů. Je tedy úplně jedno, že z deseti různých koltů najednou nevystřelíte, ale když je máte, tak útočíte ohromnou silou. Obrana funguje úplně stejně. Kupte si 50 stejných klobouků a nikdo vás nesundá!

Náboje slouží k přestřelkám. Jedna přestřelka rovná se jeden náboj. Životy taky potřebuje k soubojům, když vás někdo trefí, tak o ně přijdete. Když budete rychlejší, tak je vůbec nemusíte řešit. To téměř nejdůležitější je energie. Za tu děláte vše – každý rozhovor vás stojí energii, každý úkol, náběr lidí do týmu atd. Prostě vše. Tedy až na přestřelky, ty evidentně náročné nejsou. Něčím se tu samozřejmě taky musí platit a máte tu rovnou dvě měny. Stříbro a dolary. Dolary vyděláváte ve hře, získáváte je za plnění úkolů a kupujete za ně obyčejné věci. Stříbro je měna prémiová, koupíte za něj luxusnější předměty a hlavně pak okamžité doplnění zdraví, munice nebo energie. Dojde vám, že stříbro je pro platící hráče.

Vrátím se k energii, ta je totiž klíčová pro herní model. Většina úkolů totiž není o střílení ani o vymýšlení chytrých věcí. Prostě klikáte na tlačítko „další“. Jenže k tomu potřebujete dostatek energie. Ale té je nedostatek. Jedna energie se vám doplní po několika minutách nebo si ji můžete obnovit ze studny, jenže tam na šest energií čekáte deset minut. V praxi to funguje tak, že než vyslechnete Tontovo varování „Další útok Cavendishů se blíží“ (doslova), tak se mezitím budete muset jít dvakrát napít ke studni a bude vás to stát 2 500 dolarů. Rozhovor s indiánem je prostě fuška.

Sejmi šmejda

Aby vás hra nějak zabavila (protože se tam skoro nic neděje), tak se na každém rohu objevují banditi a přepadávají pracující lid. To je samozřejmě otřesné a jako ranger to tak nesmíte nechat. Tak toho lupiče vyzvete na souboj (smysl v tom nehledejte) a jestli se budete správně trefovat (a popřeje vám štěstí) tak ho pár úspěšnými ranami do kolene vyřídíte. Jste prostě tvrďák.

Krev v téhle hře nečekejte, jakmile má bandita nula životů, tak sice spadne na zem, ale vzápětí zvedne hlavu a hra vám ukáže, že se toho tak moc neděje. Účastnit se přestřelek můžete v podstatě v jednom kuse – než vám dojdou náboje. Vyzvat můžete bandity, ale i další hráče online. Střílení probíhá tak, že se vám ukáže protivník a máte šest pokusů ho trefit. Vždy se mu někde na těle ukáže červené mířidlo a vy na něj musíte co nejrychleji tapnout. Pokud budete rychlejší než on, tak se propočítá váš útok a jeho obrana a uberou se mu životy. Souboj končí, když jeden jde k zemi. Pokud po šesti kolech stojíte oba na nohou, tak vyhrává ten, kdo tomu druhému ubral více životů.

Soubojem se dají nejlépe vydělat nějaké peníze. Když navíc protivníka skolíte, tak získáte nějaký ten bonus. Dále se dá vydělávat prací v hotelu nebo na baru. To ale stojí dost energie a vyděláte si prd. Můžete také investovat v bance – dáte nějaký vklad a za určitou dobu se vám peníze vrátí i s úrokem. Takže další čekačka. Dále pak můžete hledat převrácené vozy a kostry zvířat. Za to sice dostanete almužnu, ale zase to můžete dělat téměř neustále. Nic vás to nestojí a vozy (ačkoliv ve hře téměř žádné neuvidíte jet) se objevují doslova každých pár sekund někde na mapě. Stačí tedy bezduše jezdit dokola a klikat. Záhy zjistíte, že se místa výskytu opakují, takže přesně budete vědět, kam se podívat.

Technická revoluce

Ale kdeže, žádná revoluce se nekoná. Opět odkážu na obrázky nebo video – grafika je naprosto otřesná. Mnohem radši bych si užil pěknou renderovanou 2D grafiku než toto. Animovaná intermezza jsou na tom nejhůř, animace jsou směšné a textury odfláknuté. Dnes se všichni vytahují, že mobilní hry vypadají jak na současných konzolích, ale pro tuto hru to rozhodně neplatí.

Otřesné jsou bohužel i zvuky, znějí spíše jak z nějakého porouchaného automatu na bonbóny. Neustále něco cinká, cvaká a je mnohem lepší si zvuk vypnout. Navíc hudba je většinou potichu (jakože úplně) a slyšíte jen nějaké neustále se opakující ruchy v pozadí. Celkové zpracování je velmi odfláknuté a pravděpodobně se řešil spíš čas než kvalita. A to bych skoro zapomněl, že postavy se objevují klidně uprostřed obrazu a stejně efektně mizí. Občas hra neumí počítat, ukazuje vám, že tři parťáci jsou dostupní, ale když kliknete pro detaily, tak zjistíte, že dostupných jich je třeba šest, ale to máte smůlu, protože si to hra nemyslí. Nikdo se s tím asi moc neprděl.

Vše v této hře trvá neskutečně dlouho. Nemůžete to prostě hrát, protože se vám zrovna chce. Tak to nefunguje. Hru občas zapnete, zjistíte, že máte energii na půl rozhovoru a peněz tak akorát na kapesní nožík. A pak si dáte pár hodin oraz, mrknete po mapě po převrácených vozech a zase hoďku dvě počkáte. Jedna věc ale přesto není úplně špatná – propojení akčnějších pasáží s pomalou klikačkou. Jinak mi hra ale způsobovala doslova fyzickou bolest. Nad grafikou člověk mávne rukou, naprosto hloupý scénář a vypatlané úkoly vás otravují, ale neustále čekání a prvoplánově nastavené úkoly tak, aby vás nutily platit reálnými penězi, to dodělávají. The Lone Ranger je další naprosto zbytečnou čekačkou s nedobře použitou licencí. Skoro jsem si myslel, že to dělal Gameloft (ten by tomu dal alespoň lepší grafiku).

Stáhnout The Lone Ranger

35%
  • Kombinace pomalé klikačky a akce