The Abandoned

The Abandoned

Zombie Bořek stavitel

Nová hra od vydavatele hry War Thunder vás zavede do tajemné Zóny, ve které se dějí věci neodpovídající zákonům fyziky. A přesně odtud se budete snažit dostat. Sami, bez pomoci, vybavení a navíc v obklopení nebezpečných zombíků. Pokud vám říkají něco pojmy crafting nebo survival, tak tady budete jako doma. Možná.

Někdy opravdu nevíte, co od hry očekávat. A dnes recenzovaný titul The Abandoned sliboval hodně. Obrázky v obchodě sice nepředstavují screenshoty, ale pyšní se bojováním se zombíky, ohromným světem, fyzikálními anomáliemi a tvorbou předmětů nebo zbraní. Osobně mě na hře nejvíce zaujalo jméno vydavatele, který stojí za populární hrou War Thunder. Pojďme se tedy společně vydat do uzavřené zóny, kde se pokusíme přežít.

The Abandoned – videorecenze

Zóna

Když jste se vydali na tuto velmi nebezpečnou misi, tak jste vůbec netušili, že by se něco mohlo pokazit. Ale jak už to ve hrách bývá – když se něco pokazit může, tak se to pokazí. Náš hrdina tedy zůstává úplně sám v tajemné Zóně, ve které se z nějakého důvodu začaly dít podivné věci. Objevují se tu jevy, které odporují fyzice a evidentně nejdou nijak normálně vysvětlit. Vás zajímá jediné – musíte se za každou cenu dostat ven.

Proto hned od začátku vyrážíte za únikovými cestami, o kterých víte. Asi vám ale dojde, že jsou všechny samozřejmě zavaleny, zataraseny nebo uzavřeny anomáliemi, které vás na první dobrou zabijí. Zkusíte různé další věci, třeba vylezete na kopec a zapálíte velký oheň. Ale jak se zdá, tak vám nic nepomůže. Proto začnete zjišťovat více o tom, co se vlastně stalo. A začnete zvyšovat svoje šance na přežití tím, že si vybudujete zázemí.

Survival

Ve svém jádru je hra bojem o přežití. Pokud jste hráli jiné survival hry, tak asi budete mít slušnou představu o tom, co to znamená. Ze základních surovin si tvoříte předměty, kterými získáváte další suroviny, stavíte si základny, úkryty… ale zároveň se staráte o to, abyste nevyhladověli či jinak neumřeli. Věřte mi, že zemřít v této hře není nijak obtížné. Zajímavé třeba je, že se můžete zbláznit. S tím se ale váže taková drobná nevýhoda – na začátku je těch statistik hrozně moc a je těžké se v tom zorientovat. nevíte co který předmět dělá a co jak ovlivňuje.

Rozjezd je obecně velmi pomalý, hra vám příliš nepomáhá a nemaže se s vámi. Rozhodně by se hodilo dovysvětlení některých mechanik. Přesto na vás ze začátku vyskočí celá řada oken s vnitřním monologem hrdiny. Jsou to texty dlouhé, nepříliš zajímavé a dokreslují celkové vzezření hry, které by se dalo jednoduše shrnout do slova „ošklivost“. Hra nemá hezkou grafiku, ovládání je toporné, a přestože systém tvorby předmětů je opravdu propracovaný, tak vše okolo působí nedodělaně.

Budování

Největší problém mám ovšem se sbíráním předmětů. Máte velmi omezený batoh, který unese jen velmi málo. Když si konečně vyrobíte trochu lepší, tak si o moc nepomůžete. Předměty se sbírají automaticky, když po nich přejdete – kvůli tomu budete mít neustále problémy s přetížením. Řadu předmětů ale chcete mít u sebe. Když pak ale chcete něco postavit a nemůžete třeba sebrat další dřevo, tak nejde předměty v batohu jen tak na chvíli pohodit na zem. Tím se rovnou zničí.

The Abandoned

Vy se tak často dostanete do bezvýchodné situace, kdy budete muset ničit vzácné suroviny. Hra vám samozřejmě neustále připomíná, že si můžete koupit ultravelký prémiový batoh jediným kliknutím za skutečné peníze. Stejně tak i další vybavení, se kterým hravě překonáte všechny nástrahy. Z bojování mám velmi podobný, nejistý pocit. Důležité je u sebe mít neustále nějaké zbraně. Ty se časem zničí. Hra je ovšem protknuta řadou chyb, nepřátelé se jen tak objevují, v prostředí jsou neviditelné překážky atd.

Těšilo mě, že hra není free-to-play, ale v tomto případě to není žádnou výhrou. Přestože musím ocenit rozsáhlý, komplexní a opravdu propracovaný strom tvorby předmětů, tak po všech ostatních směrech je hra průměrná. Ovládání není nijak přívětivé, základy vám nikdo moc nevysvětlí, je v tom řada chyb a ani grafika nevypadá moc dobře. Neustále vyskakující texty přes obrazovku spíše ruší a mám pocit, že autoři měli až příliš rozsáhlou vizi, kterou prostě nemohli zvládnout. Hra prostě a jednoduše působí nedodělaně.

Stáhnout The Abandoned

50%
  • propracovaný strom předmětů