Tentacle Wars

Tentacle Wars

řežba pod mikroskopem
1

Strategické hry už dávno nejsou pouze výsadou počítačů. Dotykové ovládání se skvěle hodí pro akčnější strategie, kde toho moc nebudujete, ale hlavně útočíte a taktizujete. A přesně o tom je i Tentacle Wars, které vás vezme pod mikroskop do světa buněk, kde probíhá nemilosrdný boj o nadvládu.

Strategie jsem měl vždy rád. Na počítači to byly ty budovatelské – vyrůstal jsem na prvním Strongholdu a ve škole se hrálo Age of Empires. Dnes už to tolik neprožívám, rád si zahraju klidně nějakou tahovku a na tabletu u mě převládaly věžovky. Poslední dobou ale objevuji kouzlo zjednodušených strategií na tabletech a telefonech. Jen vzpomeňte na nedávno recenzovanou hru Mushroom Wars. Jednoduché ovládání, rychlá hratelnost, minimum stavění a kompetitivní multiplayer. Tentacle Wars je tomu hodně blízko.

Tentacle Wars – videorecenze

Kmenové války

Nebojují tu však kmeny indiánské, nýbrž buňky kmenové. Alespoň to tak vypadá. Po mapě jsou rozestavěné buňky, které jsou buď šedé, nebo barevné. Když jsou šedé, tak to znamená, že nikomu nepatří. Podle barvy se pak pozná, kdo je ovládá. Vaším cílem je ovládnout všechny buňky na mapě. Někdy bojujete proti víc nepřátelům, jindy soupeříte jen s jedním, ale obtížnost postupně roste (spíš kolísá).

Každá buňka má určitou sílu. Podle té se určuje její velikost, dosah a také počet chapadel. Přisátím chapadla na jinou buňku na ni začnete útočit. Pokud chapadlo přeseknete, tak vždy odseknuté části chapadla přejdou do obléhané buňky a pokud jich bude dost, tak ji obsadí rychleji. Chapadlem nejen útočíte, ale také bráníte. Pokud někdo útočí na vaši buňku, tak ji můžete z jiné buňky podporovat.

Neboj se ničeho

Převaha na první pohled nemusí vůbec nic znamenat. Jedna silná buňka dokáže podlehnout menším, stejně jako s menší silou, ale lepší strategií, dosáhnete vítězství. Ohromnou roli hraje to, jestli se na buňku jen připojíte nebo jestli do ní rychle pošlete odseknuté části. Musíte se rozhodnout, co je pro vás v danou chvíli lepší. Někdy je také lepší počkat na výhodnější situaci. No a jindy musíte být zase první, jinak nevyhrajete.

Podle pozic buněk na mapě a podle rozložení sil budete muset upravovat strategii. Občas se mohou objevit i překážky, přes které nemůžete natahovat chapadla. Proto útok třeba musíte směřovat z jednoho bodu. A teď vám sice říkám, že se nemáte ničeho bát, ale obtížnost rapidně stoupá a v pozdějších levelech s vámi umělá inteligence hravě zamává. S obtížností je to ale jak na houpačce. Jedno kolo s přehledem vyhrajete a druhé je tak těžké, že ho nemůžete dát. A pak je to zase v pohodě.

Online bojiště

Největší sranda to je samozřejmě proti skutečným živým buňkám. Tedy lidem. Jednoduše se přes Game center (v případě iOS) připojíte a vyhledáte dalšího hráče. Buď můžete hrát proti někomu z vašeho seznamu přátel, nebo vás hra k protivníkovi napojí. Každý si pak vyberete „svoji mapu“, svoji barvu a boj může začít.

S mapou si také vybíráte barvu. Takže pozor na to – ve hře jednoho hráče jste stále zelení a tady najednou můžete být třeba červení. Sám jsem si to párkrát spletl a hrozně jsem se divil, že to nejde ovládat. Jelikož si každý vybírá mapu, tak hrajete dvě kola. Jednou jste domácí vy, podruhé on. Ale na hratelnost to žádný vliv nemá.

Tentacle Wars je generalizovaná strategie, která ale není snadná. Dobýváte buňky, snažíte se vyčistit mapu od ostatních hráčů tím, že všechny buňky přetvoříte na vlastní barvu. Ještě větší zábava je to samozřejmě v multiplayeru. Já jsem našel novou strategii, která mě baví. Škoda jen fádní grafiky a nevyladěné obtížnosti. Co vy? Dáte hře taky šanci?

Stáhnout Tentacle Wars

Google Play Google Play (zdarma) App Store

75%