Tekken Card Tournament

Tekken Card Tournament

S ostrými rohy
3

Co si představíte, když se řekne Tekken? Většina lidí asi hektickou bojovku a řadu ikonických postav. Na konzolích se jedná o jasnou volbu, ale na telefonech se tato série pořádně neohřála. Ani tato hra tomu příliš nepomůže, protože místo tradičních soubojů se jedná o karetní hru, která staví předně na taktice a bezchybném předvídání.

Tekken je pro spoustu lidí synonymem pro bojovku. Já si vždy vzpomenu na první PlayStation a partu kamarády, se kterými jsme soupeřili dlouhé hodiny. Bojovky jsou pro konzole jak stvořené – s ovladačem v ruce a na gauči se prostě hrají nejlépe. Na telefonu se ale Tekken nikdy pořádně neukázal. Alespoň ne v plné podobě. Tekken Arena se jistě počítat nedá. A ani dnešní hra nebude klasickým Tekkenem, ale rozhodně mu bude blíž. Hra právě dostala aktualizaci a mnozí ji možná ještě nehráli, tak se na ni pojďme podívat.

Tekken Card Tournament – videorecenze

Souboje

Z názvu vám může být patrné, že v této hře budeme mít co dočinění s kartami. Spousta karetních her je především o sbírání a ladění balíčku. Bojování přichází později a pokud máte trochu štěstí a lepší karty, tak to jen nesmíte pokazit. Tekken na to jde trochu jinak. Sbírání karet je i zde důležité, ale větší důraz je spíše kladen na souboje. Ve sbírání je samozřejmě náhoda, a také záleží na vybrané postavě.

A přestože bych si mnohem radši zahrál Tekken, tak i tyto tahové souboje mě bavily. Každé kolo trvá deset sekund, kdy si musíte vybrat jeden tah – buď soustředění, které vám vyvolá kartu, útok, který použije karty, nebo obrana, která zabrání útoku prvních dvou karet nepřítele. Vše je o správném vyvážení a odhadu protivníka. Už má dost karet na útok nebo ještě bude čekat? Snad nepoznal, že chci teď zaútočit…

Karty

Karty se dělí do kategorií, jako jsou útočné karty nebo speciální schopnosti. Hlavní jsou ty útočné – vždy na nich najdete sílu útoku a speciální vlastnost. Třeba, když ji použijete v kombinaci s jinou kartou nebo v nějakém pořadí, tak může mít větší účinek, přidat vám životy nebo štít. A jsou hrdinové, kteří hrají spíše na sílu, jiní zase staví na kombinacích. Karty speciálních schopností se aktivují na začátku souboje a můžete mít jen jednu. Třeba zvýšení životů.

Jestli mě něco opravdu nebavilo, tak je to sbírání a procházení karet. Není tu pořádný systém třídění a karty si jsou příliš podobné. Hlavní problém je ovšem v jejich pomalém sbírání. Přídavný balíček o pěti kartách stojí celé jmění a než si na něj vyděláte, tak to bude trvat. Pokud si vystačíte s jednou postavou a jedním stylem hraní, tak se to ještě dá, ale více balíčků si bez placení pořádně nepostavíte, což je rozhodně škoda.

Online

Nemluvě o tom, když si budete chtít koupit nějaký vzhledový doplněk pro hrdinu. Navíc tu jsou dvě měny – zlaťáky a žetony. Za žetony si kupujete třeba prémiové balíčky. Alespoň na zkoušku sem tam nějaké dostanete. Jinak si vyděláváte hlavně souboji. Ty mohou probíhat buď offline proti počítačem řízeným protivníkům nebo online proti skutečným protihráčům.

Tekken Card Tournament

A je vám asi jasné, že skutečná zábava přichází ve chvíli, kdy hrajete online. Buď proti přátelům nebo náhodným protivníkům. V soubojích je potřeba taktizovat a hlavně se snažit podle karet odhadnout protivníkovo jednání. A tak nemusí být od věci se občas chovat trochu nepředvídatelně. I zde jsou ovšem problémy. A to hlavně se servery, které často padají a souboje se tak mohou anulovat, i když už jste na konci.

Stále mám pocit, že Tekken je spíš zběsilá mlátička, než tahová karetní hra, ale jsem ochoten na to přistoupit. Hraní je zábavné a to se počítá. Sbírání karet je ale úmorně pomalé a trochu nezáživné. Stejně tak by tu nemusely být dvě různé měny a navíc k tomu energie, která se obnovuje opravdu dlouho. Na závěr to ještě trochu kazí časté padání serverů. Pokud do hry ale pár peněz vrazíte, tak se do ní můžete rychle dostat.

Stáhnout Tekken Card Tournament

75%
  • známé postavy