SwapQuest

SwapQuest

Povedený mix žánrů

Když se z dávné historie staly napůl zapomenuté pohádky, tak zlo znovu prorazilo na svět. A zatímco se království propadá do temnoty, tak princ s princeznou musí najít všechny kousky roztříštěného drahokamu a bájný meč. Jedině s nimi je možné zlo znovu uvěznit. To vše zvládnete v této hře, která kombinuje puzzle a robustní RPG ze staré školy.

RPG žánr mám opravdu rád. Minule jsme hráli otevřené RPG a dnes si dáme takový mix více žánrů. SwapQuest totiž kombinuje zmiňovanou hru na hrdiny s puzzle. A k tomu ještě přidává stres v podobě neustálého pohybu. Pokud má smysl nějaké žánry kombinovat, pak jsou to zrovna tyto dva. Do toho hra přidává retro kabátek, povedenou hudbu a zajímavý příběh. Nemá smysl to protahovat, máme tu bezpochyby zajímavou hru. Pojďme na ni.

SwapQuest – videorecenze

Mix

Na první pohled – nepřipomíná vám herní plocha něco? Jasně, je to klasická Pipe Mania. Tento výměr ovšem není tak jednoduchý. Ovládáte totiž hrdinu, který je na útěku před Hordou. Ta je prezentována jako temný fialový dým, který se na vás neustále valí ze strany obrazu. Celá mapa je rozdělena na plošinky, kterými můžete posouvat, čímž si tvoříte cestu pro hrdinu. Ten může měnit směr nebo se zastavovat.

Logicky nemůžete hýbat s plošinami, na kterých je bedna, keř, nepřítel nebo jiný podobný objekt. K nim se potřebujete dostat. Nebo se jim dá vyhnout, což se ale nevyplatí, protože bojovat nebo sbírat bedny potřebujete pro řádný postup hrou. Ale nesmíte se moc zdržovat, obrazovka se tedy neustále hýbe, což vás žene kupředu. Základ je tedy jasný – procházíte krajinou, utíkáte Hordě, stavíte si cestu, bojujete s nepřáteli a sbíráte drahokamy.

Hrdinové

Příběh vypráví o mocném meči a kouzelném kameni. Jejich spojením se podařilo porazit Hordu a trvale ji uzavřít do mocného drahokamu. Jak se ale ukázalo, trvale to nebylo a dávno zapomenutá pohádka se opět probudila k životu. Temnota se rozlézá po celém království a vy (princ nebo princezna) musíte najít kousky zničeného drahokamu a s tím i bájný meč. Musíte zlo znovu uvěznit. Alespoň na dalších tisíc let! Příběh je hezkým výkopem pro povedený mix hratelností.

Nejprve si však budete muset vybrat hrdinu. Kromě pohlaví si vyberete také povolání. Každé se nějak liší. Někdo upřednostní válečníka, jiní raději čaroděje nebo zloděje. Každý umí něco. A to se dost podepíše i na hratelností. Zatímco jednou budete muset drahokamy sbírat tak, že si přesunete všechny plošinky se vzácnými kameny před sebe, což vás bude zdržovat, tak jindy můžete mít doprovod, který vám vše přinese.

Variace

Aby vás hra nepřestala brzy bavit, tak přináší spoustu obměn. Nejen, že se bude měnit prostředí, budete procházet budovami, jeskyněmi atd., ale také se bude měnit směr, kterým utíkáte. A nejen to, spousta úrovní skýtá jiné výzvy. Nejen formou úkolů, po jejichž splnění získáte kameny navíc, ale také obměněnou hratelnosti. Jednou třeba budete utíkat před včelami, jindy zase válčit s bossem. A díky tomu vás hra jen tak neomrzí.

SwapQuest

RPG prvky hře hodně přidávají. Máte postavu, která skutečně postupuje po úrovních a můžete jí za nasbírané drahokamy kupovat nové brnění a zbraně. V táboře se můžete také trénovat a zlepšovat třeba svůj útok. Rozhodně se vám vyplatí plnit i vedlejší úkoly, ke kterým jde sejít z cesty. Získáte tím potřebné zkušenosti navíc, ale hlavně většinou obsahují něčím specifickou hratelnost. Také je zde nekonečný mód, kde si můžete potrénovat tu základní hratelnost.

Na Androidu si hru můžete zdarma vyzkoušet (pár prvních misí) a pak se sami rozhodnout, zda vám za tu částku stojí. V dalších úrovních na vás čekají noví nepřátelé s novými útoky, pasti, a třeba také nové schopnosti vašich hrdinů. SwapQuest je vynikající mix dvou žánrů, který bere jak z puzzle hry, tak z RPG to nejlepší. Prostředí jsou zajímavá, hratelnost se mění, bossové jsou nápadití a nechybí ani vývoj hrdinů. Někomu ale samozřejmě nemusí sedět retro vizuál. Jsou tu také trochu zbytečné mikrotransakce.

Stáhnout SwapQuest

Google Play (zdarma) App Store

90%