Staying Together

Staying Together

Když je láska výzvou
1

Láska může být všelijaká. A cesta k ní může být svízelná, obtížná nebo dokonce i nebezpečná, ale pokud dobře dopadne a vy dojdete cíle, tak bude naplňující. Asi tak by se dala popsat i logická plošinovka od studia Naquatic, ve které se ujmete dvou zamilovaných postav naráz. A jejich šťastné setkání se stane vaším cílem.

Nepředpokládám, že byste se zamilovávali do mých článků a videí (ale ano, poznámka editora), ale dost možná jste už ve svém životě lásku poznali. A tak víte, že může být skvělá, unášející, nerozumná, ale také bolestivá, trpká, prchlivá nebo špatně končící. O lásce bude také dnes recenzovaná hra Staying Together. A pokud se podíváte na portfolio studia Naquatic, tak zjistíte, že podobné hry nejsou jejich běžnou tvorbou. Naopak se spíše zabývají sportem nebo násilím. Jak tohle může dopadnout?

Staying Together – videorecenze

K sobě navzájem

Seznamte se s našimi charaktery. Jsou to… vlastně ani nevím. O našich hrdinech nevím vůbec nic. Vím jen to, že hrozně moc chtějí být spolu a já jim v tom mám pomoci. Asi vám došlo, že mým cílem je přivést je na místo setkání. Má to ale háček. Ovládáte oba dva zároveň. Pokud jde jeden doprava, tak ten druhý utíká doleva. S tím musíte počítat a hlavně si dát pozor při vyhýbání se překážkám.

Triky tu nejsou nikterak složité. Alespoň na začátku. Jednoho můžete zaseknout o zeď, zatímco druhý postoupí na jinou úroveň, kde se jejich role vystřídají. Hlavně nesmíte přestat sledovat oba naráz. Zatímco muž se bude muset vypořádat s malou překážkou, tak ženu čeká doslova skok daleký. S tím musíte počítat. Smrt v tomto případě není nikterak problémová – prostě začnete znovu. Pokud ale budete před cílem, tak to zamrzí.

S celým srdcem

Dojít do cíle ovšem není váš jediný úkol. Každá úroveň skrývá také tři úlomky srdce, které máte za úkol sebrat. A teprve tehdy začíná opravdová výzva. Vyzvednout část srdce nad propastí patří k tomu nejlehčímu, před co vás hra postaví. Navíc se zde budou střídat dva póly – zručnost, kdy vážně půjde o to, zda máte ovládání plně pod kontrolou, a situace, kdy nejprve budete muset vymyslet správný postup a následně ho aplikovat.

Nejednou se vám stane, že se ve hře na chvíli zaseknete. A tak to budete zkoušet. S tím osobně nemám vůbec problém. Naopak mě potěšilo, že hra i něco jako výzvu obsahuje. Pokud se vám navíc povede všechna srdce v kapitole otevřít, tak si odemknete hardcore mód, který už vůbec snadný nebude. Kromě jednoduchých pastí dojde v dalších kapitolách také na aktivní prvky. Jednou postavou si třeba aktivujete pojízdnou plošinu nebo tu druhou zmrazíte.

Rozumně zdarma

Vedle milého námětu o zamilované dvojici nás zajímá také grafika. Ta je roztomilá a hezky barevná, což k námětu perfektně sedí. Snad jen místy se zdá krapet nekonzistentní. Obzvlášť v detailech, jako kdyby na ní pracovalo více grafiků a nemohli se shodnout. Celkový dojem je ale slušný. Hudba rovněž není špatná a piano ke všemu tak nějak ladí. Bez zvuku se ovšem dá hrát bez problému a o nic zásadního tak nepřijdete.

Staying Together

Autoři této hry zvolili asi nejlepší možnou formu monetizace. Máte možnost si ji stáhnout zdarma. Obsahuje tři kapitoly po dvaceti úrovních, přičemž vám bude dostupná pouze první kapitola. Už ta obsahuje řadu zajímavých a složitých úrovní. Zbylé dvě kapitoly si budete moci dokoupit za 24 Kč formou mikrotransakce. Zároveň s tím vám zmizí reklamy, které se velmi zřídka objevují.

Příběh o lásce bez hlubšího poznání aktérů tak úplně fungovat nemůže. To ovšem nemůže zkazit povedenou logickou hříčku se dvěma simultánně ovládanými postavami. Ovládání se může zdát trochu krkolomné a místy nemusí úplně přesně poslouchat (třeba při skákání), ale dá se zvládnout. Stejně tak grafika i hudba vás neurazí a zdarma dostanete dvacet moc hezkých úrovní, které za to jistě stojí. A pokud vás hra bude bavit, tak si za pár kaček můžete odemknout i zbytek.

Stáhnout Staying Together

80%
  • slušná výzva