Spooklands

Spooklands

Stylová akce
4

Když se ocitnete uprostřed arény a ze stran se na vás začnou valit krvelačné bestie, tak nemáte čas pokládat otázky nebo hloubat o životě. Pokud to uděláte, tak o něj velmi rychle přijdete. Spooklands stojí na dvou herních pilířích: frenetické akci a taktickém pohybu. Dokážete to zkombinovat?

Nejednou na našem portálu vznikla hádka (v diskuzích) o tom, co to vlastně hraní her znamená. Je to dost ošemetná otázka a každý by na ni měl odpovědět podle sebe. Pokud chceme hrát hry, tak musíme mít novou konzoli a velkou obrazovku? Nebo skutečné hraní her znamená klávesnici a myš? Může někomu stačit malá dotyková obrazovka? Co je to hraní her? Pokud někdo hraje The Sims, tak je to menší hráč než ten, kdo se prohání v Need for Speed? Je hardcore hráč Dark Souls větší hráčem než fanoušek mobilních strategií? A kdo to rozsekne? Já to nebudu, ale jedno vám povím. Není podstatné jaké hry považujete za skutečné hry, ale důležité je, že vás budou bavit. A může to být vlastně cokoliv.

Spooklands – videorecenze

Aréna

A Spooklands vás podle mých univerzálních měřítek zábavnosti bavit bude. Opět se tu totiž setkáváme s tím, že na dotykových zařízeních nejdou hrát všechny hry, ale naopak jsou tu i takové, které se zde hrají lépe než jinde. Tento koncept, který sice není nijak originální, ale funguje, stojí na velmi jednoduchém ovládání. Celou hru totiž ovládáte jedním prstem. A nejsou potřeba žádná gesta nebo něco podobného. Skutečně vám stačí ťukat jedním prstem, případně ho chvíli podržet déle.

Objevíte se v aréně a ze stran proti vám začnou vybíhat nepřátelé. Vaším cílem je samozřejmě jejich bezchybná likvidace. Takových her jsou mraky. Spousta z nich ale dělí pohyb a střelbu (prostě máte dva virtuální joysticky). Ne však Spooklands. Žádná virtuální tlačítka tu nehledejte. Pokud chcete vystřelit, tak stačí ťuknout na displej a postava vystřelí daným směrem. Zároveň ji to odsune. To znamená, že střílíte a zároveň se pohybujete.

Jako facka

Možná jste si nyní vzpomněli na hru Toast Time, kterou jsme si také recenzovali. Ta přinášela něco velmi podobného, ale zahrnovala do toho i gravitaci. Pokud jste nestříleli, tak vaše postava prostě spadla. Zde se pohybujete volně a to má velkou výhodu v taktizování. Velmi často se sice ocitnete v rohu, odkud budete střílet na početné hordy nepřátel, ale pokud budete chtít získat nějakou lepší zbraň, tak se budete muset protančit ke středu, což vyžaduje dost umu.

Také se za vámi většinou objeví nějaký portál, který signalizuje, že se na tomto místě vytvoří nepřátelská potvora. A to znamená, že se musíte pakovat pryč. Ne všichni nepřátelé ale míří přímo na vás, takže při tom útěku můžete narazit i na nějakého zbloudilce. Ten princip není vůbec složitý, ale v praxi to už tak snadné není. Obzvlášť v obklopení nepřátel. Pohyb je tak naprosto zásadní součástí hry.

Strategie

Když mluvíme o pohybu, tak musíme zmínit i střelbu. Jak jsem naznačoval v úvodu – pro ovládání vám stačí buď ťukat na displej, nebo na něm prst chvíli přidržet. Máte totiž dvě základní možnosti střelby. Pokud jen ťuknete, tak vyšlete základní projektil (ať už je to bota, kouzlo nebo sekyra). Ten se hodí hlavně při unikání nebo během panického útoku. Mnohem více se vám vyplatí používat druhou střelu, která se sice chvíli nabíjí, ale projektil pak nepřátele proletí a zraní všechny v řadě.

Spooklands

Během hraní se snažíte o co nejvyšší skóre. A to uděláte i tím, že budete střílet silnější rány, protože tím vytváříte komba, kdy za zabití více protivníků najednou dostáváte více bodů. Za body si odemykáte další úrovně (celkem tři) a bonusy. Mezi nimi jsou jednak efektivní zbraně, ale také další pomůcky, jako je zpomalení času nebo štít. Většina z těchto bonusů vydrží jen pár vteřin, takže musíte najít vhodnou chvíli pro jejich sebrání a použití.

Za hru dáte asi dvacet korun, což by vás ale vůbec nemělo odradit. Díky tomu neobsahuje reklamy ani mikrotransakce. Veškerá hratelnost je tak na dosah, což se dnes nevidí tak často. A postup dělá hra vážně dobře – rychle si odemknete všechny úrovně, které jsou ale v podstatě stejné, jen na vás čeká jiná grafika. Když se vám podaří získat všechny bonusy, tak přijde na řadu porážení dalších hráčů v online žebříčcích. Hlavní ale je, že Spooklands nabízí rychlou a poměrně strategickou hratelnost, která je akční a nějakou tu chvíli vám vydrží.

Stáhnout Spooklands

85%
  • rychlá akce