Smash Hit

Smash Hit

Sen o drcení skla
5

V této hře se vám sklo stane tou největší překážkou. Tvůrci oblíbené hry Sprinkle opustili hrátky s vodou a pouštějí se do mnohem destruktivnější zábavy – ničení skla ve všech možných podobách. Dobrou zprávou také je, že si hru můžete s drobnými omezeními stáhnout zdarma. Jak dopadla? To si prozradíme v dnešní recenzi.

Tvůrci oblíbené logické hříčky Sprinkle opustili svou oblíbenou vodu a vydali se do světa skla. Opouštějí také logické prvky a představují nám hru, která ze všeho nejvíc staví na postřehu a přesné mušce. Zároveň ani nejde o akční nebo střílecí hru. I přes to všechno budou létat střepy. A to doslova, vaším úhlavním nepřítelem se totiž stává sklo. Doufejme, že hráči z této hry nezískají návyk, kvůli kterému by chodili po městě a jen tak rozbíjeli okenice okolních domů. Z toho by asi neměl radost nikdo, leda tak jedna místní bulvární televizní stanice.

Smash Hit – videorecenze

Skloborec

Při prohlížení hry v obchodě mě uchvátila zvědavost. Co to asi je a jak se to bude hrát? Jelikož je hra zdarma, tak nad stažením člověk nemusí moc přemýšlet – když to nebude ono, tak ji prostě smažete a hotovo. Hned po spuštění mi ale bylo jasné, že to na rychlé mazání nevypadá. Už jen podle vizuálního stylu v menu je poznat, že hra bude zajímavá. Po prvním spuštění je vše hned jasné. Jediné, co mě znepokojovalo, bylo tlačítko „get premium“, takže jsem se bál, že hraní zdarma bude dost omezené. Ale k tomu až později.

Po stisknutí tlačítka start se dostáváte na herní dráhu. To v praxi vypadá tak, že kamera letí neustále kupředu, nikam nezahýbá, a prolétává velmi stylizovaným a nereálným prostředím z kostek a dalších skleněných objektů. Na horní straně obrazu si všimnete počtu koulí, které máte k dispozici. Ty znamenají vaše životy, ale také zásobu nábojů. Když vystřílíte všechny, tak hra končí. Trať, kterou prolétáváte, se dělí na úrovně. Ty jsou dosti velké a jsou ještě rozděleny do menších místností.

Trpělivost a přesná muška

V každé úrovni na vás čekají některé speciální prvky. Vaším cílem je samozřejmě nenabourat. A k tomu budete potřebovat koule. Proti vám se totiž občas objeví nějaký skleněný objekt. Ten může prostě stát, viset ve vzduchu nebo se točit či poletovat. A možnosti jsou vlastně dvě. Buď vás mine nebo do něj narazíte. Občas to bezpečně poznáte, jindy si nemůžete být jistí. Když do něj narazíte, tak přijdete do 10 koulí (životů), když ho rozbijete, tak přijdete třeba jen o jednu, ale můžete být v klidu.

Musíte tedy předvídat, zda do objektu narazíte nebo ne. Může vám to ušetřit spoustu střel. Jak ale koule získat? Kromě překážek se v místnostech nachází jehlany, které vám po rozbití přidají tři koule. Vaším cílem je tedy snaha o co nejpřesnější strefování těchto jehlanů. Později se přidají i další bonusové objekty, třeba krystal, který vám přidá koulí pět. Pokud budete střílet naprázdno, tak brzy skončíte. Musíte tedy vážit každou střelu a soustředit se na maximální přesnost.

Něco navíc

Každá úroveň má něco navíc. Jednou na vás padají velké skleněné kvádry, jindy zase prorážíte skleněné tabule, které jsou našponované mezi sloupy. Jindy zase ničíte lasery a jeden level se třeba točí dokola. Nápadů měli autoři hodně. I tak by to ale nestačilo a ve hře je oživení v podobě drobných bonusů. Ty sbíráte stejně jako krystaly a najdete zde nekonečně střel po omezený čas nebo zpomalení času, což se hodí třeba při prolétávání vrtulemi. Bohužel to nemění nic na tom, že se obsah dost opakuje a hra vás po chvíli omrzí.

Smash Hit

Hraní na první pohled vypadá neomezeně. K čemu tedy ten Premium za necelé 2 €? Je to snadné. Když dorazíte do další úrovně, tak se hra uloží, abyste vždy nemuseli začínat znovu. Jenže pokud nemáte Premium verzi, tak musíte pokaždé vyjet od začátku. Druhou věcí je ukládání do cloudu, takže pokud začnete na tabletu, tak pokračovat můžete na telefonu a posledním bonusem, který získáte za zaplacení, je odemknutí statistik. Uvidíte tak, kolik jste toho nahráli, kolik jste toho rozbili a podobně. Nejedná se tedy o nic životně důležitého, ale nemožnost začít od posledního záchytného bodu vás bude asi dost štvát.

První dojem udělá grafika a velmi povedený vizuál. Povedla se i hudba, která se mění podle úrovní. Jednou je rychlá, jindy se zase zklidní. I přes poměrně bohatou náplň se hra po chvíli stane repetitivní. Některé úrovně se sobě dosti podobají a procházet je znovu a znovu není vždy úplná zábava. Bonusy využijete převážně jako poslední záchranu a nevím, jestli vás hra dokáže přemluvit k zakoupení Premium verze. Bez checkpointů vám postup půjde pomaleji, ale i tak vás hra může velmi brzy otrávit.

Stáhnout Smash Hit

75%
  • Vizuál