Sandstorm – Pirate Wars

Sandstorm – Pirate Wars

Koráby apokalypsy
14

Písečné duny nemusejí vždy znamenat jen pohodovou dovolenou. V tomto případě představují svět po apokalypse, kde vládne chaos a přežívají jen ti nejsilnější. Mezi nimi se i vy snažíte prosadit jako pirát pašující zboží a především bojující s ostatními. Do rukou se vám totiž dostane válečný koráb, který si osadíte arzenálem dle libosti.

Apokalypsa je téma neustále aktuální. A mezi lidmi je toto téma vždy populární, ať už se vrátíme do dob biblických, nebo se podíváme na dnešní témata Hollywoodu. Není tedy divu, že apokalypsa často zavítá i do her. Přesně na tom základu staví i dnes recenzovaná hra od Ubisoftu, která nabízí rozlehlý svět, propracovaný soubojový systém, zábavný multiplayer a perfektní grafiku. Tak se pojďme podívat na to, zda těmto tvrzením dostojí.

Sandstorm: Pirate Wars – videorecenze

Pustina

Zasazení této hry vám může připomenout dvojici značek – Fallout nebo Mad Max. A jelikož obě zmíněné hry (a film) jsou ještě teď stále aktuální, tak je jasné, že se Ubisoft chce svézt na vlně jejich popularity, která je velmi vysoká. Prozkoumávat pustiny a rozpadlá města v dobách, kdy si lidstvo sáhlo na své dno evidentně spoustu lidí baví. A co si budu nalhávat, mě to taky baví, takže jsem od této hry měl velká očekávaní.

Ukazuje se, že i pád lidstva nějaká pokročilá technika přežila. A přestože se hlavní měnou staly šrouby a matice, tak budete pilotovat obří loď, která se vznáší nad terénem. Všechny organizace selhaly a přežije jen ten nejsilnější. Nějaká malá města pomalu zase vznikají, ale cesty patří pirátům a vy jste jedním z nich. Pokud chcete přežít a třeba i růst na síle, tak budete potřebovat pořádnou výbavu. Některá prostředí ve hře nejsou vůbec špatná, ale třeba hned to úvodní působí graficky nepříliš povedeně.

Rezavá loď

Jádrem všeho jsou souboje lodí. Podobně jak v pirátských soubojích z Karibiku se dvě lodě zařadí bok po boku a navzájem do sebe budou střílet, dokud se jedna nezřítí k zemi. Souboje ale k mému překvapení nabízí poměrně chytrý systém, ve kterém si na svůj stroj instalujete zbraně a přídavky vlastního výběru. Nejde vždy ale koukat jen na úroveň vylepšení. Je třeba trochu přemýšlet. Ne všechny zbraně se totiž hodí proti všem protivníkům.

Laser je sice velmi silný, ale nepronikne štítem. Rakety proniknou štítem, ale zase je zastaví světlice. Musíte být tedy vybaveni tak, aby vás nic nezaskočilo. V multiplayeru je to trochu problém, protože nevíte proti komu budete stát a nemůžete se připravit. Až příliš často se mi také stávalo, že mě hra posílala proti mnohem silnějším protivníkům. Taktika sice hraje svou roli, ale pokud má váš soupeř o úroveň lepší zbraně, tak stejně nic neuděláte.

Pustý svět

Procházíte mapou, potkáváte další piráty, přeživší a jiné protivníky. Obsahu je opravdu hodně, problém ovšem je, že většina úkolů znamená dojet na určité místo a vrátit se, takže nějaký příběh rychle přestanete sledovat. Vizuálních úprav lodi je až směšně málo a pod tvrzením „přes sto zbraní“ se skrývá jen několik málo typů s různými statistikami. Po vyhraném souboji si můžete připlatit za lepší odměnu – a přesně tam se skrývají ty nejlepší předměty. Ale ne vždy musíte mít štěstí.

Sandstorm: Pirate Wars

Bez placení velmi brzy začnete zaostávat výbavou a na lepší umístění v aréně snad ani nemůžete pomýšlet. Pro nejlepší předměty totiž potřebujete trochu štěstí a dostatek prémiové měny. Druhou věcí je čekání – čekáte na opravy lodi, ale i případná vylepšení. Jinak tu energie není, ale bez životů nemá smysl vyrážet na cestu. Výhodou ovšem je, že můžete vlastnit více lodí. Ty zrovna nepoužívané můžete také poslat na průzkum a získat tak nějaké předměty navíc.

Sandstorm: Pirate Wars tak zůstává někde mezi a při hraní je třeba opatrnost. Svět působí dobře, obzvlášť pokud se vám třeba v kině líbil Mad Max, ale je plný generických úkolů. Souboje jsou na jednu stranu zábavné a můžete u nich taktizovat, ale svou roli hraje náhoda při výběru protivníka a především úroveň vybavení. Bez pravidelného placení se navíc brzy přestanete na ostatní chytat a potká vás nejedna prohra.

Stáhnout Sandstorm: Pirate Wars

70%
  • soubojový systém