Reaper

Reaper

Příběh šermíře
4

Nová ambiciózní RPG hra Reaper od českého studia Hexage je dostupná pro Android a Blackberry. iOS a Windows Phone budou následovat. Pokoříte hordy nepřátel, abyste se stali skutečným Černým Šermířem? Během své cesty potkáte spoustu zajímavých postav, mocných předmětů a splníte nejrůznější úkoly. Hlavní jsou zde ale souboje.

O českém týmu Hexage jste jistě slyšeli. I u nás jsme si ukazovali některé jejich hry, znát budete určitě Radiant, povedenou shoot 'em up, věžovku Radiant Defense nebo třeba Robotek, kterou jsme si ukazovali v posledním FreeBoxu. Všechny tituly jsou nadmíru zajímavé a vizuálně podobné. Zároveň studio vydává na všechny důležité platformy, jejich hry jsou tak k dostání na iOS, Android, Windows Phone, BlackBerry, Mac i Windows 8. Raper je trochu jiný – zachoval si výjimečnost a kvalitu, ale zároveň je ještě ambicióznější.

Upozornění: Nyní je Reaper dostupný pouze pro Android a BlackBerry, ale do konce září se objeví i na iOS, Windows Phone, Mac a Windows 8.

Reaper – videorecenze

Staňte se černým šermířem

V době, kdy se na tablety a telefony dostávají RPG hry ve stylu The Elder Scrolls si říkám, zda tu máme ještě co hrát. A je vidět, že Hexage je studio, které mobilní platformě skutečně rozumí. Orientovat se v 3D grafice, kde ovládání je složitější než herní mechaniky, spálit si ruku o rozehřáté tělo zařízení a nechat si sežrat baterku za hodinu hraní. Takové hry já osobně nechci. Na tabletu nebo telefonu se stále hraje nejlépe ve 2D, kde je grafika barevná, stylizovaná a vše od sebe rozeznám i na malém displeji. Ve hře se chci orientovat, chci ji ovládnout a soustředit se jen na hraní. Díky Hexage za to, že tomuto rozumí a dělá hry, které se na mobilních zařízeních hrají nejlépe.

Toť byla óda za mobilní hry a pojďme se pustit do recenze. Reaper je příběhem šermíře, který cestuje světem a snaží se stát skutečným Černým Šermířem. To ale není tím nejdůležitějším. Jelikož jsme v akčním RPG, tak vše probíhá formou úkolů. Přijdete do vesnice, vyslechnete si (přečtete) krátký příběh, přijmete úkol a jdete bojovat. Tímto stylem probíhá celá hra. Není to málo? Není.

Řezačka

Velmi zajímavý je soubojový systém. Obrazovka je rozdělena na několik částí – vlevo jsou tlačítka pro pohyb. Vpravo je plocha pro gesta. Tapnutím vyskočíte a bojujete kreslením gest. Švihnutím nahoru nebo dolů seknete. Švihnutí do strany provedete výpad. A když jste ve vzduchu, tak se můžete začít točit a zraňovat vše okolo sebe nebo třeba bouchnout do země. Nejprve se vám to bude zdát složité, ale dá se s tím hrát úplně bez problému.

Ještě mnohem lépe se ale hraje s klávesnicí nebo ovladačem. Já jsem hrál na Asus Transformer Prime a jelikož jsem zvyklý na PC, tak mi to vyhovovalo. Některé souboje jsou těžší než jiné, i když hra na obtížnosti přidává postupně. Stalo se mi tak, že jsem se na chvíli zasekl a danou úroveň musel opakovat. To samozřejmě není špatná věc. Trocha výzvy nikdy neuškodí. Souboje jsou dostatečně akční a hratelnost se proměňuje. Někdy je lepší lákat nepřítele po jednom, jindy se na vás pustí celý roj nepřátel. Bojujete proti pěším nebo i létajícím. Na každého navíc platí jiná strategie. Rytíře se štítem nesundáte stejně jako obří vosu.

Obchod a cestování

Když cestujete po mapě, tak hrozí, že vás někdo přepadne. Rozhovory probíhají jen psanou formou a občas máte na výběr z více možností. Tvůrci vám tak dávají šanci zahrát si na dobráka nebo za zmetka. Já jsem si hrál na to, že mám zlaté srdce a všem jsem pomáhal. Některé úkoly jsou vyloženě zbytečné a příběh zde není zrovna hlavní. Důležité je tak pouze bojování, zkušenosti a předměty. Během souboje můžete získat zkušenosti a zlato. Za zkušenosti postupujete po úrovních a po každém levelu si můžete vybrat jednu ze tří vlastností.

Za zlato si pak kupujete nové předměty. Čím je hra těžší, tím lepší předměty budete potřebovat. Nezapomeňte tak často navštěvovat obchod (ve hře jich je víc), kde si můžete koupit nový meč, brnění, rukavice, boty, prsteny a další věci do šatníku. Vaše postava má klasické statistiky, zdraví, útok, brnění, sílu, výdrž, šanci na kritický zásah a podobně. To vše předměty ovlivňují. Stejně tak vybrané schopnosti.

Hra je v základu zdarma, což je skvělá zpráva pro ty, kteří si vše raději nejdřív vyzkouší. Dokonce ani neobsahuje klasické mikrotransakce, jak je známe z jiných her. Vše funguje bez poplatků. Tedy až do úrovně deset. Pak vám dá hra na výběr – jestli chce hrát dál, tak si musíte odemknout jednu z možných verzí. Nejzákladnější verze plné hry vás vyjde na nějakých 60 Kč. Když si připlatíte, tak můžete získat další obsah a víc vedlejších úkolů. Je to na vás, do desáté úrovně času dost.

Reaper je skvělou hrou, která nejvíce vyniká v akčních částech. Povedené je ovládání gesty a hlavně děkuji za možnost hraní na klávesnici nebo gamepadu. Ještě jsem tu nechválil grafiku, animace a efekty a už jen podle obrázků vám dojde, jak skvěle hra vypadá. Povedený je i hudební podkres. Táhnou to schopnosti a hlavně předměty. Největší slabinou je tak příběhová stránka, která nemá šmrnc a je pro mě největším zklamáním. Právě proto hře uděluji 85 %.

Stáhnout Reaper

85%
  • Audiovizuální zpracování