Punch Club

Punch Club

Pořádná nálož nostalgie

Chcete rozdávat rány jako Rocky? V této hře sice začínáte jako nula, ale jste nula, která má velkou píli a cíl pomstít svého otce. Proto se rozhodnete stát šampiónem a vyhledat tajemného muže s červeným okem. V tomto simulátoru bojovníka mimo jiné narazíte i na perfektní odkazy k ikonickým filmům 80. a 90. let.

Po rychlém úspěchu na iOS a PC se hra Punch Club přesunula i na Android, kde ale nějakou dobu bojovala s velkým množstvím velikostí displejů a různých rozlišení. Z toho důvodu na řadu zařízení vůbec nešla nainstalovat. Tato situace by nyní už měla být lepší a hru jsme tak konečně mohli zrecenzovat i my. Rovnou říkám, že velikou měrou sází na nostalgii, ale hratelnost je veskrze aktuální. Takže i když filmy z 80. a 90. let neznáte, tak se nemáte čeho bát.

Punch Club – videorecenze

Nostalgie

V podstatě na každém kroku narazíte na nějakou tu referenci, ze které je naprosto očividné, že autoři této hry jsou naprostými fanoušky filmů z 80. a 90. let. Nejsou to jen plakáty Rockyho v tělocvičně, ale i drobné detaily ze seriálu Želvy Ninja nebo filmů Mortal Combat, Fight Club a mnohých dalších. Jednou si všimnete ikonické zbraně, brnění, jindy postavičky schovávající se v popelnici či uvidíte lokaci náramně podobnou filmu Klubu Rváčů. A co teprve Jay a mlčenlivý Bob stojící před obchodem?

Nejsou to ovšem jen kulisy. Dokonce i příběh je akční klasikou z minulého století. Váš otec je bojovník, ale neznámý muž v kápi ho zabije, vaše rodina zmizí a vás vychová jeho dobrý přítel, kterému pravděpodobně zachránil život. Vaším jediným posláním je vypracovat se na šampiona a postavit se vrahovi svého otce. Příběh se sice občas trochu zamotá, ale pokud zmiňované filmy máte nakoukány, tak vás to rozhodně nepřekvapí.

Simulátor

Pokud opomeneme nostalgii, tak hra představuje simulátor bojovníka. Staráte se o něj, cvičíte ho, krmíte, bojujete a děláte zásadní rozhodnutí na cestě za pomstou. Na začátku jste klukem, který má velký sen a dělá tak maximálně kliky. Pak se ale zapíšete do místní posilovny a věci začnou nabírat na obrátkách. Prohrajete pár prvních zápasů a zjistíte, že kombinovat práci, cvičení a souboje není vůbec lehký úkol.

Hra je v prvních fázi opravdu těžká. Rychle vám dochází energie, nemáte peníze na jídlo, práce vás zase vyčerpává a sledovat musíte i štěstí. Protože bez toho nebudete vyhrávat a nebude se vám dařit ani v posilovně. Aby toho nebylo málo, na konci každého dne o nějaké statistiky přijdete. Je tedy potřeba se neustále držet ve formě. Pokud vám mohu radit, rozhodně neodmítejte zápasy – drahocenné body se vám budou hodit. I za prohru něco získáte.

Nahoru a dolů

Hra má momenty, kdy se vám vše daří, ale pak najednou jste zase dole a čeká vás opravdu těžká práce. Hra vám to nijak neusnadňuje – při pohybu městem vás mohou přepadnout a na začátku hry i dost snadno porazit. Než se dostanete k nějakým pořádným pohybům, tak také uplyne nějaké doba a rozjezd je tak opravdu o tvrdé práci, která může leckoho odradit. Také od hry nemůžete čekat skutečné bojování – roli hraje náhoda, dovednosti a statistiky.

Punch Club

Souboje tedy přímo neovlivníte, můžete akorát měnit schopnosti. Na začátku ale na výběr stejně mít nebudete. Hra má několik momentů, kdy se zásadně mění lokace, které navštěvujete. Nakonec můžete mít vlastní luxusní posilovnu, vydělávat na prodeji licencí a dostávat jídlo. Ta cesta bude ovšem dlouhá a krutá. Někdy jsem si říkal, že možná až moc. Ale je rozhodně dobře, že hra nenabízí usnadnění v podobě nějakých mikrotransakcí. Ty tu nehledejte.

Začátek hry je těžký, pomalý a nemáte příliš možností. Systém je ovšem velmi komplexní, a když na sobě budete pracovat, tak opravdu pocítíte zlepšení. Přesto je hra celkem nemilosrdná. Každá obrazovka je ovšem skvost, ve kterém fanoušci akčních filmů minulého století mohou najít zlatý důl. Nostalgie a neustálé reference tu jsou na každém kroku a je jisté, že hra byla tvořena s naprostou láskou. Asi není pro každého, ale za doporučení rozhodně stojí.

Stáhnout Punch Club

90%
  • nostalgie