Poor Gladiator

Poor Gladiator

Překvapivě těžká oddechovka

Být gladiátorem nemusí být takový vývar, jak by si jeden mohl myslet. Zda skuteční gladiátoři mohli mít vůbec majetek je sporné, ale ten náš má očividně velké dluhy. A pokud je chce někdy splatit, tak se musí pořádně otáčet – s mečem samozřejmě. Záhy zjistíte, že ten život není vůbec snadný, když nad vámi neustále visí hrozba exekuce nebo dokonce smrti.

Ne vždy se dá vše jednoduše vysvětlit. Třeba úspěch některých her je mi záhadou a naopak neúspěch her jiných mě zamrzí. Proč má úspěch Goat Simulator, když se hráčům očividně vysmívá? A tak podobně… dnes ale budu lamentovat nad hrou, které jsem sám propadl. Není to tak dávno, co jsem měl také vlastní sušenkovou farmu. Pamatujete na Cookie Clicker? Byla to neuvěřitelná ptákovina, které propadlo mnoho hráčů. A dnes tu máme něco podobného.

Poor Gladiator – videorecenze

Gladiator Clicker

My hráči jsme divní. Často se nám líbí něco, co vlastně vůbec nedává smysl a popírá to představy o „dobré hře“. Většinou nám to nevydrží příliš dlouho, ale nejednou propadneme něčemu, co je lehce (spíše více) zvláštní. To byl Cookie Clicker a to je i Poor Gladiator. Cookie Clicker vlastně fungoval tak, že jste nejprve klikali na sušenku, čímž jste je vyráběli. Abyste proces zrychlili, tak jste začali kupovat kurzory, které klikaly za vás.

A pak jste kupovali celé továrny a v podstatě u hry nemuseli být, jen jste jednou za čas přišli a dokoupili nové továrny tak, abyste vydělávali o několik řádů rychleji. Podobná myšlenka figuruje i v této hře. Se svým gladiátorem generujete stále více a více peněz. Je tu ale jeden zásadní rozdíl. Peníze také potřebujete k přežití. Dokonce tu jsou dva způsoby jak prohrát. Jste totiž zadluženi a dluhy se musí splácet (přestože nejste Lannister).

Gladiátorův manager

Každých třicet sekund musíte zaplatit danou částku. Ta ale není fixní a neustále se navyšuje. A tak i vy musíte vydělávat stále víc a víc. Toho docílíte několika způsoby. Vydělané peníze (za zabíjení nepřátel) totiž kromě umořování dluhu užijete také ke zlepšování statistik. Investujete tak do více životů, rychlejšího uzdravování, ale také větší síly nebo obrany. Tyto statistiky jsou důležité pro přežití a schopnost stoupat do vyšších lig.

Když se dostanete do bodu, kdy už nepřátele (jejich počet můžete nastavit) ničíte bez problému a peníze přestávají růst, stagnují, tak byste měli přejít do lepší ligy. Tam narazíte na tužší nepřátele, ale zase se zdvojnásobí peníze. Pro rychlejší vydělávání budete potřebovat investovat do charisma, které zvyšuje získané peníze za zabití. Tím, jak roste částka ke splacení, tak nemůžete usnout a je potřeba vydělávat rychleji a rychleji, jinak brzy skončíte.

Neustále pod tlakem

Přestože se na začátku může hra jevit jako velmi podobná zmiňovanému Cookie Clickeru, tak po první smrti zjistíte, že to tak vlastně není. Už jen tím, že můžete prohrát (smrt nebo nesplacení dluhu) je ve hře určitá výzva, která vás bude popohánět dopředu. Jakmile se totiž zastavíte a necháte hru běžet jen tak, tak dost často zjistíte, že jste prostě mrtví. Musíte být aktivní, musíte dávat pozor na zákeřné lučištníky a hlavně včas postupovat po ligách.

Poor Gladiator

Samozřejmě si musíte dát pozor na platby před koncem jednoho období. Snadno se dostanete do červených čísel a už nestihnete včas vydělat dostatečný obnos. Zase na druhou stranu zde chybí takové to bezduché klikání na sušenku a v určitých momentech tu prostě nebudete mít co dělat. To trochu zachraňují schopnosti, které vám zůstávají i po smrti a dobíjejí se časem. Najdete tam hlavně silnější útoky nebo třeba léčení.

Na první pohled nevábná hra je zábavnější a chytlavější, než byste čekali. Věřím, že s každým pokusem se dostanete dál a dál. Správná metoda rozdělování peněz může zajistit rychlý příjem hned v úvodu. Pak je ale těžké udržet krok a sami zjistíte, že je zde snadnější prohrát než by se zdálo. Hra také neobsahuje žádné mikrotransakce a „otravuje“ vás jen reklamou. Chvílemi tu nebudete mít co dělat, ale je to slušná výzva, která vás dokáže zabavit na poměrně dlouhou dobu.

Stáhnout Poor Gladiator

75%
  • překvapivě obtížné